AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic

Bezoekers in dit topic

plaksetje heb je niets aan. Gewoon altijd een nieuwe binnenband plaatsen.
Dit. Ik heb altijd standaard 2 reserve-binnenbandjes bij me. In de 'middle of nowhere' je bandje moeten plakken, dat wil je echt niet.
 
Ik dacht eraan om 2 bandjes mee te nemen + plaksetje, voor het geval je band voor een 3e of 4e keer lek gaat.

Deze kreeg ik aangeraden als plakset.
 
Ik dacht eraan om 2 bandjes mee te nemen + plaksetje, voor het geval je band voor een 3e of 4e keer lek gaat.

Deze kreeg ik aangeraden als plakset.
Ik heb altijd 2 bandjes mee maar nog nooit een 2e nodig gehad.
Daarnaast rij ik met ruim 9 bar, als ik een band plak dan scheurt het plakkertje meestal los.
Ga je in de regen rijden is een extra bandje handig, bij droog weer en voldoende lucht in de banden dan is 1 band ruim voldoende.
 
Ik heb ook zo'n tasje (against the rules!) met daarin ene reservebinnenband & een co2 pompje. Daarnaast een mini plakset, al was het maar voor de bandenlichters....

Overigens zit er ook 50 euro (voor een taxi als het nodig is), twee energierepen (voor hongerklop, noodrantsoen) en een fiets-multitool in (met de belangrijkste schorefkopjes voor als je zadel ineens scheef zit). En een setje lampjes.... want in het donker fietsen zonder licht op eenracefiets is echt levensgevaarlijk. Zeker hier, in het donker op landweggetjes.

Dus dat is mijn noodpakket. Overigens heb ik mijn bandenkeuze wel zo gedaan dat ik banden heb gekozen die zo goed mogelijk tegen lekrijden kunnen en dan maar iets meer rolweerstand hebben. Ik rijd op 28 mm, lekker breed en daarom comfortabel. Zeker als je een wat zwaarder type bent, zoals de meesten hier, is dat verstandig. Brede banden zijn namelijk ook wat hoger en hebben meer ruimte om klappen op te vangen. Scheelt je stootlek, en anders wel velgschade.
 
Wel of geen zadeltasje maakt niets uit, onzin regels. Als je ergens staat en je jezelf niet kunt helpen heb je niets aan je imago.
 
Ik heb ook gewoon een tasje hoor. En een pompje op m'n frame. Ik moet er niet aan denken om alles in m'n jersey te moeten stoppen. Multitool kan handig zijn ook.
 
Onit weet je wel een beetje de basis dingen, zoals geen onderbroek aan? Ik noem het maar even voor de zekerheid.
Global Cycle Network heeft op youtube veel goede videos voor beginners.
 
Hij was gewoon net zo'n boef als de rest van de renners in die tijd. Voor mij nog steeds de beste wielrenner van dat moment.
Doping maakt je echt niet van kneus opeens een winnaar. Daar moet je de goede genen voor hebben en de doping is dat extra zetje.
Dat zetje kregen ze in die periode allemaal.
Precies, degenen die schoon reden hingen achterin het peloton.
 
Hij was gewoon net zo'n boef als de rest van de renners in die tijd. Voor mij nog steeds de beste wielrenner van dat moment.
Doping maakt je echt niet van kneus opeens een winnaar. Daar moet je de goede genen voor hebben en de doping is dat extra zetje.
Dat zetje kregen ze in die periode allemaal.
Heb toch wel het vermoeden dat het bij Lance iets professioneler was dan bij de gemiddelde rijder in het peloton.
 
Ik heb zelf in die periode ook mijn wedstrijden gereden.
Bij een controle waren er bij de amateurs toen al 7 van de 10 positief op het gebruik van efedrine, of ventolin.

Ik heb altijd gezegd, er is er maar 1 in het peloton waarvan ik zeker weet dat hij niet gebruikt. Dat ben ik namelijk zelf.
 
Heb toch wel het vermoeden dat het bij Lance iets professioneler was dan bij de gemiddelde rijder in het peloton.
Dan nog wordt je geen superman. Ik kan een hele professioneel arts zoeken maar ga dan denk ik niet eens de tour uitrijden, laat staan winnen.
Je wordt ook met de juiste dokter geen Ronnie Coleman. Als de genen er niet zijn dan komen ze er ook niet.
 
Onit weet je wel een beetje de basis dingen, zoals geen onderbroek aan? Ik noem het maar even voor de zekerheid.
Global Cycle Network heeft op youtube veel goede videos voor beginners.

Yes deze weet ik! Ben zelfs op de hoogte van de "regels"!
 
Back
Naar boven