Fitness Seller

Wil je blokjes? Squaten zul je!

Frontsquats zijn inderdaad gevaarlijk. Ik hoorde laatst nog van een omaatje die was beroofd door een frontsquat.

Oh,Wacht.....

Wat zij (de vorige 2 posters) zeiden dus.

Btw; Strongman; je link is dood.

Sommige mensen zullen nooit sterk en gespierd worden. Maargoed ik zal jullie wat leren want van namen of karmapower raak ik niet onder de indruk.
Net zoals bij bankdrukken is het zeer belangrijk dat de drukpunten evenredig zijn. Een spiegel geeft niet altijd uitkomst, vraag altijd aan de spotter ter controle.
Bij squaten moet de stang precies in het midden liggen, maar dat is nog niet genoeg. De positie bepaling van je voeten is misschien nog wel belangrijker, bij mensen die (zwaar)squaten komt er extra druk op de knie gewrichten te staan. Hoe hoger je in gewicht gaat hoe hoger het risico is, logisch. Veel ongelukken ontstaan door onoplettendheid en overmoed. Zorg daarom dat je houding DUS OOK JE VOETEN altijd correct is! Dit voorkomt blessures. Verder zijn hulpmiddelen geen overbodige luxe en goede spotter is goud waard. Vindt je dit onzinnig denk je het beter te weten, ga vooral door. Ik heb nog geen blessures gehad en hoop dat zo te houden. Veel trainingsplezier en succes!

Sommige mensen zullen nooit sterk en gespierd worden. Maargoed ik zal jullie wat leren want van namen of karmapower raak ik niet onder de indruk.
Net zoals bij bankdrukken is het zeer belangrijk dat de drukpunten evenredig zijn. Een spiegel geeft niet altijd uitkomst, vraag altijd aan de spotter ter controle.
Bij squaten moet de stang precies in het midden liggen, maar dat is nog niet genoeg. De positie bepaling van je voeten is misschien nog wel belangrijker, bij mensen die (zwaar)squaten komt er extra druk op de knie gewrichten te staan. Hoe hoger je in gewicht gaat hoe hoger het risico is, logisch. Veel ongelukken ontstaan door onoplettendheid en overmoed. Zorg daarom dat je houding DUS OOK JE VOETEN altijd correct is! Dit voorkomt blessures. Verder zijn hulpmiddelen geen overbodige luxe en goede spotter is goud waard. Vindt je dit onzinnig denk je het beter te weten, ga vooral door. Ik heb nog geen blessures gehad en hoop dat zo te houden. Veel trainingsplezier en succes!
Het is vooral onzinnig om naar je voeten te kijken tijdens het squatten, dan verneuk je heel je vorm. Dat weet ik zelfs.

Als je denkt beter te weten, ga dan vooral niet door, ik heb toch gelijk.

Zorg daarom dat je houding DUS OOK JE VOETEN altijd correct is! Dit voorkomt blessures. Verder zijn hulpmiddelen geen overbodige luxe en goede spotter is goud waard.

Wanneer staan je voeten correct en op welke hulpmiddelen doel je? Kniebandjes, sleeves of belt oid? AS?

Naar je voeten kijken tijdens het frontsquatten . Moet niet gekker worden :roflol:

Fronts zijn sowieso een absolute killer voor je abs .

Volgens mij probeert turo ons duidelijk te maken dat het van belang is de voeten zodanig te positioneren dat de knie op lijn blijft met heup en voet. Dit kan natuurlijk ook prima bij frontsquat.

Laatst bewerkt:
Het is vooral onzinnig om naar je voeten te kijken tijdens het squatten, dan verneuk je heel je vorm. Dat weet ik zelfs.

Als je denkt beter te weten, ga dan vooral niet door, ik heb toch gelijk.
Zie je ergens in mijn post het woordje 'tijdens' staan?

Wanneer staan je voeten correct en op welke hulpmiddelen doel je? Kniebandjes, sleeves of belt oid? AS?
Voeten moeten recht staan in één lijn (officieel dan). Gewichthefriem en bij zware gewichten knie wraps, is toch aan te raden.

Naar je voeten kijken tijdens het frontsquatten . Moet niet gekker worden :roflol:

Fronts zijn sowieso een absolute killer voor je abs .
Zie je ergens in mijn post het woordje 'tijdens' staan? Er zijn meerdere oefeningen waarbij je abs worden aangepakt.

Volgens mij probeert turo ons duidelijk te maken dat het van belang is de voeten zodanig te positioneren dat de knie op lijn blijft met heup en voet. Dit kan natuurlijk ook prima bij frontsquat.
Jij snapt het teminste, tja ik kan moeilijk zien of mijn voeten goed recht staan tijdens een front squat. Misschien moeten mijn voeten iets groeien:D

• Topic Starter Topic Starter
Zie je ergens in mijn post het woordje 'tijdens' staan?

