- Waardering
- 1.151
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 88kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
..Nieuwe Belgische topwielerploeg in de maak
Er wordt gewerkt aan een nieuwe Belgische wielerploeg met Lotto, Belgacom en Adecco als sponsors. De regering zou haar gewicht in de schaal leggen om de deal te doen slagen' bevestigde Belgacom vrijdag in een korte mededeling.
De hoofdrolspelers van de Belgische ploeg Omega Pharma/Lotto zitten niet langer op dezelfde golflengte. Omega Pharma ziet meer heil in een Europese koers, terwijl de Nationale Loterij eerder de Belgische kaart wil trekken. Of Omega Pharma, het bedrijf van Mark Coucke, in zee gaat met het QuickStepteam is nog onduidelijk.
Volgens De Morgen blijft Lotto niet bij de pakken zitten. De Nationale Loterij is achter de schermen volop contacten aan het leggen. Zo zijn er vergevorderde gesprekken met Belgacom en Adecco om een groot Belgisch wielerteam uit te bouwen. Belgacom bevestigde vrijdag dat 'de Nationale Loterij met haar contact heeft opgenomen in verband met een samenwerkingsproject in het wielrennen. Het project wordt onderzocht, maar er is op dit ogenblik nog niets beslist', besluit de korte mededeling van Belgacom.
Bedoeling is een aantal Belgische toppers, onder wie Philippe Gilbert, te verankeren binnen een Belgische ploeg. De regering schaart zich volgens de krant achter het dossier. De Loterij is volledig in overheidshanden en ook in Belgacom heeft ze nog altijd een meerderheidsparticipatie.
Didier Reynders onderhandelt mee
Lotto pompt op dit moment 4,5 miljoen euro per jaar in het wielerteam. 'Het nieuwe project zou iets meer kosten', valt in regeringskringen te horen. MR-vicepremier Didier Reynders kijkt als voogdijminister naar verluidt samen met de top van de Loterij welk budget kan worden vrijgemaakt. De inspanning van Belgacom zou in dezelfde orde van grootte liggen.
Als derde partner wordt gekeken naar Adecco, de grootste uitzendgroep van de wereld, die jaren geleden al een sponsortandem vormde met Lotto.
Licentie in handen van Omega Pharma
Toch moeten de nodige kanttekeningen gemaakt worden bij dit verhaal. Zo is de licentie van het huidige Omega Pharma-Lotto in handen van Omega Pharma en is het onduidelijk hoe het verder zou moeten met de contracten van de huidige renners. Lotto voerde de afgelopen maanden ook verkennende gesprekken met de Franse ploeg FDJ, maar die onderhandelingen sprongen onlangs af. Lotto zou momenteel verschillende pistes verkennen, een nieuwe ploeg met Belgacom en Adecco is daar slechts één van.
Belgacom dook eind vorig jaar ook op in de geruchtenmolen rond de nieuwe Luxemburgse wielerploeg van de broers Schleck. Uiteindelijk werden Leopard en fietsfabrikant Trek daar de hoofdsponsoren.
De regering van lopende zaken zoals we dat zo mooi noemen in Belgie
Dus de ontslagnemende regering eigenlijk, maar die mogen niet alles doen zoals freff zegt.Bam morgen begint de giro, schijnt zwaarste giro ooit te zijn.
Ik heb daarnet de stats van enkele ritten van de giro gelezen in de krant, 1 woord: onmenselijk![]()
.Contador dusWordt weer een competitie wie de beste middelen - legale/illegale - heeft.

contador gaat gewoon voor de overwinning toch of is dit de voorbereiding voor de tour? als die volop gaat denk ik dat de tour erg zwaar voor hem word , word ig genieten deze zomer
ja las het op wielerupdate.nl , dat lukt hem denk ik niet andy sleck pakt dit jaar de tourHij wilt de eerste zijn die de drie grote rondes in 1 jaar wint.
tour zonder contador zou egt een stuk minder aantrekkelijk zijn man, de strijd tussen schleck en contador zoals vorige jaar wil ik weer zien.Clentadope rijdt de Tour niet als het aan de UCI ligt. CAS zal voor de Tour een uitspraak doen en als zij Contador vrijspreken staan er de dag er na direct tig andere sporters bij het CAS. Dat is dus een gevaarlijk precedent als Contador vrijuit gaat.
ja las het op wielerupdate.nl , dat lukt hem denk ik niet andy sleck pakt dit jaar de tour
tour zonder contador zou egt een stuk minder aantrekkelijk zijn man, de strijd tussen schleck en contador zoals vorige jaar wil ik weer zien.
hoop dat die mee mag doen