MuscleMeat

Windows 7

mijn context was longhorn/vista, welnu.. je gaat DAT toch zeker geen kwaliteit noemen he ;)

tja longhorn is nooit afgeraakt, heb overigens wel respect voor microsoft dat ze zoiets innovatief aandurfden, spijtig dat het nooit lukte:(

Overigens om even terug te komen op de market share van Apple. Dat die relatief klein is heeft dus niets te maken met het besturingssysteem op zich. Apple bepaald die relatief kleine market share gewoon zelf door hun OS niet beschikbaar te stellen voor (low budget) PC's. Dit is een bewuste keuze. Ze weten dat een OS en een computer in hetzelfde huis bouwen véél minder problemen in de hand werkt dan een OS bouwen en leveren aan tig hardware fabrikanten. Volgens mij zal Apple altijd wel redelijk elitair blijven en vasthangen aan eigen hardware. Dit is gewoon een ander soort van business model en het heeft genoeg voordelen om het zo te houden. Ik denk echter wel dat hun market share verder zal toenemen door het enorme succes van hun andere producten waardoor consumenten meer vertrouwt raken met het merk, de software & hardware en de kwaliteit ervan.

Overigens om even terug te komen op de market share van Apple. Dat die relatief klein is heeft dus niets te maken met het besturingssysteem op zich. Apple bepaald die relatief kleine market share gewoon zelf door hun OS niet beschikbaar te stellen voor (low budget) PC's. Dit is een bewuste keuze. Ze weten dat een OS en een computer in hetzelfde huis bouwen véél minder problemen in de hand werkt dan een OS bouwen en leveren aan tig hardware fabrikanten. Volgens mij zal Apple altijd wel redelijk elitair blijven en vasthangen aan eigen hardware. Dit is gewoon een ander soort van business model en het heeft genoeg voordelen om het zo te houden. Ik denk echter wel dat hun market share verder zal toenemen door het enorme succes van hun andere producten waardoor consumenten meer vertrouwt raken met het merk, de software & hardware en de kwaliteit ervan.

Apple is overpriced, ik koop liever een laptop of pc die beter presteert voor minder geld dan een macbook pro hoor. De mensen die een macbook kopen zijn apple fanboys/na-apers omdat het zo populair is of mensen die willen tonen dat ze geld hebben :') De ipods zijn hun geld dan weer wel waard en amper duurder dan de concurrentie en ik durf er 100 euro op zetten dat de afzet op hun volgende iphone zal teruglopen met minstens 25% want om eerlijk te zijn stelt hun iphone hardwarematig niet veel voor en zal android dit jaar nog doorbreken en dan is het maar wachten tot hun appstore zo groot is als die van apple.

Dacht vroeger precies hetzelfde. Tot je er 1 hebt, dan vind je het plots een vrij correcte prijs voor wat je krijgt. Zeker de imacs zijn toch niet zo duur voor wat je krijgt. En anders is er nog altijd de Mac mini.

ik koop liever een laptop of pc die beter presteert voor minder geld dan een macbook pro hoor.
Uiteindelijk is een macbook (pro) veel handiger, duurzamer en mooier. Je betaald bij Apple niet voor het merk, maar voor een betere computer. Ik heb meer dan 10 jaar gewerkt met een PC, inclusief met vele laptops (werk) dus ik weet waarover ik spreek.

De mensen die een macbook kopen zijn apple fanboys/na-apers omdat het zo populair is of mensen die willen tonen dat ze geld hebben :')
Een deel zal zeker zo denken. Tenslotte heeft niet iedereen wat meer geld over voor een betere computer. Je kan moeilijk een Apple fanboy zijn bij de eerste aankoop van een Apple. Op dat moment ben je nog een Windows fanboy. Je wordt pas een Apple fanboy na de eerste avond dat je er 1 in bezit hebt ;)

De ipods zijn hun geld dan weer wel waard en amper duurder dan de concurrentie en ik durf er 100 euro op zetten dat de afzet op hun volgende iphone zal teruglopen met minstens 25% want om eerlijk te zijn stelt hun iphone hardwarematig niet veel voor en zal android dit jaar nog doorbreken en dan is het maar wachten tot hun appstore zo groot is als die van apple.
iphone hardwarematig niet veel voorstellen? Lol. Het ding heeft alleen maar de beste touchscreen van alle telefoons. Vergelijk het maar eens met de werking van andere phones, die werken lang zo goed niet. Verder is Apple hardware altijd enorm stevig en van hoge kwaliteit.

