XXL Nutrition

Wil je blokjes? Squaten zul je!

Omdat ik veel last heb van mijn onderrug.. ik heb een vrij holle rug. Ik heb vaak las van overbelasting... maar idd ik zal er wel sterkere rugspieren van krijgen naarmate de trainingen vorderen

Ik zou gaan beginnen met los squatten met alleen de stang. Voor verbeteren core stability en kracht onderrug.

Stoppen met smith.

Waarom zou je je rug minder willen belasten? Het is juist belangrijk om je onderrug te belasten (met correcte techniek), zodat deze meer belastbaar wordt.

op het moment dat je meer op je onderrug moet trekken dan met je benen ben je niet goed bezig, er zijn betere manieren om de onderrug mee te trainen
ok met correcte techniek, maar er zouden er toch maar zijn die die zin verkeerd opvatten ;)

Gisteren squat + frontsquat gedaan, voel me core toch stevig branden :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou gaan beginnen met los squatten met alleen de stang. Voor verbeteren core stability en kracht onderrug.

Stoppen met smith.

Dat advies heeft ze al vaker gekregen.

op het moment dat je meer op je onderrug moet trekken dan met je benen ben je niet goed bezig, er zijn betere manieren om de onderrug mee te trainen
ok met correcte techniek, maar er zouden er toch maar zijn die die zin verkeerd opvatten ;)

Je wilt een oefening per definitie niet 'makkelijker' maken, dat gaat tegen het principe van training in. Verder snap ik je volkomen. Daarnaast zou ik zeggen dat billen/hamstrings de voornaamste bewegings iniatoren zijn. Quadriceps op een goede tweede en erectors op 3.

squatten werkt meer op de gluten dan op de abs...dus als je een vette squat reet wilt squatten, als je vette abs wilt crunchen...

squatten werkt meer op de gluten dan op de abs...dus als je een vette squat reet wilt squatten, als je vette abs wilt crunchen...

Ik volg je niet. De belasting die een squat op de buikspieren heeft is vele malen groten dan die crunches die je doet. Het feit dat je de buikspieren beter voelt tijdens een crunch zegt weinig over de groeiprikkel die jij het toedient.

Dat advies heeft ze al vaker gekregen.

Je wilt een oefening per definitie niet 'makkelijker' maken, dat gaat tegen het principe van training in. Verder snap ik je volkomen. Daarnaast zou ik zeggen dat billen/hamstrings de voornaamste bewegings iniatoren zijn. Quadriceps op een goede tweede en erectors op 3.

Ik weet dat ik dat advies al vaker heb gekregen, maar ik doe het voorlopig voor mijn eigen veiligheid. In het smithrek kan je de veiligheid opzetten.. Ik durf niet altijd vragen aan iemand om me te helpen vanaf ik het gewicht niet meer volledig naar boven krijg.
Trouwens zonder smithrek heb ik de neiging om naar voor te buigen met een rechte rug..dan heb ik nog meer last van men rug!

Ik weet dat ik dat advies al vaker heb gekregen, maar ik doe het voorlopig voor mijn eigen veiligheid. In het smithrek kan je de veiligheid opzetten.. Ik durf niet altijd vragen aan iemand om me te helpen vanaf ik het gewicht niet meer volledig naar boven krijg.
Trouwens zonder smithrek heb ik de neiging om naar voor te buigen met een rechte rug..dan heb ik nog meer last van men rug!

Daarom moet je met lichte gewichting beginnen met de squat. Verder qua veiligheid: overrated. Het is voor jouw doelstelling helemaal niet belangrijk om tot failure te trainen. Kies een gewicht wat je goed hanteren kan en maak daar rustig reps mee. En kweek zelfvertrouwen met de bar.

Hebben jullie een squatrek? Of powerrack?

Squatten in het squatrack, heb je geen spotter nodig.

Terug
Naar boven