MuscleMeat

Sticky Wielrentopic

Bezoekers in dit topic

Waarschijnlijk om dan het effect van de wissel te kunnen zien. Wout wisselde wel, Tom niet en de optie die het snelste was is dan de beste keuze voor Roglic.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Waarschijnlijk om dan het effect van de wissel te kunnen zien. Wout wisselde wel, Tom niet en de optie die het snelste was is dan de beste keuze voor Roglic.
Het heeft allemaal niet echt geholpen. Noem me achterdochtig, maar ik kreeg een groot Floyd Landis gevoel bij deze wederopstanding.
 
Waarschijnlijk om dan het effect van de wissel te kunnen zien. Wout wisselde wel, Tom niet en de optie die het snelste was is dan de beste keuze voor Roglic.
Volgens mij had Tom nog wel de ambitie om die tijdrit te winnen, dus die heeft sowieso de keuze gemaakt die voor hem persoonlijk het beste leek, denk ik. Bovendien startte Tom slechts 18 minuten voor Roglic, dus toen Tom finishte, begon Roglic al ongeveer aan de klim. Ik denk dat de keuze voor wel of niet wisselen al voor de start is gemaakt voor elke renner, anders geeft het veel te veel stress.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft allemaal niet echt geholpen. Noem me achterdochtig, maar ik kreeg een groot Floyd Landis gevoel bij deze wederopstanding.

Ja hè, dat heb ik er ook een beetje bij. Het ene moment is het echt op, om twee dagen later genadeloos toe te slaan.
En dan 1min20 sneller zijn dan Dumolin (?)
 
Bovendien startte Tom slechts 18 minuten voor Roglic, dus toen Tom finishte, begon Roglic al ongeveer aan de klim. Ik denk dat de keuze voor wel of niet wisselen al voor de start is gemaakt voor elke renner, anders geeft het veel te veel stress.
In de basis is die keuze wel gemaakt lijkt mij, maar Ton was net gefinisht voor Roglic bij het wisselpunt was, dus als doorrijden beduidend sneller was geweest hadden ze de keuze nog wel aan kunnen passen.
 
In de basis is die keuze wel gemaakt lijkt mij, maar Ton was net gefinisht voor Roglic bij het wisselpunt was, dus als doorrijden beduidend sneller was geweest hadden ze de keuze nog wel aan kunnen passen.
Dumoulin kakte wel in op de klim (Wout reed sneller omhoog, maar verloor op het vlakke t.o.v. Dumoulin), maar het is moeilijk te beoordelen of dat aan de fietskeuze lag, of een andere oorzaak had.
 
Het heeft allemaal niet echt geholpen. Noem me achterdochtig, maar ik kreeg een groot Floyd Landis gevoel bij deze wederopstanding.

Mwa, het was niet echt een wederopstanding, want zijn niveau was 3 weken lang stabiel. Maar wel bizar ja dat hij op het laatst nog zooo veel meer over heeft dan de rest. Chapeau aan de dokter
 
Mwa, het was niet echt een wederopstanding, want zijn niveau was 3 weken lang stabiel. Maar wel bizar ja dat hij op het laatst nog zooo veel meer over heeft dan de rest. Chapeau aan de dokter
Nouja, precies. Zoiets dacht ik dus ook. Als het allemaal eerlijk is gegaan dik verdiend. Maar ook gezien de tijden van anderen verdacht
 
Het is sowieso al opmerkelijk dat een relatief onbekende, superjonge snotneus in één keer een grote ronde wint én een aantal bizar goede tijdrijders eruit fietst met zo'n groot tijdsverschil. Meestal zijn ze toch net iets ouder voor ze een grote ronde winnen. Het zou me niet verbazen als deze jongen zijn winst over een paar jaar weer kwijt is.
Vooral zuur voor Roglic en Dumoulin.
 
Het is sowieso al opmerkelijk dat een relatief onbekende, superjonge snotneus in één keer een grote ronde wint én een aantal bizar goede tijdrijders eruit fietst met zo'n groot tijdsverschil. Meestal zijn ze toch net iets ouder voor ze een grote ronde winnen. Het zou me niet verbazen als deze jongen zijn winst over een paar jaar weer kwijt is.
Vooral zuur voor Roglic en Dumoulin.
Typisch dat het ineens allemaal Colombianen zijn en twee Slovenen.
 
Het is sowieso al opmerkelijk dat een relatief onbekende, superjonge snotneus in één keer een grote ronde wint én een aantal bizar goede tijdrijders eruit fietst met zo'n groot tijdsverschil. Meestal zijn ze toch net iets ouder voor ze een grote ronde winnen. Het zou me niet verbazen als deze jongen zijn winst over een paar jaar weer kwijt is.
Vooral zuur voor Roglic en Dumoulin.

Hij werd vorig jaar al 3e in de Vuelta waar hij ook al 3 etappes won.
 
Weet iemand waar ik de klimtijden kan vinden van gisteren? Laatste tussentijd was immers aan de voet van klim.
 
Maar dan nog, hij is de jongste gele trui winnaar van het moderne wielrennen (zeker van de laatste 40 jaar). De winnaar van vorig jaar (Bernal) was niet veel ouder, maar daar zat wel een hele andere ploeg omheen.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik heb even uitgerekend hoeveel sneller Pogacar procentueel was dan nummer 2 t/m 10 en dat doet mij toch wel weer vrezen voor een correctie in de toekomst
1. Tadej Pogacar 55:55
2. Tom Dumoulin 57:16
2.36%​
3. Richie Porte 57:16
2.36%​
4. Wout van Aert 57:26
2.64%​
5. Primoz Roglic 57:51
3.34%​
6. Rémi Cavagna 57:54
3.43%​
7: Damiano Caruso 58:24
4.25%​
8. David de la Cruz 58:35
4.55%​
9. Enric Mas 58:40
4.69%​
10. Rigoberto Urán 58:49
4.93%​
 
Pogi trapte, 7 watt per kilogram.
Andere bekende wattages.
Dumoulin, 6 watt per kg.
Cancellara, 5 watt per kg.

:dunno:
 
En Pantani toen die de Mont Ventoux opreed?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven