XXL Nutrition

Nieuws Wikileaks aanhangers leggen creditcard-websites plat

hahaha you made my day brah

Waarom zouden hackers wikileaks beschermen of zie ik het nou verkeerd?
Sorrie als ik het verkeerd zie.

Gewoon een soort van groepsgevoel

Ze gaan er overigens niet in slagen om een site als paypal plat te leggen, of ze moeten hulp krijgen van computermaffia die minstens 100.000 pc's kan besturen.

:roflol:

Bij deze roep ik 9 december uit tot dag van de kloontjes! :p

Bij deze de dag van de bans dan, wel vreemd dat 1 IP gerelateerd lijkt te zijn aan een maatje van jou :p

Ik neem aan dat je het over bekjam hebt, en die gebruikte naar eigen zeggen altijd een proxy, dus dat maakt het al minder vreemd dat het om hetzelfde IP adres gaat :P

(maar gezien de reactie zou het inderdaad bekjam kunnen zijn :D)

Ik neem aan dat je het over bekjam hebt, en die gebruikte naar eigen zeggen altijd een proxy, dus dat maakt het al minder vreemd dat het om hetzelfde IP adres gaat :P

(maar gezien de reactie zou het inderdaad bekjam kunnen zijn :D)

Bekjam gebruikte nooit een proxy, never, jamais. Moest er wel altijd om lachen, met een Nederlands IP-adres claimen dat je in de UK bent of onder een proxy post.

Bekjam gebruikte nooit een proxy, never, jamais. Moest er wel altijd om lachen, met een Nederlands IP-adres claimen dat je in de UK bent of onder een proxy post.

Dat soort dingen kan ik als normale gebruiker uiteraard niet zien... 't wordt tijd dat Big-T me eens wat meer rechten geeft, zodat ik ook wat slotjes en bannetjes kan uitdelen :D

Een beetje vent heeft 193 kloontjes, 1 voor ieder land per proxy! :)

Gewoon een soort van groepsgevoel

Ze gaan er overigens niet in slagen om een site als paypal plat te leggen, of ze moeten hulp krijgen van computermaffia die minstens 100.000 pc's kan besturen.
Een botnet van 100k pc's is best klein.

Schijnt dat Amazon ook wordt geboycot. Al net zo kinderachtig gedrag als het boycotten van Jaffa-sinaasappelen omdat ze uit Israel komen.

Trouwens, Prison Break seizoen 4 anyone?

Dit is toch heerlijk hoe de controle zuchtige overheden nu eens zelf geconfronteerd worden en hun vieze spelletjes niets uithalen.

Vervelend voor de mensen die nu risico lopen, maar verder een goede zaak.

Schijnt dat Amazon ook wordt geboycot. Al net zo kinderachtig gedrag als het boycotten van Jaffa-sinaasappelen omdat ze uit Israel komen.

thnx, die wist ik nog niet, kan ik er op letten.

ot: vind het terecht wikileaks kan er voor zorgen dat de wereld MINDER corrupt word. zal altijd wel een puinzooi blijven.

Lol anonymous, hun fokten toen ook met scientology door allemaal gegevens openbaar te maken en hun sites plat te leggen.

Dit is toch heerlijk hoe de controle zuchtige overheden nu eens zelf geconfronteerd worden en hun vieze spelletjes niets uithalen.

hoezo niets uithalen? over een week geeft de hier pers geen aandacht meer aan omdat ze het beu zijn en gaat de storm liggen en hebben ze weer vrij spel

hoezo niets uithalen? over een week geeft de hier pers geen aandacht meer aan omdat ze het beu zijn en gaat de storm liggen en hebben ze weer vrij spel

Wat wil de overheid gaan doen dan?
Ze kunnen wel druk op bedrijven zetten, maar dat doet meer schade voor hunzelf dan voor Wikileaks.

Een goede zaak dat je het economisch verkeer in de war schopt? Oppakken die vandalen en vastzetten op Guantanamo. Dit soort nep anarchistische acties gewoon omdat een groep puberale figuren recalcitrant wil zijn dragen toch niks bij?

Alsof overheden een volgende keer geen druk zullen uitoefenen op (grote) bedrijven als deze mogelijk meewerken aan illegale activiteiten. Het blijft dan wel discutabel of Wikileaks echt iets illegaal doet maar bedrijven hoeven niet zelf die afweging te maken als een overheid die afweging reeds voor hun heeft gemaakt.

Het enige wat je door dit soort acties krijgt is een verscherping op de regels voor het delen van gevoelige informatie. De 4channers en andere zogenaamde voorvechters van het vrije woord schieten zichzelf alleen maar in de voet hiermee. Of zou cyberterrorisme leiden tot meer vrijheden?

Laatst bewerkt:
ik zie deze actie eerder als een (internet)revolutie.

Alleen de sites van paypal en mastercard en visa zijn toch uit de lucht gehaald. Je kon er volgens mij nog steeds via betalen, al het flooden is op poort 80 en ik denk niet dat beveiligde betaalmiddelen via een http poort gaan.

Alleen de sites van paypal en mastercard en visa zijn toch uit de lucht gehaald. Je kon er volgens mij nog steeds via betalen, al het flooden is op poort 80 en ik denk niet dat beveiligde betaalmiddelen via een http poort gaan.

Die betalingen gaan via https poort 443.

Maar daar kom je alleen als je bent ingelogd op de site, dus via poort 80. Als er geen site is kan je ook niet inloggen kan je ook niks betalen.

ik zie deze actie eerder als een (internet)revolutie.

Wacht maar tot de wetgeving op dit gebied wordt aangescherpt. Botnets pak je dan nog steeds niet zo makkelijk aan maar individuele gebruikers die gezellig zonder afscherming van hun IP-adres gaan DDoS-en kunnen dan wel opeens te maken gaan krijgen met schadeclaims. Ook al kan dat nu ook al.

Terug
Naar boven