XXL Nutrition

Sticky Wielrentopic

Tis hier alleen valsplat dus ja de bergen ga ik toch nooit in. Maar 90+ 100km 24 gemiddeld is ook niet slecht voor een beginner al zeg ik het zelf.

100km is sowieso goed. En ieder zijn eigen niveau, de snelheid is niet zo hoog, maar lekker belangrijk. De tour ga je toch niet meer winnen.

Moah 24 gemiddeld in een solo rit over 100km vind ik gewoon netjes? Waarvan 50% met tegenwind was verkeer stoplichten enzo. Ik ben geen aso renner die zijn eigen regels bepaald en stop gewoon wanneer ik moet stoppen. Of als een idioot langs mensen gaan. Niet dat mijn gemiddelde dan ineens veel hoger zou zijn maar goed.ik heb nu nog maar 880km op de teller staan :( dus ben een beginner.

Wel jammer dat ik de tour niet ga winnen.
Daar gaat mijn droom.

Zoals ik al zei; ieder zijn niveau. Het maakt niet uit hoe ver of hard je fietst, belangrijker is dat je zelf verbetering voet of ziet als beginner, maar allerbelangrijkste is dat het leuk is.

De enige regel die je echt zou moeten aanhouden is het dragen van een helm. Je ziet genoeg mong*len zonder rijden.
:D Helemaal mee eens. Iedereen die geen helm draagt krijgt geen vriendelijk knikje van mij. Hoofdschuddend rijd ik die idioten altijd tegemoet :p
Zie je, ik ben niet de enige die dat zegt! :D

OT: geweldig om te zien dat hier toch nog best wel wielrenners zitten. Nu ik niet kan trainen, ga ik zo'n 5 dagen in de week. Ik rijd 250-300 km. Gezien ik in Zuid-Limburg woon, wissel ik het heuvelland af met wat vlakkere ritten. Life's goodddd.

Also: ik heb wel een zadeltasje, want ik vind het er echt achterlijk uitzien om alles in je fucking jersey mee te nemen. Zit je daar lekker op je fiets met je Quasimodo bochel. En ALTIJD eten meenemen, al heb je maar een uur trainen gepland. Je weet nooit wat er onderweg gaat gebeuren en je zult jezelf dankbaar zijn als je het nodig hebt.

De enige regel die je echt zou moeten aanhouden is het dragen van een helm. Je ziet genoeg mong*len zonder rijden.
Als het per definitie veiliger zou zijn had je een punt. Daar zitten veel haken en ogen aan. Onderzoeken die ik ken, toegegeven enkele jaren terug alweer, waren helemaal niet eenduidig. Wat gaat een mong**l doen als hij of zich veiliger waant door een helm, juist. En hoe wordt vaak gevallen of komen ongelukken tot stand, niet op hoofd of helm is wel het laatste waar de wielrenner zich zorgen om zou moeten maken. Dan blijken veel helmen ook nog ongeschikt, of te weinig worden vervangen.

Mijn zus is onlangs aangereden door een of andere pipo. Ze kwam daarbij met haar hoofd op de stoeprand terecht en had een hersenschudding. Als ze geen helm had gedragen, denk ik toch wel dat ze iets meer had dan 'alleen maar' een hersenschudding.

Also: ik heb wel een zadeltasje, want ik vind het er echt achterlijk uitzien om alles in je fucking jersey mee te nemen. Zit je daar lekker op je fiets met je Quasimodo bochel. En ALTIJD eten meenemen, al heb je maar een uur trainen gepland. Je weet nooit wat er onderweg gaat gebeuren en je zult jezelf dankbaar zijn als je het nodig hebt.

Ik ook. Ik wil zo min mogelijk in mijn jasje hebben. En een reserveband en co2 pompje, wat geld, mutlitooltje en een energiereep moet je gewoon bij je hebben.

Overigens is het wel een spullen- en machosport dat fietsen. Meer machogedrag dan bij bodybuilders, dat is eigenlijk veel relaxter volk.

Ik ook. Ik wil zo min mogelijk in mijn jasje hebben. En een reserveband en co2 pompje, wat geld, mutlitooltje en een energiereep moet je gewoon bij je hebben.

Overigens is het wel een spullen- en machosport dat fietsen. Meer machogedrag dan bij bodybuilders, dat is eigenlijk veel relaxter volk.
Hahaha ja, machosport is wel een beetje waar. Iedereen rijdt met de dikste frames en wielen en afmontage. Ik zit daar gewoon heel blij tussen met mijn 105 afgemonteerd alu fietsje met een standaard wielsetje. :clown: :clown:

In mijn zadeltasje zit een mini tool, bandenlichters, reserveband. In mijn jersey neem ik mijn portemonnee, telefoon, sleutel, pompje en eten mee. :)

Heb eigenlijk alleen maar 1 bidon mee mobiel en zonnebril. Binnenkort komt mijn helm:).

Op korte klimmetjes lukt dat misschien nog als je explosief genoeg bent, maar op een Alpencol zul je die magere mannetjes niet meer kunnen volgen. Ik woog 62 kg toen ik op m'n best was in de bergen...
Beetje verlate reactie. Maar ik heb een instapmodel met 2x10 met een Tiagra groep. Sowieso dat ik niemand bijhoud op een echte col.

Beetje verlate reactie. Maar ik heb een instapmodel met 2x10 met een Tiagra groep. Sowieso dat ik niemand bijhoud op een echte col.
Ik heb een topmodel van Giant met Ultegra DI2. Als wij met de club rijden in het Nijmeegse/Duitse grensgebied wordt ik op iedere klim gelost. 95 kilo gaat moeilijker naar boven dan 65 kilo :laugh:

Ik rij wel iedereen zoek met afdalen, A ik ben niet bang, B 95 kilo gaat veel harder naar beneden dan 65 kilo:clap:

Denk dat je fiets het belangrijkste deel is... nope. Het probleem zit hem toch echt meestal tussen stuur en zadel.

Als je een beetje fit bent rijd je al die zondagsrijders er in een paar weken zo uit.

Denk dat je fiets het belangrijkste deel is... nope. Het probleem zit hem toch echt meestal tussen stuur en zadel.

Als je een beetje fit bent rijd je al die zondagsrijders er in een paar weken zo uit.
Meer tussen de ass en de voeten :laugh:

Vrienden en vriendinnen,

Maken jullie gebruik van een zadeltas om de binnenbanden, CO2 patronen + pompje, bandenlichters en plaksetje in te vervoeren?

Ik zoek een tasje, welke niet teveel opvalt!

Ik heb zoiets.

Vrienden en vriendinnen,

Maken jullie gebruik van een zadeltas om de binnenbanden, CO2 patronen + pompje, bandenlichters en plaksetje in te vervoeren?

Ik zoek een tasje, welke niet teveel opvalt!
Pompje zit bij mij onder de bidonhouder. plaksetje heb je niets aan. Gewoon altijd een nieuwe binnenband plaatsen.

Terug
Naar boven