XXL Nutrition

Sticky Wielrentopic

laten we deze man eren en niet gelijk over doping beginnen
in dit soort wedstrijden is hij de beste al blijf ik erbij dat de andere ploegen soms gereden hebben zonder oortjes - erg dom

• Topic Starter Topic Starter
Thomas Dekker hoogstwaarschijnlijk naar Garmin...

Nieuwe Belgische topwielerploeg in de maak

Er wordt gewerkt aan een nieuwe Belgische wielerploeg met Lotto, Belgacom en Adecco als sponsors. De regering zou haar gewicht in de schaal leggen om de deal te doen slagen' bevestigde Belgacom vrijdag in een korte mededeling.
De hoofdrolspelers van de Belgische ploeg Omega Pharma/Lotto zitten niet langer op dezelfde golflengte. Omega Pharma ziet meer heil in een Europese koers, terwijl de Nationale Loterij eerder de Belgische kaart wil trekken. Of Omega Pharma, het bedrijf van Mark Coucke, in zee gaat met het QuickStepteam is nog onduidelijk.

Volgens De Morgen blijft Lotto niet bij de pakken zitten. De Nationale Loterij is achter de schermen volop contacten aan het leggen. Zo zijn er vergevorderde gesprekken met Belgacom en Adecco om een groot Belgisch wielerteam uit te bouwen. Belgacom bevestigde vrijdag dat 'de Nationale Loterij met haar contact heeft opgenomen in verband met een samenwerkingsproject in het wielrennen. Het project wordt onderzocht, maar er is op dit ogenblik nog niets beslist', besluit de korte mededeling van Belgacom.

Bedoeling is een aantal Belgische toppers, onder wie Philippe Gilbert, te verankeren binnen een Belgische ploeg. De regering schaart zich volgens de krant achter het dossier. De Loterij is volledig in overheidshanden en ook in Belgacom heeft ze nog altijd een meerderheidsparticipatie.

Didier Reynders onderhandelt mee

Lotto pompt op dit moment 4,5 miljoen euro per jaar in het wielerteam. 'Het nieuwe project zou iets meer kosten', valt in regeringskringen te horen. MR-vicepremier Didier Reynders kijkt als voogdijminister naar verluidt samen met de top van de Loterij welk budget kan worden vrijgemaakt. De inspanning van Belgacom zou in dezelfde orde van grootte liggen.

Als derde partner wordt gekeken naar Adecco, de grootste uitzendgroep van de wereld, die jaren geleden al een sponsortandem vormde met Lotto.

Licentie in handen van Omega Pharma

Toch moeten de nodige kanttekeningen gemaakt worden bij dit verhaal. Zo is de licentie van het huidige Omega Pharma-Lotto in handen van Omega Pharma en is het onduidelijk hoe het verder zou moeten met de contracten van de huidige renners. Lotto voerde de afgelopen maanden ook verkennende gesprekken met de Franse ploeg FDJ, maar die onderhandelingen sprongen onlangs af. Lotto zou momenteel verschillende pistes verkennen, een nieuwe ploeg met Belgacom en Adecco is daar slechts één van.

Belgacom dook eind vorig jaar ook op in de geruchtenmolen rond de nieuwe Luxemburgse wielerploeg van de broers Schleck. Uiteindelijk werden Leopard en fietsfabrikant Trek daar de hoofdsponsoren.
..

jullie zijn toch al een jaar regeringsloos

Er is nog geen nieuwe regering, de vorige regering regelt nu beperkt dingen tot dat de nieuwe er is, maar die regering kan niet alles doen en niet alles beslissen op bepaalde vlakken.

Bam morgen begint de giro, schijnt zwaarste giro ooit te zijn.

Bam morgen begint de giro, schijnt zwaarste giro ooit te zijn.

Aardig gestoord parcours inderdaad, Monte Crostis is de aanloop naar de Zoncolan en is gewoon een soort veredeld geitenpad omhoog. De Zoncolan daarna is zelf al een beest van een berg om te beklimmen.

Dit nodig natuurlijk wel weer uit om het nodige snoepgoed in te nemen zodat op die monsterlijke bergen gepresteerd kan worden.

Ik heb daarnet de stats van enkele ritten van de giro gelezen in de krant, 1 woord: onmenselijk :eek:

contador gaat gewoon voor de overwinning toch of is dit de voorbereiding voor de tour? als die volop gaat denk ik dat de tour erg zwaar voor hem word , word ig genieten deze zomer

Hij wilt de eerste zijn die de drie grote rondes in 1 jaar wint.

contador gaat gewoon voor de overwinning toch of is dit de voorbereiding voor de tour? als die volop gaat denk ik dat de tour erg zwaar voor hem word , word ig genieten deze zomer

Clentadope rijdt de Tour niet als het aan de UCI ligt. CAS zal voor de Tour een uitspraak doen en als zij Contador vrijspreken staan er de dag er na direct tig andere sporters bij het CAS. Dat is dus een gevaarlijk precedent als Contador vrijuit gaat.

Hij wilt de eerste zijn die de drie grote rondes in 1 jaar wint.
ja las het op wielerupdate.nl , dat lukt hem denk ik niet andy sleck pakt dit jaar de tour
Clentadope rijdt de Tour niet als het aan de UCI ligt. CAS zal voor de Tour een uitspraak doen en als zij Contador vrijspreken staan er de dag er na direct tig andere sporters bij het CAS. Dat is dus een gevaarlijk precedent als Contador vrijuit gaat.
tour zonder contador zou egt een stuk minder aantrekkelijk zijn man, de strijd tussen schleck en contador zoals vorige jaar wil ik weer zien.

hoop dat die mee mag doen

**** de Tour, geef mij de Giro maar.

ja las het op wielerupdate.nl , dat lukt hem denk ik niet andy sleck pakt dit jaar de tour

tour zonder contador zou egt een stuk minder aantrekkelijk zijn man, de strijd tussen schleck en contador zoals vorige jaar wil ik weer zien.

hoop dat die mee mag doen

De Tour van 2008 had zijn aantrekkelijke momenten en dat was zonder Contador terwijl Contador toen ook al duidelijke de sterkste klassementsrenner van het peleton was. Een Tour zonder de topfavoriet kan juist wel eens meevallen, degenen die normaal strijden voor plek 3 en lager zullen misschien nu wat meer durven te wagen. Andy Schleck heeft dit keer geen renner om te schaduwen, de aanvallen kunnen nu van meerdere renners komen.

Denk overigens wel dat Andy Schleck in goede doen de Tour wint, de concurrentie kan of niet tijdrijden of zakt door het ijs als de klimmen echt lang worden. Of choked zoals Gesink, de lasten van een leiderstrui kan niet iedereen goed dragen. Daar weet Evans ook alles van.

Laatst bewerkt:
Kom net thuis van het werk, zet Sporza op, en las het teletekst. Diep triest dit zeg...

Het had zo'n mooie Giro moeten worden, dat is nu dus eigenlijk gewoon voorbij... Hoop in zekere zin dat Wouter eer zal worden bewezen met moedige ontsnappingen en beklimmingen komende dagen waarbij enkele renners boven zich zelf uitstijgen en iets prachtigs laten zien op de pedalen.... Zoals Hoogerland in Lombardije 09' vlak na het overlijden van VDB.

Terug
Naar boven