XXL Nutrition

Windows 7

• Topic Starter Topic Starter
Nou als Apple die dingen van Windows heeft gejat, zijn dat in eerste instantie innovaties van Windows geweest lijkt me toch

Ik lees veel insinuaties die hij niet kan bewijzen. Als je Apple gaat gebruiken merk je juist dat veel zaken totaal anders werken en nooit van Windows afgekeken kunnen zijn. Maar goed ik zal niet tegenspreken dat MS nooit anderen geïnspireerd heeft. Lijkt me logisch dat elke producent vroeg of laat eerder is met een idee.

Het idee van Apple om een muis te gebruiken en mapjes aan te klikken is ook gejat door Microsoft, daarop is heel jullie systeem gebaseerd (Window -> Raam/map in windows). Zo nu jij weer! ;)

Bij mij op het werk staat nog een iMac uit 1987, toen hadden ze dat al bij Apple ;)

mac_se30.jpg - 168608

Ben Windows 7 nu op mn laptop aan het installeren :)

jammer dat je feiten niet kloppen. de grafische user interface is door Xerox uitgevonden; M$, apple en anderen heb dat gelicenseerd.

Het idee van Apple om een muis te gebruiken en mapjes aan te klikken is ook gejat door Microsoft, daarop is heel jullie systeem gebaseerd (Window -> Raam/map in windows). Zo nu jij weer! ;)

Bij mij op het werk staat nog een iMac uit 1987, toen hadden ze dat al bij Apple ;)

mac_se30.jpg - 168612

Ik ben nu m'n laatste Windows-machine aan het verbruiken. Hierna NOOIT meer!!!!!

dapper dat ie de OS classic periode is doorgekomen ;).

Ach ieder z'n OS keuze toch? de één vind apple goed, de ander zweert bij MS terwijl andere alleen Linux willen.

Elk OS heeft wel zo z'n voordelen en nadelen

• Topic Starter Topic Starter
Ik blijf eigenlijk bij MS omdat ik af en toe nog wel ff wil gamen en veel games alleen compatible zijn met windows. (Of via een hele omweg op andere OS)

dat denken alle apple fanboys ;).
Het idee echt van 0 uitgevonden? Nee.

De eerste commerciële (verbeterde) versie? Ja.

"The Macintosh, released in 1984, was the first commercially successful product to use a GUI."

Heeft de PC vooral Apple gekopieerd? Ja:

"Digital Research (DRI) created the Graphical Environment Manager as an add-on program for personal computers. GEM was developed to work with existing CP/M and MS-DOS operating systems on business computers such as IBM-compatibles. It was developed from DRI software, known as GSX, designed by a former PARC employee. The similarity to the Macintosh desktop led to a copyright lawsuit from Apple Computer, and a settlement which involved some changes to GEM. This was to be the first of a series of 'look and feel' lawsuits related to GUI design in the 1980s."

Altijd prachtig die fanboy discussies!
MS heeft trouwens al jaren >20% belang in Apple, Steve Jobs heeft tot voor kort een hele bult MS aandelen gehad. Dan mogen ze ook best wat dingen van elkaar gebruiken toch? :D

Altijd prachtig die fanboy discussies!
MS heeft trouwens al jaren >20% belang in Apple, Steve Jobs heeft tot voor kort een hele bult MS aandelen gehad. Dan mogen ze ook best wat dingen van elkaar gebruiken toch? :D
Leuke mythe, maar het klopt dus niet. Het ging heel tijdelijk over zo'n halve procent ofzo, en onder bepaalde condities. Ondertussen heeft MS 0 belangen bij Apple:

"The company was struggling financially under then-CEO Gil Amelio when on August 6, 1997 Microsoft bought a $150 million non-voting share of the company as a result of a court settlement with Apple (Microsoft has since sold all Apple stock holdings)."

Van Jobs die MS aandelen zou hebben daar heb ik nog nooit van gehoord. Zal ook wel zo'n onzinverhaaltje zijn.

Een fanboy zou ik mezelf niet noemen. Eerder iemand die eindelijk het licht heeft gezien :D

onthoud wel dat de zgn release client niks meer (of minder) is als een veredelde beta client. maw perfect is ie nog niet echt zeg maar.......

Ik zou hem op een aparte harde schijf instaleren die los staat van je huidige installatie zodat je ook geen gekloot op je standaard schijf hebt.

Terug
Naar boven