MuscleMeat

Windows 7

vista gebruikt gewoon meer geheugen door alle nieuwigheden zoals doorschijnende effecten, gadget sidebar etc... zet die dingen af en je hebt een OS die stabieler en sneller werkt dan XP, vista is gebaseerd op windows server 2003 wat stabieler is dan XP (eerst was het op XP gebaseerd maar ze zijn opnieuw begonnen een jaar voor het uitkwam ofzo, daarom bevat het minder nieuwigheden dan verwacht)

zie hier wat vista moest worden:
http://www.youtube.com/watch?v=b9ifQvQCO7Y
Eén van de grote problemen met Vista is niet dat geheugengebruik als gevolg van de eye candy, maar het gebrek aan goede/juiste drivers. Ik hoor regelmatig van gebruikers dat dit problemen oplevert. Als je wat van PC's kent hoeft dat niet zo'n groot probleem te zijn, maar noobs raken dan al snel gefrustreerd over zo'n systeem. Ook zou het soms erg traag worden bij het maken van een verbinding, geen idee of dit reeds is opgelost, maar ik hoorde het wel van een gebruiker.

gaming :(
hoewel ik van plan was om eerder de spelconsoles die na de ps3, wii en xbox360 te kopen vanaf het moment dat de hardware niet meer kan volgen... dus idd, ik hoef de volgende windows niet :D
Ik denk dat de ondersteuning van games er stilaan gaat komen, als Windows nog wat marktaandeel verliest hebben ze geen andere keuze meer...

Oogt nog niet zo bijzonder of anders.

Nix geen problemen hier met vista.
Maar goed kan er inkomen dat iemand met een pentium d en 512mb werkgeheugen en een 6100gs
vista niet zo best zal draaien.

Met een moster pc geniet je op en top van vista.

Ik denk dat de ondersteuning van games er stilaan gaat komen, als Windows nog wat marktaandeel verliest hebben ze geen andere keuze meer...

Ik denk dat je met de huidge generatie macs nog niet mag hopen dat apple een even goede support gaat geven voor games als windows. Dat gaat iets zijn voor de volgende Mac die hier in huis komt. Ik heb trouwens een goed oog in dat concept. Als je ziet in welke mate spelconsoledevelopers voor de software kunnen optimaliseren voor de hardware (bv devil may cry 1 vs god of war 2)... Volgens mij is zulke mate van optimalisatie ook te bereiken met het gesloten systeem van Mac.

Het probleem zit natuurlijk vooral bij de game-producenten, ze vinden het nog niet de kosten waard om games te gaan schrijven voor besturingssystemen die nog te marginaal op de markt verspreid zijn. Vind het geen verstandige keuze, maar wellicht is dit allemaal afhankelijk van wat het hen financieel kan opbrengen.

heb hier gelezen dat meerdere het geheugenprobleem van vista aankaarten.
Het kan zowel positief als negatief klinken.
Negatief is als je met weinig geheugen zit zoals indd 512mb en zelfs 1gb dat het krap wordt maar Vista is niet gemaakt voor zulke systemen, punt uit. Als je Vista hebt gekocht moet je dat weten. Je koopt toch ook geen polo om dan te klagen dat het geen ferrari performance bied. Dit brengt mij bij het positief punt het geheugen. Als je veel geheugen hebt en 2gb en meer zijn goed dan is dit besturingsysteem heel fijn om mee te werken omdat het juist zoveel ram gebruikt en applicaties juist heel snel draaien en opgestart worden.
Voor mij hoeft xp niet meer.
Verder blijft de regel gelden:
linux >>>>>>>>>>>>>>>>>vista >>>> xp.
Tegenwoordig ben ik wel heel tevreden van mijn vista en en gebruik minder linux.
Uiteraard wel niets voor Vista betaald, er gaat geen euro van mij naar microsoft.

heb hier gelezen dat meerdere het geheugenprobleem van vista aankaarten.
Het kan zowel positief als negatief klinken.
Negatief is als je met weinig geheugen zit zoals indd 512mb en zelfs 1gb dat het krap wordt maar Vista is niet gemaakt voor zulke systemen, punt uit. Als je Vista hebt gekocht moet je dat weten. Je koopt toch ook geen polo om dan te klagen dat het geen ferrari performance bied. Dit brengt mij bij het positief punt het geheugen. Als je veel geheugen hebt en 2gb en meer zijn goed dan is dit besturingsysteem heel fijn om mee te werken omdat het juist zoveel ram gebruikt en applicaties juist heel snel draaien en opgestart worden.
Voor mij hoeft xp niet meer.
Verder blijft de regel gelden:
linux >>>>>>>>>>>>>>>>>vista >>>> xp.
Tegenwoordig ben ik wel heel tevreden van mijn vista en en gebruik minder linux.
Uiteraard wel niets voor Vista betaald, er gaat geen euro van mij naar microsoft.