Dacht vroeger precies hetzelfde. Tot je er 1 hebt, dan vind je het plots een vrij correcte prijs voor wat je krijgt.

Uiteindelijk is een macbook (pro) veel handiger, duurzamer en mooier. Je betaald bij Apple niet voor het merk, maar voor een betere computer. Ik heb meer dan 10 jaar gewerkt met een PC, inclusief met vele laptops (werk) dus ik weet waarover ik spreek.

Ik geloof best dat je veel ervaring hebt met computers maar de hardware gaat er ook op vooruit en de kans dat je gaat zeggen van een nieuwe pc van 1500 euro op dit moment dat hij slecht is of niet altijd even snel is vrijwel onbestaande omdat de huidige hardware echt zoveel beter en sneller is dan 2 jaar geleden. Vroeger kon je wel merken dat hij sneller was maar een computer was nog altijd niet supersnel. Als je vandaag een computer koopt is dat wel wat anders. Gewone gebruikers gaan met een huidig systeem en een systeem dat over 4 jaar uitkomt niet zo veel verschil merken als tussen een huidig systeem en een systeem van 4 jaar geleden. Dus het feit dat je zo een goede ervaring hebt met een mac kan ook aan de nieuwere hardware liggen.
Een deel zal zeker zo denken. Tenslotte heeft niet iedereen wat meer geld over voor een betere computer. Je kan moeilijk een Apple fanboy zijn bij de eerste aankoop van een Apple. Op dat moment ben je nog een Windows fanboy. Je wordt pas een Apple fanboy na de eerste avond dat je er 1 in bezit hebt ;)

iphone hardwarematig niet veel voorstellen? Lol. Het ding heeft alleen maar de beste touchscreen van alle telefoons. Vergelijk het maar eens met de werking van andere phones, die werken lang zo goed niet. Verder is Apple hardware altijd enorm stevig en van hoge kwaliteit.

Dat ze de beste touchscreens hebben ligt alleen maar aan het feit dat de windows mobile er zo lang over gedaan heeft om capacitieve schermen te ondersteunen en vandaag de dag hebben ze nog altijd geen gsm met een capacitief scherm waardoor al hun gsms trager reageren.
Ik denk dat de iphone op dit moment gewoon een monopolie heeft op gsms die zo goed reageren dat ze de ultieme gebruikerservaring opleveren. Mensen die de nieuwste windows mobile gsm hebben beweren ook wel dat hun gsm supersnel is maar dat is gewoon niet het geval en weten ze best ook wel als ze al een iphone in hun handen gehad hebben.
Maar ik denk dat je binnen dit en maximum een half jaar niet meer zal zeggen dat de iphone de best reagerende schermen zal hebben. Zelfs de google android phones die op dit moment uit zijn stellen qua processorkracht nix voor in vergelijking met de iphone maar reageren al bijzonder goed. Steek daar dezelfde processorkracht in als een iphone en hun nieuwe versie die dit jaar nog uitkomt en waar samsung, lg, htc en nokia al een extra interface voor aan het maken zijn en je hebt een besturingssysteem dat alles biedt wat de iphone biedt en even snel of zelfs sneller reageert. Hoe iphone dan nog gaat concurreren weet ik ook niet want de appstore van google zal ook niet stilstaan en als je dan moet kiezen voor een gsm die veel duurder is, een slechte batterij heeft, en slechts een 3 MP camera maar wel de naam iphone draagt of een gsm die goedkoper is en "veel" meer biedt dan denk ik dat de iphone niet veel nieuwe klanten meer zal aantrekken.
Htc sense interface: en dat is nog maar op versie 1.5 van google android. Versie 2.0 die binnen enkele maanden uitkomt ondersteunt multitouch, handschriftherkenning en nog veel meer.
http://www.youtube.com/watch?v=GCodXvFrz5E

Laatst bewerkt:
Voor alle duidelijkheid: ik heb met vrij recente modellen PC's gewerkt. Ik beweer niets over snelheid, het gaat over stabiliteit, veiligheid, gebruiksgemak enz.

