XXL Nutrition

Wil beginnen met bodybuilding!

Je schema slaat nergens op(je fitness schema) Zoek daar nog maar even wat info over op ;) Doe bijvoorbeeld eerst eens een tijd rippetoe!

Je schema slaat nergens op(je fitness schema) Zoek daar nog maar even wat info over op ;) Doe bijvoorbeeld eerst eens een tijd rippetoe!

Waarom dan wel? Want dit schema is prima, ik volg het en gain super goed.
heb al bijna 11 kilo gegaind in 4/5 maanden.
Ga jij maar lekker hit doen:rolleyes:

Waarom dan wel? Want dit schema is prima, ik volg het en gain super goed.
heb al bijna 11 kilo gegaind in 4/5 maanden.
Ga jij maar lekker hit doen:rolleyes:

1. Dag 1; 30 setjes
Dag 3; 20 setjes
Dag 5; 30 setjes
2. Dag 1; benen, borst, rug, biceps, schouders, buik
Dag 3; rug, schouders, rug, rug
Dag 5; Benen, borst, Rug, Triceps, schouders, buik

Kan aan mij liggen, maar ik zie de logica er niet in?
Kuiten ontbreken, hamstrings ontbreken.
Ik snap de logica er niet achter. Wat is dit voor soort schema als ik vragen mag ?

Het is geen split schema, geen ub/lb, geen conjugate splits, geen fullbody en ook geen rippetoe. Ik heb geen idee waarop dit gebasseerd is, vandaar mijn reactie!

Laatst bewerkt:
1. Dag 1; 30 setjes
Dag 3; 20 setjes
Dag 5; 30 setjes
2. Dag 1; benen, borst, rug, biceps, schouders, buik
Dag 3; rug, schouders, rug, rug
Dag 5; Benen, borst, Rug, Triceps, schouders, buik

Kan aan mij liggen, maar ik zie de logica er niet in?
Kuiten ontbreken, hamstrings ontbreken.
Ik snap de logica er niet achter. Wat is dit voor soort schema als ik vragen mag ?

Het is geen split schema, geen ub/lb, geen conjugate splits, geen fullbody en ook geen rippetoe. Ik heb geen idee waarop dit gebasseerd is, vandaar mijn reactie!

Jij hebt er dus duidelijk geen kaas van gegeten!

Wat betreft de kuiten klopt, die zou ik minimaal 1 dag bij doen.
Maar wat beterft die setjes. Variatie is de key, 3X8 / 5X5 / 3X10 / 4X6 / 6X4 etc. Dus dat punt van jou gaat al niet op!

En wat betreft het 2de punt, daar sla je de plank volledig mis.
Wat is hier niet full body aan? full body wil niet zeggen dat je voor elke afzonderlijke spiergroep 1 oefening moet doen.

Sqaut is niet alleen je benen, je pakt ook je onderrug en voor klein deel je bovenrug mee.
Deadlit is ook niet alleen je rug, daarmee pak je ook je benen.
Zelfde als bankdrukken, dat is niet alleen borst, maar vooral ook triceps en wat schouders.

In jou redenatie zou je bij fullbdoy dus elke dag alle spiergroepen moeten pakken ?

borst - bench
rug - deadlift
benen - sqaut
schouders - mp
kuiten - calf raises
biceps - curls
triceps - extensions

Rippetoe is zeker een goede keuze om mee te beginnen.
Zolang je maar goed eet!

Jij hebt er dus duidelijk geen kaas van gegeten!

Wat betreft de kuiten klopt, die zou ik minimaal 1 dag bij doen.
Maar wat beterft die setjes. Variatie is de key, 3X8 / 5X5 / 3X10 / 4X6 / 6X4 etc. Dus dat punt van jou gaat al niet op!

En wat betreft het 2de punt, daar sla je de plank volledig mis.
Wat is hier niet full body aan? full body wil niet zeggen dat je voor elke afzonderlijke spiergroep 1 oefening moet doen.

Sqaut is niet alleen je benen, je pakt ook je onderrug en voor klein deel je bovenrug mee.
Deadlit is ook niet alleen je rug, daarmee pak je ook je benen.
Zelfde als bankdrukken, dat is niet alleen borst, maar vooral ook triceps en wat schouders.

In jou redenatie zou je bij fullbdoy dus elke dag alle spiergroepen moeten pakken ?

borst - bench
rug - deadlift
benen - sqaut
schouders - mp
kuiten - calf raises
biceps - curls
triceps - extensions

Rippetoe is zeker een goede keuze om mee te beginnen.
Zolang je maar goed eet!
okee, nee, je hamstrings en kuiten neem je inderdaad niet mee. Wat betreft fullbody; als je met de squat ook al je abs pakt, waarom zou je deze dan ook nog apart willen trainen. Van die setjes snap ik het wel, maar zo stond het niet in het schema, dus vandaar. Voorderest is het wel duidelijk! reageer soms wat te snel zonder na te denken. Daarom horen de deadlift en squat en benchpress ook bij de compounds :P Omdat ze alles mee pakken :P! Domme fout van mij!

okee, nee, je hamstrings en kuiten neem je inderdaad niet mee. Wat betreft fullbody; als je met de squat ook al je abs pakt, waarom zou je deze dan ook nog apart willen trainen. Van die setjes snap ik het wel, maar zo stond het niet in het schema, dus vandaar. Voorderest is het wel duidelijk! reageer soms wat te snel zonder na te denken. Daarom horen de deadlift en squat en benchpress ook bij de compounds :P Omdat ze alles mee pakken :P! Domme fout van mij!

Mooi dat je dat inziet, en idd misschien is het voor de TS beter om eerst 5 maandjes rippetoe te doen. Dat moet hij natuurlijk zelf beslissen.

@ts, let in he begin goed op je techniek!

• Topic Starter Topic Starter
,,

Laatst bewerkt:
voeding is idd al een stuk beter als je dit schema gaat volgen. Kijk het even 2 maand aan en ben je niet aangekomen? voeg dan extra kcal aan je schema toe.

,,

Laatst bewerkt:
,,

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit gewoon me schema zou moeten worden dus?

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows

Week 1 : A/B/A
Week 2 : B/A/B
Week 3 : A/B/A

Tot welke week moet ik dit programma aanhouden?

Hoeveel gewicht gain je gemiddeld met dit programma en mijn dieet(gok aub).

;)

Is niet te voorspellen wat je zult gainen.
Blijf dit schema voor een 4/5 maanden volgen.

tain't nothing to do it but to do it

,,

Laatst bewerkt:
,,

Laatst bewerkt:
Niet ****en met rippetoe ;)

[..

Laatst bewerkt:
Je moet rippetoe zo laten zoals t is ;)

Eventueel kan je er nog dips bij toevoegen op schema A
en op schema B de pull up.
Dit doe je beide keren aan het einde van je schema!

Terug
Naar boven