Voeten moeten recht staan in één lijn (officieel dan). Gewichthefriem en bij zware gewichten knie wraps, is toch aan te raden.

Zie je ergens in mijn post het woordje 'tijdens' staan? Er zijn meerdere oefeningen waarbij je abs worden aangepakt.

Jij snapt het teminste, tja ik kan moeilijk zien of mijn voeten goed recht staan tijdens een front squat. Misschien moeten mijn voeten iets groeien:D

Bij zware gewichten kniewraps? Ik ben van mening dat het voor de gemiddelde bb'er or sporter niet nodig is om wraps te gebruiken aangezien het in de meeste gevallen puur als middel wordt gebruikt om nóg zwaarder te gaan. Als je eerst 180 SQ zonder wraps, en daarna met. Dan kan je wel spreken van een verminderde weerstand op je kniegewricht.

Een gemiddeld powerrack heeft een houten plateau met lijnen er op. Zo kan via de spiegel of via je spotter info krijgen over waar je voeten in de 3de dimensie staan. Ik heb zelf nooit moeite om mijn tenen recht te krijgen. Zelfs via een spiegel.

Verder ben ik van mening dat je overdrijft, maar dat zal wel een beetje in je zitten kijkend naar je alu-hoedje neigingen. GeensT, de plaats voor de échte waarheid. Juist. Dream the **** on.

Je buikspieren opzich kunnen al genoeg intra-abdominale druk creëren. Helemaal als er minder druk nodig is, bij minder gewicht dus.
Als je een riem gebruikt om die druk te creëren leer je he het niet beter ofzo, kan je alleen maar passiever van worden.

Je leert het juist wel, omdat een riem jou bijna forceert om je diafragma omlaag te drukken in plaats van je borts en schouders te eleveren zoals de mens natuurlijk doet bij een diepe ademteug. Daarnaast zou ik als beginner nooit de riem erg strak doen, maar redelijk losjes. Juist om dat gevoel aan te leren.

Heerlijk, die riemmythes.

Laatst bewerkt:
Goed. Zonder belt, en je voelt je abs weer. Dan heb je de riem verkeerd gebruikt. Ik blijf het herhalen maar hier gaat ie weer:

Een riem is een hulpmiddel om een hogere intra-abdominale druk te creeeren. Deze hogere intra-abdominale druk zorgt voor een hogere activatie van buik en rugspieren. Door het juiste gebruik van een riem wordt je core juist hoger geactiveerd.

Mischien wel omdat mijn belt niet meer strak kan en daarom
niet mijn buik voel. Ik moet iigeen nieuwe belt hebben

Je leert het juist wel, omdat een riem jou bijna forceert om je diafragma omlaag te drukken in plaats van je borts en schouders te eleveren zoals de mens natuurlijk doet bij een diepe ademteug. Daarnaast zou ik als beginner nooit de riem erg strak doen, maar redelijk losjes. Juist om dat gevoel aan te leren.

Heerlijk, die riemmythes.

Ik begrijp wat je bedooelt. Ik zei alleen dat je zonder riem ook best de intra abdominale druk kan creëeren zonder een riem, helemaal met lage gewichten.
Maar goed als je een riem wilt gebruiken is dat ook prima natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Ik hou de barbell steeds achter men nek in mijn schouders als ik squat.. ik voel het ook in mijn buikspieren :). Ik kan mijn voeten zien, maar ik squat ook met een smithrek.. als ik dan met een rechte rug naar beneden ga dan zie ik ze. Maar dit is denk ik ook niet noodzakelijk. Tenslotte zijn deze een steun voor de rest van je lichaam. Ik denk dat je voeten best rechtstaan. Als ik squat kijk ik schuin naar beneden, dit belast mijn rug minder.

Ik hou de barbell steeds achter men nek in mijn schouders als ik squat.. ik voel het ook in mijn buikspieren :). Ik kan mijn voeten zien, maar ik squat ook met een smithrek.. als ik dan met een rechte rug naar beneden ga dan zie ik ze. Maar dit is denk ik ook niet noodzakelijk. Tenslotte zijn deze een steun voor de rest van je lichaam. Ik denk dat je voeten best rechtstaan. Als ik squat kijk ik schuin naar beneden, dit belast mijn rug minder.

Waarom zou je je rug minder willen belasten? Het is juist belangrijk om je onderrug te belasten (met correcte techniek), zodat deze meer belastbaar wordt.

Waarom zou je je rug minder willen belasten? Het is juist belangrijk om je onderrug te belasten (met correcte techniek), zodat deze meer belastbaar wordt.

Omdat ik veel last heb van mijn onderrug.. ik heb een vrij holle rug. Ik heb vaak las van overbelasting... maar idd ik zal er wel sterkere rugspieren van krijgen naarmate de trainingen vorderen

Terug
Naar boven