AndroidHealthClinic

Wil beginnen met bodybuilding!

• Topic Starter Topic Starter
,,

Laatst bewerkt:
mm

Laatst bewerkt:
Ben even snel door de thread heen geraced. Eetschema in je laatste post ziet er goed uit, je kunt je voorstellen dat wel even anders is dan wat je normaal at overdag. Zorg dat je ook genoeg drinkt door de dag heen. Je zou ook zo nu en dan een restje avond eten in de loop van de volgende dag opeten. En met avond eten zorgen dat je ogen groter zijn dan je maag, en dan toch stug opeten. Je zegt ergens nog dat je vetpercentage van 7% veel te laag is. Dat is onzin, je bent ermee gezegend jongen. Als het je lukt om dat aan te houden, doe je het goed. Maar als je veel gaat eten, krijg je (meestal) ook een hoop vetten binnen, dus zal dat wel omhoog gaan. Maar het hebben van een laag vetpercentage is op zichzelf prima.

Harstikke bedankt, en ja ik blijf inderdaad gewoon proppen bij het avond eten, zo'n 600 gram op me bord meestal:D

Heb het voeding schema wel met me sport instructeur op school besproken en die had wat aanmerkingen op mijn dieet en wou liever geen shakes en die olijfolie vond die al helemaal raar. Hij zij ook dat ik blij moest zijn dat ik niet snel aan kom en er moeite voor moet doen. Gaat het er later eventueel ook makkelijker af ;).

Het trainingschema vond hij appart en raadde mij eerder aan om 4 dagen per week hard te trainen met elke dag verschillende spiergroepen, en dan het dieet aanhouden.

Ik volg in ieder geval liever het advies op van mijn instructeur dus heb mijn dieet aangepast en ga een ander schema nog maken.

Het trainingsschema vond hij apart? Wil alleen maar zeggen dat hij niets van bodybuilding kent. Iedereen die er wat van kent kent ook Mark Rippetoe. Gewoon dat schema doen dus.

+1

Kvind het echt onzinnig dit soort opmerkingen. BB valt prima te combineren met leger, brandweer of vechtsport.
BB op professioneel-niveau is weer een ander verhaal. :rolleyes:

licht er maar net aan hoe ver je t door trekt.
je zal t met een beetje leuke extra vvm al snel moeilijk gaan krijgen, afhankelijk van je dienstvak.

De dips en chin ups vind ik van grote toegevoegde waarde bij Rippetoe.

Evt. nog een paar setjes calf raises per week erbij.

Verder niet ****en met het schema.

,,

Laatst bewerkt:
Me sport instructeur heeft liever dat ik ook voor kracht ga ;), Aangezien ik op mijn school fitness(materieel is daar kost me niks) heeft die liever dat ik op een andere manier train..

Ja want van rippetoe wordt je een slappeling :rolleyes:
Hoe wil hij dat je traint?

Laatst bewerkt:
instructeurs zijn faal.
Bij ons willen ze ook dat er liever niet wordt gesquat.
kijk even hoe dit voedingsschemagaat als je niet aankomt even wat erbij proppen!
als het initiatief er is zal het vast en zeker goed komen!
nogmaals succes

,,

Laatst bewerkt:
Hij zegt niet dat je niet sterk word van rippetoe, maar als je een dieet als dit volgt zou je volgens hem ook zo'n 4 dagen per week moeten trainen.

Ik geloof eerder gezegt iemand die 4 jaar lang gestudeerd heeft dan iemand op dit forum. Niks persoonlijks hoor..

Tja dat moet je zelf weten ik ben zelf ook enige tijd werkzaam geweest als FITNESS instructeur en ik vermoed dat zat jongens op deze site ook papieren hebben! en dan erbij, ervaring is met bb veel belangerijker dan papieren jongen. bb moet je uitvinden of van mede bb leren ;)

Áfin jou keuze :)

Hij zegt niet dat je niet sterk word van rippetoe, maar als je een dieet als dit volgt zou je volgens hem ook zo'n 4 dagen per week moeten trainen.

Ik geloof eerder gezegt iemand die 4 jaar lang gestudeerd heeft dan iemand op dit forum. Niks persoonlijks hoor..

de sport instructeurs voor die zgn roc "militaire" opleidingen zijn stuk voor stuk allemaal 10x dikke faal op een hele enkele uitzondering na.

Als je van chips en koeken spieren krijgt, ben ik Sinterklaas. Eet tonijn, makreel, eieren, bananen, appels, fruit, melk, zalm, noten, alles wat je maar kan met 2l water per dag!