Ik denk dat het feit dat vista veel geheugen gebruikt geen positief kant heeft. Ik vind dat het ding snel moet draaien zonder al te veel geheugen te verspillen. Wat ben je nu met 8gb ram als je besturingssysteem er 99% van gebruikt? Geef mij dan maar dat ander besturingsprogramma dat even gebruiksvriendelijk, sneller en mooier is.

ik vind die vista ook zwaar klote werkt gwn te traag!

Ik was tot 2 weken geleden ook zeer negatief over vista, maar nu ik het systeem wat beter ken ben ik er zeer tevreden over. ALs je pc gewoon snel genoeg is dan draait het gewoon top

Mensen gooien Vista op hun oude PC welke 1GB aan wergeheugen heeft, tja dan werkt het ook niet vlotjes en loop je je dood te ergeren.

Vista vraagt om 4GB aan geheugen, je zal je oude PC moeten upgraden anders heb je geen plezier van Vista.
Met 4GB werkt Vista perfect, (kijk ook is naar de onodige opstartende items op je PC en vink die uit, scheelt ook weer een hoop)

Overigens wel de schuld van Microsoft want die heeft de consument destijds wijsgemaakt dat je Vista kan draaien met 1 GB aan werkgeheugen wat dus overduidelijk niet zo is.

4 GB RAM is relatief veel. De meeste standaard nieuwe pc's zitten nog steeds tussen de 1 en 2. Voor 4 betaal je al gauw extra. Al zal dat de komende maanden en jaren wel veranderen. Inderdaad heb je gelijk, producenten van software raden altijd te weinig RAM aan. Een heel belangrijk aspect om rekening mee te houden als je een snelle pc wilt.

Vista is traag ook al schakel je al die grafische foefjes uit dan nog is het traag...mijn broer heeft het op zijn nieuwe PC en die werkt stukken trager dan mijn PC van 5 jaar oud met XP erop ,een single core en 4x minder geheugen...waarom zou ik dan een nieuwe PC gaan kopen?
Bovendien heeft Vista nog andere vervelende eigenschappen zoals contante bevestigingskaders en gebruikersbeperkingen ed...kan je wel grotendeels uitschakelen maar je moet er tijd in steken en dat zou niet mogen.

Vista is traag ook al schakel je al die grafische foefjes uit dan nog is het traag...mijn broer heeft het op zijn nieuwe PC en die werkt stukken trager dan mijn PC van 5 jaar oud met XP erop ,een single core en 4x minder geheugen...waarom zou ik dan een nieuwe PC gaan kopen?
Bovendien heeft Vista nog andere vervelende eigenschappen zoals contante bevestigingskaders en gebruikersbeperkingen ed...kan je wel grotendeels uitschakelen maar je moet er tijd in steken en dat zou niet mogen.

Idd, kan je uitschakelen met gebruikersaccount. Die kaders zijn idd wel enorm irritant als je niet weet hoe je ze moet uitschakelen. Vind Vista op zich wel goed, al mocht het nog iets specialer geweest zijn. Zit hier met 1 giga geheugen en voor internet, msn, media player en office lukt dit best. Kopiëren en Dvd-programma's gaat idd wel niet zo vlot soms.

xp/linux = [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je kan er alles mee doen wat je wilt, je kunt er 400km per uur mee rijden, soms vallen er doden door onkundig gebruik maar diegene die ermee kunnen werken kunnen er alles uithalen

mac osx/vista = radio-flyer-classic-red-tricycle.jpg - 146633

veilig, goed voor beginners maar/omdat je kunt er amper wat doen :)

Windows 7 is grotendeels gewoon Vista jongens, maar dan met wat kleine aanpassingen. Deze release komt er puur omdat Vista een slecht imago heeft gekregen. Maar sowieso is Windows aan het wegzakken in de afgrond...

Waarschijnlijk zal het marktaandeel van Apple OSX blijven stijgen , net als dat van Linux (Ubuntu) voor de pc.

MS Windows heeft 92-96% (afhankelijk van welke statistieke provider je bekijkt) van het marktaandeel in OS in handen op het moment, tegen 97,5% in 2002. In de afgrond zakken is dus een sterk woord. Apple maakt daarentegen relatief grote groei door, echter stelt het in absolute termen niet bijzonder veel voor, op het niveau zoals het nu gaat duurt het nog minstens 40 jaar voordat ze enigszins op gelijke hoogte zijn qua marktaandeel.

• Topic Starter Topic Starter
Eén van de grote problemen met Vista is niet dat geheugengebruik als gevolg van de eye candy, maar het gebrek aan goede/juiste drivers. Ik hoor regelmatig van gebruikers dat dit problemen oplevert. Als je wat van PC's kent hoeft dat niet zo'n groot probleem te zijn, maar noobs raken dan al snel gefrustreerd over zo'n systeem. Ook zou het soms erg traag worden bij het maken van een verbinding, geen idee of dit reeds is opgelost, maar ik hoorde het wel van een gebruiker.

drivers zijn idd een probleem in vista maar dit is omdat vista zo aangepast is dat het de funderingen bevat voor de volgende versies van windows, in vista is enorm veel aangepast onder de moterkap, wat eigenlijk zeer positief is

al moet ik wel toegeven dat vista veel te gebruiksvriendelijk is, soms vind ik dingen niet omdat het zo vreemd word weergegeven

Laatst bewerkt:
En hoeveel pc fabrikanten en gebruikers zijn gaan downgraden nadien ;) Natuurlijk zal Vista wel verkopen als ze de XP stopzetten, echter, feit is dat veel mensen het niet gekocht hebben omdat het imago van Vista niet al te best is. Tot nu toe scoorde XP toch echt het beste, relatief gezien kan je dan zeggen dat Vista tot nu toe wat geflopt is. Niet voor niets gaan ze de 7 uitbrengen in 2010, de naam Vista is voor Microsoft niet meer interessant zo lijkt het.

De naam Vista is net zomin interessant als de naam XP. Microsoft wil terug naar numerieke aanduidingen, net zoals dat bij hun andere producten gebruikt wordt. Jaartallen hebben alleen weinig zin omdat besturingssystemen niet jaarlijk of tweejaarlijks worden vernieuwd.

Ten tijde van XP gingen er ook nog genoeg terug naar Windows 2000 en vaak zelfs Windows 98. Een downgrade ga je nooit voorkomen, mensen willen vaak een vertrouwd besturingssysteem.

Probleem van Vista is misschien de hoge systeemeisen, maar dat is ook nooit veel anders geweest met een nieuw besturingssysteem van Microsoft.

Heb zelf eerst een tijd met XP gedraaid toen Vista uit kwam maar na een crash van mijn laatste PC (niet door XP maar hardware) ben ik toch maar overgestapt naar Vista. Als je de securitywaarschuwingen uitzet een prima besturingssysteem en ook behoorlijk stabiel.

edit: niks gezegd;

xp/linux = [Link niet meer beschikbaar]

Je kan er alles mee doen wat je wilt, je kunt er 400km per uur mee rijden, soms vallen er doden door onkundig gebruik maar diegene die ermee kunnen werken kunnen er alles uithalen

mac osx/vista = http://slog.thestranger.com/files/2008/07/radio-flyer-classic-red-tricycle.jpg

veilig, goed voor beginners maar/omdat je kunt er amper wat doen :)
OSX naast Vista zetten (met een slash :eek:) en dan nog durven zeggen dat je er amper wat mee kan doen :roflol:

OSX is op basis van UNIX, net zoals Linux.

De naam Vista is net zomin interessant als de naam XP. Microsoft wil terug naar numerieke aanduidingen, net zoals dat bij hun andere producten gebruikt wordt. Jaartallen hebben alleen weinig zin omdat besturingssystemen niet jaarlijk of tweejaarlijks worden vernieuwd.
Je hebt mijn post niet goed begrepen vrees ik, het woord 'interessant' duidde op het feit dat het negatieve imago van Vista de verkoop/upgrade tegenhoudt.

Ten tijde van XP gingen er ook nog genoeg terug naar Windows 2000 en vaak zelfs Windows 98. Een downgrade ga je nooit voorkomen, mensen willen vaak een vertrouwd besturingssysteem.
Vreemd genoeg zie je dat nooit bij Apple of Linux. Waarom? Omdat Microsoft de bugs er laat inzitten en pas later met Service packs de reeds verkochte beta naar gold gaat omzetten. Tegen dat je een gold (bug-free) systeem hebt draaien bij Windows, is de nieuwe release er alweer. Als Microsoft nu eens betere code zou schrijven en een voldoende lange beta/release-candidate periode zou inlassen, dan zouden ze al die problemen kunnen voorkomen.

Probleem van Vista is misschien de hoge systeemeisen, maar dat is ook nooit veel anders geweest met een nieuw besturingssysteem van Microsoft.
Nooit was het zo erg als bij Vista, de software is te vroeg losgelaten op de hardware-markt. Die tijd hadden ze beter besteed aan beta testing binnen Microsoft, maarja ze moesten een nieuw systeem op de markt gooien, want de $$$$$ inkomsten waren alweer aan het dalen.... Vista is het beste geschenk dat Apple en Linux zich konden wensen in 2007-2008-2009 ;)

Heb zelf eerst een tijd met XP gedraaid toen Vista uit kwam maar na een crash van mijn laatste PC (niet door XP maar hardware) ben ik toch maar overgestapt naar Vista. Als je de securitywaarschuwingen uitzet een prima besturingssysteem en ook behoorlijk stabiel.
Ik twijfel nog... sowieso is een systeem met meer service packs bij Windows altijd stabieler, veiliger en dus beter.

Terug
Naar boven