AndroidHealthClinic

Wil beginnen met Starting Strength

Rievet

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
76kg
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Ik heb vernomen dat je het beste maar 3x per week kan liften. Wat zou ik op de overige dagen kunnen doen? Cardio? Ik wil op de dagen dat ik SS doe ook cardio erbij doen zoals fietsen/roeien aangezien je anders een vrij korte workout hebt.

Edit:Excuses, had eerst de sticky moeten lezen

Laatst bewerkt:
Naarmate je verder in het programma komt, ben je blij met je rustdagen. Die squats en deadlifts eisen hun tol, ook al lijken je training in het begin heel simpel en kort.

Naarmate je verder in het programma komt, ben je blij met je rustdagen. Die squats en deadlifts eisen hun tol, ook al lijken je training in het begin heel simpel en kort.

Dit.

Ben met een variant bezig, StrongLifts 5 x 5. In het begin wil je gewoon knallen, na een tijdje leer je die rust respecteren en vooral appreciëren ;). Deadlift en Squat zijn inderdaad killers!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips. Hoe lang gaat SS ongeveer mee voor de gemiddelde persoon en wat kan ik daarna het beste doen? 5/3/1?

En is SS te combineren met voetbal? Ik weet dat de auteur zegt dat je echt meot rusten op de rustdagen wat ik ook zeker zal doen maar als het voetbalseizoen begint was ik zoiets van plan:

Maandag:SS
Dinsdag:Voetbal
Woensdag:SS
Dodnerdag:Voetbal
Zaterdag:Rust
Zondag:Voetbal (Wedstrijd)

Ben vooral bang dat het squatten te zwaar zal zijn voor mijn benen om daarna ook nog eens te rennen. Ook gelezen dat Cardio+SS niet goed samen gaat omdat je calorieen verbrand die nodig zijn voor het opbouwen van spieren

Is inderdaad niet zo slim om dit samen met voetbal te combineren. Lichte cardio kan geen enkel probleem zijn maar je geeft je benen praktisch geen rust met dit schema. Geloof me, je zal er naar snakken. In het begin zal het wel nog gaan, naarmate je vordert in gewichten zal je weinig vordering maken. Je hebt die rust echt wel nodig, ook voor je spieren te laten herstellen en groeien. Ik raad het dus niet aan maar ondervinding zal alles uitwijzen :)

Net eerste keer SS, is dit gewicht goed genoeg om mee te beginnen? Begon door eerst bij elke oefening een paar sets zonder bar te doen voor de juiste techniek

Squat:20
Bench:20
DL:40
Press:Alleen de bar, dit vond ik de zwaarste oefening met 20 kg eraan kreeg ik de bar niet boven mijn hoofd

Kon wel nog wat zwaarder maar had gehoord dat je niet te hoog moet beginnen. Met hoeveel moet ik nu elke keer verzwaren? ze hebben erg weinig 2.5-5kg barbells bij mijn gym

Hoe minder je iedere keer verhoogt, hoe effectiever het schema is. Dat is mijn mening tenminste.

Hoe minder je iedere keer verhoogt, hoe effectiever het schema is. Dat is mijn mening tenminste.

Bedankt, wordt lastig 2.5kg gewichten in mijn gym te vinden.

Maakt het trouwens veel uit of je nou bench press of press doet? Dak is nogal laag en ik ben nogal lang dus als press moet ik echt oppassen

Bedankt, wordt lastig 2.5kg gewichten in mijn gym te vinden.

Maakt het trouwens veel uit of je nou bench press of press doet? Dak is nogal laag en ik ben nogal lang dus als press moet ik echt oppassen
Wat bedoel je met press? Shoulder press, militairy press? Je hebt zoveel presses als je shoulder press bedoelt die is voor je schouders en bench press is voor je borst...:o

Wel fijn aan de squat is, is dat je het de volgende dag gelijk merkt als je het fout hebt gedaan. Heb nu een zere plek op mijn nek, heb dus de bar veel te hoog geplaatst:o

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Oke dan maakt het dus wel uot of je bench press of press doet aangezien bench press voor je borst is en press voor je schouders. Als je het goed wilt doen zou ik ze allebij pakken! :)

Prestigio's plaatje is geen military, da's gewoon een seated overhead press. Bij de military gaat het erom dat je staat en je benen tegen elkaar aan hebt.

Q

Ben nu ook nog steeds met SS bezig.
Die video's van rip zijn absolute aanraders!!

Als je voetbalt en voeding en vooral je rust top zijn zou ik me geen zorgen maken.
Maar dan heb je toch ook absoluut geen cardio nodig na de training.

Op goede dagen gooi ik er wel eens wat fietsen achter.Maar dat heb jij niet nodig.

Bedankt.

Twijfel nog steeds een beetje hoeveel ik moet toevoegen elke training.

Voeg nu 2-3 kilo toe (Van 20 naar 23 naar 25 naar 28 naar 30 etc) aan mijn squat/bench/press en 5 kilo aan mijn DL.

Als ik na 3 weken de Power Clean ga introduceren, hoe zwaar moet ik beginnen?

Lege stang is altijd het verstandigst, vooral vanwege de techniek.

Q

Terug
Naar boven