Maar goed laten we dit topic nu niet doen ontsporen en het bij het hoofdonderwerp houden.

zucht.. mensen die bij mac over geld mekkeren snappen het niet.

je betaald wellicht iets meer voor de complete *gebruikerservaring*. (en dat is een optelsom van hardware, software en service). ervaar het eerst, en ga dan pas mekkeren; lolsmurf.

bovendien is de hardware niet zo gek veel duurder, dat is nu onderhand al tig keer aangetoond op diverse reputabele sites. maar het is gemakkelijker om vooroordelen uit het grijze verleden eindeloos te herhalen i guess.

nee, ik ben geen mac fan.

Apple is overpriced, ik koop liever een laptop of pc die beter presteert voor minder geld dan een macbook pro hoor. De mensen die een macbook kopen zijn apple fanboys/na-apers omdat het zo populair is of mensen die willen tonen dat ze geld hebben :') De ipods zijn hun geld dan weer wel waard en amper duurder dan de concurrentie en ik durf er 100 euro op zetten dat de afzet op hun volgende iphone zal teruglopen met minstens 25% want om eerlijk te zijn stelt hun iphone hardwarematig niet veel voor en zal android dit jaar nog doorbreken en dan is het maar wachten tot hun appstore zo groot is als die van apple.

Ik heb 5 jaar een windowsbak als computer gehad, dat was leuk in het begin, totdat dat ding vol begon te stromen met virussen (ondanks al die programma's voor bescherming). Vorig jaar had ik een Macbook Pro gekocht, echt geweldig. Het begon al toen ik hem voor het eerst open deed, alleen dat introfilmpje is al geweldig. Alles doet het ook al. Geen "drivers" ofzo :roflol:

iPhone stelt hardwarematig niks voor... tsja... De iPhone loopt jaaaaren voor op de rest. Dat systeempje is echt geweldig, ik heb zelf een iPod Touch, echt geweldig! :D

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=-89ZYz6QK8s

http://www.youtube.com/watch?v=Z_x2Np_ZLJ4&feature=related

:roflol:

Zoals EricR al eerder aangaf, de fanboy claims zijn niet van de lucht in dit topic. :thumbup:

Een hoop "onderbouwingen" gaan over eigen ervaringen en het gevoel wat iemand bij een product heeft. Ik ken inmiddels aardig wat mensen met Apple producten en lang niet allemaal zijn ze zo enorm blij met de fantastische producten die geleverd zijn. Mijn collega heeft enorm spijt van zijn iphone 3G die een hoop dingen beloofd, maar vaak net niet lekker werkt (oa navigatie is een probleem, sterkte van gps bijv). Zijn MacBook heeft toch best vaak een vastloper en heeft al zonder dat hij er wat aan kon doen zijn externe harddisk geformatteerd toen hij die aansloot (foutje van het programma timecapsule of weet ik veel wat, zo'n cloud achtig programma van Apple). Fotocollectie van 5jr kwijtgeraakt.

Ik heb zelf inmiddels een aantal keer achter een macbook gezeten en een iphone in mijn handen gehad en echt onder de indruk ben ik niet. Het werkt helemaal niet enorm snel (mijn touch HD met windows mobile 6.5 voelde zelfs sneller aan) en die macbook viel ook tegen. Het ziet er allemaal zeer gelikt uit, dat dan weer wel en ik denk dat een hoop mensen daar toch wel gevoelig voor zijn.

Verder draai ik momenteel zelf alleen windows (XP en Vista). Vista draait thuis perfect, maar op mijn werk zijn het de vista pc's vaak die problemen geven. Ik game niet meer op mijn pc's en de dingen die ik doe zou ik ook prima onder linux of op een Mac kunnen, maar ik zie door eigen ervaringen absoluut de noodzaak niet om over te stappen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Naar boven