MuscleMeat

Nieuws Wikileaks aanhangers leggen creditcard-websites plat

Het effect van dit hele akkefietje kan zijn dat men weer ouderwets gesloten te werk gaat, zaken nog meer in de achterkamertjes zullen afspelen terwijl eigenlijk uit de tot nu toe gelekte informatie blijkt dat er nu niet echt hele verrassende en spannende verborgen avonturen afspelen achter de gordijnen.

Realiseer me nu dat deze opmerking niet geheel in dit topic past, maar ach.

Wacht maar tot de wetgeving op dit gebied wordt aangescherpt. Botnets pak je dan nog steeds niet zo makkelijk aan maar individuele gebruikers die gezellig zonder afscherming van hun IP-adres gaan DDoS-en kunnen dan wel opeens te maken gaan krijgen met schadeclaims. Ook al kan dat nu ook al.

hoe kan een overheid nou onderscheid maken tussen slachtoffers van botnets of individuen?

deze hele cyberoorlog gaat om die regels.

Laatst bewerkt:
Een goede zaak dat je het economisch verkeer in de war schopt? Oppakken die vandalen en vastzetten op Guantanamo. Dit soort nep anarchistische acties gewoon omdat een groep puberale figuren recalcitrant wil zijn dragen toch niks bij?

Alsof overheden een volgende keer geen druk zullen uitoefenen op (grote) bedrijven als deze mogelijk meewerken aan illegale activiteiten. Het blijft dan wel discutabel of Wikileaks echt iets illegaal doet maar bedrijven hoeven niet zelf die afweging te maken als een overheid die afweging reeds voor hun heeft gemaakt.

Het enige wat je door dit soort acties krijgt is een verscherping op de regels voor het delen van gevoelige informatie. De 4channers en andere zogenaamde voorvechters van het vrije woord schieten zichzelf alleen maar in de voet hiermee. Of zou cyberterrorisme leiden tot meer vrijheden?

Dat is jou mening Eric andere mensen hechten misschien meer waarde aan openheid van zaken, ondanks de gevolgen.
Dan zal dit inderdaad ten koste van andere dingen gaan, maar dat is maar waar je meer waarde aan hecht.

Denk dat overheden door druk te blijven uitoefenen toch bij veel mensen in het verkeerde keelgat schiet.
Dan kan er dus echt een strijd komen waarbij de burger ook zijn mening naar voren brengt.
Komt vrij hypocriet over bedrijven te intimideren.
Denk ook niet dat een overheid moet benadrukken dat het dingen te verbergen heeft.

Meer vrijheden?
Volgens mij heeft de overheid toch weinig in te brengen.
Kunnen een statement maken door mensen te arresteren, maar stoppen zullen ze het niet.
Deze kwestie is niet zomaar afgelopen, er zal meer gelekt worden.

Het effect van dit hele akkefietje kan zijn dat men weer ouderwets gesloten te werk gaat, zaken nog meer in de achterkamertjes zullen afspelen terwijl eigenlijk uit de tot nu toe gelekte informatie blijkt dat er nu niet echt hele verrassende en spannende verborgen avonturen afspelen achter de gordijnen.

Realiseer me nu dat deze opmerking niet geheel in dit topic past, maar ach.

Of integendeel, het kan zich ook heel anders ontwikkelen.
Overheden gaan beseffen dat uitlekken toch altijd een optie word en willen dit voor wezen door bij voorbaat al openhartiger te zijn.
Dat is natuurlijk niet 1 2 3 gebeurd, maar wel een mogelijke ontwikkeling.

Glasnost en Perestrojka!

Klikker

Hier het stukje uit de DWDD, was opzich wel interessant om te zien.
In een dronken bui, de site's van 2 universiteiten plat gelegd :roflol:

Laatst bewerkt:
De site van Sarah Palin ligt ook zijn gat.

met de vriendelijke groeten van Anon

WASHINGTON -De Amerikaanse regering heeft er bij Duitsland op aangedrongen geen CIA-agenten te arresteren die in 2003 een Duitser hadden ontvoerd.
Dat blijkt uit Amerikaanse diplomatenberichten die donderdag zijn onthuld door website WikiLeaks.
De Amerikaanse geheime dienst had Khaled el-Masri, een Duitser van Libanese origine, opgepakt op oudejaarsdag 2003. De man was meegenomen naar een geheime locatie waar hij naar eigen zeggen werd gemarteld. De CIA-agenten beseften toen dat hij onschuldig was. De man was verwisseld met een naamgenoot.

http://www.nu.nl/buitenland/2398185/vs-vroegen-duitsland-ciaers-niet-arresteren.html

Hulde Wikileaks!

Amazon up next :)

hoe kan een overheid nou onderscheid maken tussen slachtoffers van botnets of individuen?

deze hele cyberoorlog gaat om die regels.

Als figuren als Fred Teeven hun zin krijgen zal dat onderscheid niet eens gemaakt worden, dan hang je waarschijnlijk al als je onderdeel bent van een botnet. Leve de willekeur straks met opsporing maar dit soort acties gaan in ieder geval de vrijheid voor burgers niet vergroten. Achterlijke vandalen zijn het, meer niet. Cyberterrorisme.

Als figuren als Fred Teeven hun zin krijgen zal dat onderscheid niet eens gemaakt worden, dan hang je waarschijnlijk al als je onderdeel bent van een botnet. Leve de willekeur straks met opsporing maar dit soort acties gaan in ieder geval de vrijheid voor burgers niet vergroten. Achterlijke vandalen zijn het, meer niet. Cyberterrorisme.

Toch wel een relaxte manier om van een lastige buur af te komen :D

Zestienjarigde jongen opgepakt voor cyberaanvallen

Uitgegeven: 9 december 2010 18:16

AMSTERDAM - In Den Haag is een zestienjarige jongen opgepakt die betrokken zou zijn bij de digitale aanvallen op onder meer Mastercard en Paypal.
© NU.nlOnder meer zijn computer en enkele gegevensdragers zijn daarbij in beslag genomen, zo meldt de NOS donderdag.

Bedrijven die geen zaken meer willen doen met Wikileaks kwamen de afgelopen dagen onder vuur te liggen van cyberaanvallen. Zo ging onder meer de website van creditcardmaatschappij Mastercard enkele uren uit de lucht.

Op het moment dat de recherche door kreeg dat deze aanvallen onder meer werden uitgevoerd vanaf servers in Nederland stelde die direct een onderzoek in. Meer arrestaties worden niet uitgesloten.

Bron: http://www.nu.nl/algemeen/2398443/zestienjarigde-jongen-opgepakt-cyberaanvallen.html

Wat is een zestienjarigde..?

Is waarschijnlijk 'n arme 4channer die thuis leuk mee zat te spelen met z'n online anon vriendjes.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Waarschijnlijk getypt door een arab. Weet ook niet precies wat hij daarmee bedoelt.. :(

En de DDOS aanval op Paypal.com is begonnen!!

hahahaah wel lachen dit allemaal. gebeurt eindelijk weer eens iets

een 16 jarige nederlander opgepakt die samen met anderen paypal en visa hackte, kon zo een jongen van mn school zijn. ik heb mn geld er maar af gehaald.

en waarom krijg ik weer een rode kaart voor het schelden met het woord kanker? wat een zielig gedoe, ik zeg geen kanker of ke*ker of kk. ik zij KAKA. geef maar weer een rode kaart.

Hete laptop, schelden met kanker is gewoon verboden op dit forum, staat ook in 'n sticky aangegeven. Live with it.

ik schelde toch niet met kanker? ik zei kaka en geen kanker of kk.

Terug
Naar boven