AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic

Als je er zelf niet veel van kent niet 2e hands kopen.

Goed alu frame en ik zou toch voor shimano 105 gaan.

Ikzelf heb carbon en 105. Doe een 12 000 km per jaar.

En investeer ook in goede kledij. Vooral de broek en de handschoenen.

Voor een degelijke fiets en kledij ga je wel wat mogen neerleggen.

• Like
Waarderingen: Onit
Onit, volgens mij kun je beter geen racefiets kopen. Tenzij je wilt gaan wielrennen.
Cardio kan voordeliger en goedkoper.
Wandelen of joggen.

Maar, jij wordt al heel droog zonder te fietsen en eigenlijk zou iets meer massa resulteren in een mooiere fysiek, ipv nog droger.
Of course it's your call. Succes!

• Like
Waarderingen: Onit
Onit, volgens mij kun je beter geen racefiets kopen. Tenzij je wilt gaan wielrennen.
Cardio kan voordeliger en goedkoper.
Wandelen of joggen.

Maar, jij wordt al heel droog zonder te fietsen en eigenlijk zou iets meer massa resulteren in een mooiere fysiek, ipv nog droger.
Of course it's your call. Succes!

Fietsen vind ik leuker dan wandelen, daarnaast is touren met vrienden ook goed voor het sociale gedeelte.

Gaat mij niet zozeer om het “droog” worden, dat word ik ook zonder een racefiets. :P

Fietsen vind ik leuker dan wandelen, daarnaast is touren met vrienden ook goed voor het sociale gedeelte.

Gaat mij niet zozeer om het “droog” worden, dat word ik ook zonder een racefiets. :P
En lekker bruin worden in de zomer op de fiets. Je komt op mooie plekken. Allemaal voordelen

Dat valt wel mee, mits je niet zelf in staat bent om wat lagers na te lopen en te kijken naar slijtage van ketting en tandwielen. Voor de rest kan er weinig mis zijn met een fiets.
Alu frame zal wel meevallen. Maar carbon riskeer ik persoonlijk niet.

Heb mensen gekend die toch niet van lompste waren. Maar de verkoper had hun toch liggen.

Meeste verkopers zullen wel geen charlatans zijn. Maar bij 2 van mn maten wel.

Carbonframe helemaal afvoelen met de binnenkant van je hand of er geen oneffenheden in zitten.
trap as (cranck) even bewegen om te kijken of er geen speling zit in de cranck, voel je speling even kijken of hij niet scheef staat, anders heb je kans dat het schroefdraad kapot is gedraaid en de fiets weg kan. Verder rondje rijden en schakelsysteem even volledig gebruiken, zowel voorbladen als alle kransjes achter.
Dan is het risico op een kat in de zak heel klein.

Gebruiken jullie ook een mobielhouder op de fiets? Zo ja welke?

Tot nu toe springt quad lock er wel uit. Is ook iets duurder maar goed. Ik ga geen 10€ aliexpress ding bestellen om iets van 800 euro vast te houden tijdens het fietsen

Gebruiken jullie ook een mobielhouder op de fiets? Zo ja welke?

Tot nu toe springt quad lock er wel uit. Is ook iets duurder maar goed. Ik ga geen 10€ aliexpress ding bestellen om iets van 800 euro vast te houden tijdens het fietsen
Nee ik heb gewoon een fietscomputer Mio, daarnaast een Garmin aan mijn pols.
Telefoon blijft gewoon in mijn zakje van het shirt.

Nee ik heb gewoon een fietscomputer Mio, daarnaast een Garmin aan mijn pols.
Telefoon blijft gewoon in mijn zakje van het shirt.
Op je rug? Pas daar wel me op, zo ben ik jaren geleden na een val mijn telefoon waarschijnlijk kwijt geraakt. Ik gleed in een langzame bocht onderuit, had nergens last van stapte op, reed weg en na een tijdje kwam ik erachter dat ik mijn telefoon niet meer bij me had.

Op je rug? Pas daar wel me op, zo ben ik jaren geleden na een val mijn telefoon waarschijnlijk kwijt geraakt. Ik gleed in een langzame bocht onderuit, had nergens last van stapte op, reed weg en na een tijdje kwam ik erachter dat ik mijn telefoon niet meer bij me had.
Ik heb mijn oortjes er altijd aan vast dus wanneer de muziek stopt dan moet ik mijn telefoon zoeken :laugh:

En nogsteeds niet hersteld van die val :trollface:

In Frankrijk doen ze geen evenementen tot September, weet iemand iets over de tour die in Augustus zou starten ?

Terug
Naar boven