Rippetoe schema is net voor een goede basis! En hiermee ontwikkel je veel kracht. Je doet maar sets van 5 reps...

En je gelooft eerder iemand die 4 jaar lang gestudeert heeft dan Mark Rippetoe die al heeeeel wat langer er met bezig is?

http://startingstrength.wikia.com/wiki/Mark_Rippetoe

- Neen, je kan drinken maar doe het met mate!
Lees dit topic even door: http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/alcohol-spiergroei-152931/index4.html

- Je mag natuurlijk wel eens iets tussendoor eten, maar houdt er dan wel rekening mee dat als je teveel boven je nodige kcal. zit om te groeien, je best wat vet kan aanzetten ... al is dit genetisch bepaald! Misschien even inlezen over een "Refeed"?

- Neen, het is niet verplicht om 6, 7, 8 of ik-weet-niet-hoeveel maaltijden te benuttigen. De meeste ondere ons verspreiden hun maaltijden zodat ze niet "teveel" in 1 keer moeten naar binnen werken, je maag kan namelijk behoorlijk goed uitzetten!

Als ik naar je foto kijk, denk ik dat je best goed en veel mag vreten, bulken die handel! :)

Een aantal kcal-bommen: volle chocomel, pindakaas, noten, volle melk, bananen,...

Je hebt zo te zien een hoog metabolisme, neem er je voordeel uit en bouw droge spiermassa op! Ik wou dat ik een droge aanleg had! ;)

Hopelijk heb je hier wat aan!

Veel succes, Miguel.
Waarom zeg je dat hij volle melk moet nemen??? alleen maar extra vet meer niet. minder eiwit en meer vet.. jezus alleen omdat het vol heet en meer kcal inzitten is het niet beter. half volle melk is het beste.....

,,

Laatst bewerkt:
Origineel gepost door Buell Be
Als je van chips en koeken spieren krijgt, ben ik Sinterklaas. Eet tonijn, makreel, eieren, bananen, appels, fruit, melk, zalm, noten, alles wat je maar kan met 2l water per dag!

Michielx
Wat lul jij nou weer?
:(

Beetje respect houden voor de mensen die je willen helpen hé!
Ik ben niet superactief geweest op dit forum maar kan mij voorstellen dat meerdere mensen het ermee eens zijn dat je beter kan ophoepelen als je geen respect toont. Gast heeft het beste met je voor! :mad:

Laatst bewerkt:
Ik zal even vertellen wat voor instructeur het is :p
Hij is 4 jaar lang marinier geweest, is toen sios gaan doen daarna nog 6 jaar werkzaam geweest bij de landmacht als sport instructeur en weet dus alles van blessures en heeft al meerdere kracht/voeding schema's opgesteld voor verschillende personen.
In mijn ogen is hij een persoon met veel verstand en niet alleen van een beetje voetballen;)

Wat lul jij nou weer?

Aangezien ik al 1,5 jaar aan fitness gedaan heb is de kracht er wel.
Me max in bankdrukken is dan ook maar 1x 60 kilo. Maarjah dat is zowat me eigen gewicht.

Ik heb nu al wel 2x rippetoe gedaan en ik ben serieus super snel klaar en lijkt alsof ik niks gedaan heb, volgende dag wel spierpijn maar dat is ook alles(alleen hamstrings).

Starting strength is een geweldig schema. Je begint met lagere gewichten zodat je rond week 4-6 aan je maximum gewichten zit van toen je begon. Vanaf dan ga je echt PR neerzetten. Tuurlijk ben je snel klaar in het begin omdat je ook automatisch minder rust neemt. Maar als je na een maand nog altijd niet veel merkt dan doe je toch echt iets mis... Van die squat en deadlift moet je gewoon kapot zijn. En vergeet ook niet bij iedere oefening op te warmen. En 1x60kg bankdrukken is niet indrukwekkend, ook als je maar 62kg weegt.

Maarja je hebt altijd die mensen die denken meer is beter... En sommige willen dan ook nooit inzien dat het niet zo is. Jij weegt 62kg bij 1,8m en doet al 1,5 jaar fitness? Bewijst al dat je nog niet serieus aan bodybuilding hebt gedaan. Eten moet je doen en volg gewoon dat rippetoe schema voor 2 maanden en je zal echt tevreden zijn van de vooruitgang als je je natuurlijk echt inzet zoals het hoort.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven