Fitness Seller

Windows 7

OSX naast Vista zetten (met een slash :eek:) en dan nog durven zeggen dat je er amper wat mee kan doen :roflol:

OSX is op basis van UNIX, net zoals Linux.

Inderdaad. Roxxe wat een mong**l ben je ook. MacOSX is echt wel ****in goed.

Heb hier ook nog een XP bak en een Vista bak.

Je zult wel amper met OSX gewerkt hebben. net zoals al die OSX bashers.

OSX is nog veel stabieler dan XP.

• Topic Starter Topic Starter
Nooit was het zo erg als bij Vista, de software is te vroeg losgelaten op de hardware-markt. Die tijd hadden ze beter besteed aan beta testing binnen Microsoft, maarja ze moesten een nieuw systeem op de markt gooien, want de $$$$$ inkomsten waren alweer aan het dalen....

Bij vista heeft men opnieuw moeten beginnen, longhorn was aan het mislukken al tijden werden alle functies apart geschreven en zo aan mekaar geplakt en met longhorn werd dat te veel, microsoft moest opnieuw beginnen en had maar een jaar tijd meer over ofzo, vista was al zoveel keer uitgesteld, langer wachten kon echt niet meer maar microsoft is er toch in geslaagd de funderingen te kunnen opbouwen voor de toekomst, windows 7 bouwt daar op verder

Mensen die Linux of MacOS gebruiken zijn mensen die onnodig speciaal willen doen. :P

Mensen die Linux of MacOS gebruiken zijn mensen die onnodig speciaal willen doen. :P
Nee, die zijn niet vastgeroest aan een besturingssysteem waar heel veel mis mee is en niet echt betrouwbaar is.

Maar ik merk al hoeveel jij er van af weet ;)

Probeer het 2-3 weken en je vraagt je af waarom je niet veel eerder die windows pauperzooi hebt weggeflikkerd.

Windows is haast alleen nog interessant voor games. dat is voor mij ook de reden dat ik nog een windows heb. Anders was ik allang windows-free geweest.

Bekijk het zo: je kan kiezen tussen twee wagens, een VW of een Fiat. Mensen kiezen een VW omdat ze weten dat de hogere aankoopprijs inhoudt dat de kwaliteit mee omhoog gaat.

Speciaal doen = een Mercedes kopen. De kwaliteit in vergelijking met de VW is minder groot. Het draait alleen om het merk.

Ga nu even terug naar de besturingssystemen: is Linux Ubuntu speciaal? Nee. Is OSX Leopard speciaal? Nee. Wat je wél krijgt is betere prijs/kwaliteit.

Nope, mensen die meer uit hun computer willen halen dan Window$ gebruikers.:p

Sure... en op wat voor manier haal jij meer uit jouw Linux PC dan ik uit mijn Windows PC ? Ik zal niet ontkennen dat Linux ondersteuning voor dingen heeft die Windows niet heeft, maar het hangt geheel van de gebruiker af of hij die nodig heeft. Ik mis die functionaliteit niet in Windows.

(en het overstappen op Linux wil maar niet lukken... ik probeer het niet hard genoeg)

Bekijk het zo: je kan kiezen tussen twee wagens, een VW of een Fiat. Mensen kiezen een VW omdat ze weten dat de hogere aankoopprijs inhoudt dat de kwaliteit mee omhoog gaat.

Speciaal doen = een Mercedes kopen. De kwaliteit in vergelijking met de VW is minder groot. Het draait alleen om het merk.

Ga nu even terug naar de besturingssystemen: is Linux Ubuntu speciaal? Nee. Is OSX Leopard speciaal? Nee. Wat je wél krijgt is betere prijs/kwaliteit.
T, wat voor een apple heb je eigenlijk? iMac? iBook/macbook powerbook/macbook pro etc. en welke generatie?

linux of apple moet je gwn nemen omdat het concept je meer zegt, de layout van windows vind ik perfect, zie dus geen redne om over te stappen

linux of apple moet je gwn nemen omdat het concept je meer zegt, de layout van windows vind ik perfect, zie dus geen redne om over te stappen
Ook de layout van het control panel van Vista?

Kvindt het niet echt logisch opgebouwd moet ik eerlijk zeggen.

Ook de layout van het control panel van Vista?

Kvindt het niet echt logisch opgebouwd moet ik eerlijk zeggen.

dat valt wel mee, ik heb het over het globale concept van windows (startmenu, startbalk, hoe vensters eruitzien, de menu's bestand zie ik liever in het venster zelf dan standaard opt bureablad zoals in apple etc...

T, wat voor een apple heb je eigenlijk? iMac? iBook/macbook powerbook/macbook pro etc. en welke generatie?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ervaringen met Mac alleen op andermans computer heb opgedaan. Mijn Macbook pro 15" (max. uitgebreid) wordt pas 21 November geleverd, nog even wachten dus :sad:

Sure... en op wat voor manier haal jij meer uit jouw Linux PC dan ik uit mijn Windows PC ? Ik zal niet ontkennen dat Linux ondersteuning voor dingen heeft die Windows niet heeft, maar het hangt geheel van de gebruiker af of hij die nodig heeft. Ik mis die functionaliteit niet in Windows.

(en het overstappen op Linux wil maar niet lukken... ik probeer het niet hard genoeg)
Zucht Linux is Open Source als je iets wil veranderen aan je OS dan doe je dat, je hebt zelfs the capabilities om een hele nieuwe distro te bouwen, de mogelijkheden zijn eindeloos en met Windows slechts beperkt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ervaringen met Mac alleen op andermans computer heb opgedaan. Mijn Macbook pro 15" (max. uitgebreid) wordt pas 21 November geleverd, nog even wachten dus :sad:
Nieuwe Macbook Pro?
Lekker! Ik heb hier de vorige versie (wel met multi touch trackpad). Beste aankoop die ik ooit heb gedaan.
Ga je geen spijt van krijgen!

Nee, die zijn niet vastgeroest aan een besturingssysteem waar heel veel mis mee is en niet echt betrouwbaar is.

Maar ik merk al hoeveel jij er van af weet ;)

Probeer het 2-3 weken en je vraagt je af waarom je niet veel eerder die windows pauperzooi hebt weggeflikkerd.

Windows is haast alleen nog interessant voor games. dat is voor mij ook de reden dat ik nog een windows heb. Anders was ik allang windows-free geweest.

OSX is mss wel waar, maar Linux vind ik toch nog verre van kwaliteitsvol. Het is misschien stabieler, maar kwa functies, design en gebruikersvriendelijkheid vind ik het nog altijd een pak minder. Kan misschien aan mij Liggen, maar het programma iTunes vind ik in ieder geval niet aangenaam om mee te werken, heb het dan over de iPod functie.

Toen ik 4 jaar geleden in Informatica zat waren er ook al mensen die zeiden dat Linux 10 keer beter was dan Windows (nu is Linux wss al wat meer geëvolueerd), heb het toen maar even geïnstalleerd uit nieuwschierigheid, maar toen ik zag wat je er maar mee kon doen en dat je sommige zaken helemaal in code/commando's moest ingeven heb ik het maar voor bekeken gehouden. Dat idee dat Linux zoveel maal beter dan Windows was, was volgens mij enkel maar om hen "slimmer" te doen voelen. Enkel op stabiliteit/prijs hadden ze een punt volgens mij.

Nieuwe Macbook Pro?
Lekker! Ik heb hier de vorige versie (wel met multi touch trackpad). Beste aankoop die ik ooit heb gedaan.
Ga je geen spijt van krijgen!
Yep. Heb er eindeloos veel over gelezen en echt zelden iets negatiefs gehoord. De prijs is aanzienlijk hoger dan een HP, Dell, Acer , maar goed de voordelen wogen voor mij op tegen het prijskaartje.

OSX is mss wel waar, maar Linux vind ik toch nog verre van kwaliteitsvol. Het is misschien stabieler, maar kwa functies, design en gebruikersvriendelijkheid vind ik het nog altijd een pak minder. Kan misschien aan mij Liggen, maar het programma iTunes vind ik in ieder geval niet aangenaam om mee te werken, heb het dan over de iPod functie.

Toen ik 4 jaar geleden in Informatica zat waren er ook al mensen die zeiden dat Linux 10 keer beter was dan Windows (nu is Linux wss al wat meer geëvolueerd), heb het toen maar even geïnstalleerd uit nieuwschierigheid, maar toen ik zag wat je er maar mee kon doen en dat je sommige zaken helemaal in code/commando's moest ingeven heb ik het maar voor bekeken gehouden. Dat idee dat Linux zoveel maal beter dan Windows was volgens mij enkel maar om hen "slimmer" te doen voelen. Enkel op stabiliteit/prijs hadden ze een punt volgens mij.
Ubuntu is functioneel gelijk aan Windows. Alle functionaliteit van Windows kan teruggevonden worden in het Ubuntu besturingssysteem en in de verschillende Ubuntu programma’s ;)

Ubuntu is functioneel gelijk aan Windows. Alle functionaliteit van Windows kan teruggevonden worden in het Ubuntu besturingssysteem en in de verschillende Ubuntu programma’s ;)
het hangt gwn af van wat je zoekt in een besturingssysteem, ik vind linux onzin en zie er geen voordelen in tegenover windows, ik wil een windows look, ik wil alles uit windows daarom is het niets voor mij, voor iemand die iets anders zoekt in een besturingssysteem is het wel geschikt

Ja daar geef ik je 100% gelijk in, het is een persoonlijke zaak. Als je Windows kent en prima vindt, dan is er weinig reden om te veranderen. Als je nieuwsgierig bent naar iets anders zou ik zeker zeggen: probeer, leer en maak zelf je besluit.

Zucht Linux is Open Source als je iets wil veranderen aan je OS dan doe je dat, je hebt zelfs the capabilities om een hele nieuwe distro te bouwen, de mogelijkheden zijn eindeloos en met Windows slechts beperkt.

*zucht* ? Van de dingen die je hier nu opnoemt, wat heb je daar zelf al van gebruikt ? ;)

In Windows zijn er ook heel veel mogelijkheden. Maar het is net met hetgeen je nu noemt afhankelijk van de gebruiker.

*zucht* ? Van de dingen die je hier nu opnoemt, wat heb je daar zelf al van gebruikt ? ;)

In Windows zijn er ook heel veel mogelijkheden. Maar het is net met hetgeen je nu noemt afhankelijk van de gebruiker.
The whole damn cake.
Ik heb m'n Debian, Gentoo en Red Hat distro van alle kanten gehacked, als ik meer tijd zou hebben en me er volledig in zou verdiepen, zou ik zeker ook een eigen distro kunnen bouwen (met enige hulp van Mandara).
Weliswaar bovenop een andere distro, net zoals BackTrack bovenop Slack is gebouwd...ik kan meer talen dan alleen Python, Perl en Ruby hoor.

Terug
Naar boven