- Waardering
- 11.230
Dat hoeft ook niet direct. Iemand met genoeg ervaring kan ook op het oog al zien wat voor jouw grofweg de juiste maten zijn
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat hoeft ook niet direct. Iemand met genoeg ervaring kan ook op het oog al zien wat voor jouw grofweg de juiste maten zijn
Remsysteem, velg of schijf, over nadenken want dat is lastig om te veranderen. Wel kan je van mechanische naar hydraulische schijfremmen. De rest kan allemaal aangepast worden. Staar je niet blind op gewicht van de fiets. Zou uit de buurt blijven van carbon en elektronisch schakelend spul. Neem geen triple, Shimano 105 voldoet in de meeste gevallen. Zou minimaal voor 28mm band gaan. Zadel en stuur is persoonlijk, moet je passen. Zou sterke velgen met spaken nemen, ga niet voor zo min mogelijk spaken of de hoogste velg omdat het mooi staat. Gemiddelde bikefitter doet maar wat dus wees gewaarschuwd.Ik heb wel enige technische kennis, om een inschatting van de staat van een fiets te maken. Sleutel al tijden aan motoren etc.
Bikefitting is wel prijzig zie ik al, daarbij komt nog de kleding. Al met al zal ik dan minder geld voor een fiets overhouden...
Remsysteem, velg of schijf, over nadenken want dat is lastig om te veranderen. Wel kan je van mechanische naar hydraulische schijfremmen. De rest kan allemaal aangepast worden. Staar je niet blind op gewicht van de fiets. Zou uit de buurt blijven van carbon en elektronisch schakelend spul. Neem geen triple, Shimano 105 voldoet in de meeste gevallen. Zou minimaal voor 28mm band gaan. Zadel en stuur is persoonlijk, moet je passen. Zou sterke velgen met spaken nemen, ga niet voor zo min mogelijk spaken of de hoogste velg omdat het mooi staat. Gemiddelde bikefitter doet maar wat dus wees gewaarschuwd.
Omdat carbon duur is en de rotzooi binnen jouw budget valt. Winkels die fietsen samenstellen lokken je met bling maar pleuren vervolgens drie verschillende niveaus van kwaliteit op 1 fiets. Zeker bij instapmodellen. Als je ooit bergen in wil, en denkt een triple nodig te hebben zet je die er toch op. Gaat nu erom wat je nu nodig hebt en kijk of je het leuk vindt. Schjjfrem idem, leuk en kan krachtiger remmen (vnl nat weer). Hoeft niet, en je hebt meer onderhoud. Zo kleeft aan veel voor- en nadeel, staar je niet blind op zuks. Als je gaat kijken naar gebruikte fiets neem iemand mee die weet waar die op moet letten. Of buizen recht zijn geen rare verdachte zaken enz. Banden, ook zoiets. Veel denken ten onrechte dat hoe smaller hoe sneller. Of hoe harder de band hoe meer rolsnelheid. Ga niet voor 23mm oid, minstens 25 maar 28 wellicht nog fijner.Hier kan ik mee uit de voeten. Kreeg al de tip om geen triple te kopen. Maar stel dat ik toch de bergen ooit eens in wil gaan, is het dan niet verstandig toch voor de triple te gaan?
Waarom uit de buurt van carbon blijven?
Omdat carbon duur is en de rotzooi binnen jouw budget valt. Winkels die fietsen samenstellen lokken je met bling maar pleuren vervolgens drie verschillende niveaus van kwaliteit op 1 fiets. Zeker bij instapmodellen. Als je ooit bergen in wil, en denkt een triple nodig te hebben zet je die er toch op. Gaat nu erom wat je nu nodig hebt en kijk of je het leuk vindt. Schjjfrem idem, leuk en kan krachtiger remmen (vnl nat weer). Hoeft niet, en je hebt meer onderhoud. Zo kleeft aan veel voor- en nadeel, staar je niet blind op zuks. Als je gaat kijken naar gebruikte fiets neem iemand mee die weet waar die op moet letten. Of buizen recht zijn geen rare verdachte zaken enz. Banden, ook zoiets. Veel denken ten onrechte dat hoe smaller hoe sneller. Of hoe harder de band hoe meer rolsnelheid. Ga niet voor 23mm oid, minstens 25 maar 28 wellicht nog fijner.
De profs reden tot tien jaar terug ook gewoon met remblokjes in de bergen. Dat er iets nieuws is, betekent niet dat het oude opeens waardeloos is.
Je weet nooit wat er 2eHands staat hè.Klopt. Ik ga ook voor remblokjes, goedkoper en voor mijn doen voldoende!
Geen ervaring mee. Let wel op de geometrie, dat kan (enorm) verschillen per merk. Het ene merk geeft een veel sportievere zit dan het andere, kijk maar eens naar o.a. de lengte van de bovenbuis van de diverse modellen en merken. Sensa wordt wel in NL gemaakt of in elkaar gezet geloof ik. Merida, scott, trek zal ook haalbaar zijn als sensa voorbij komt.
Zoiets?