XXL Nutrition

Winstmarge cola?

Koffie kost ong 10 cent om te maken en verkoop je zo voor 1.50 cappachino 12 cent ong om te maken en verkoop je zo voor 2-2.50

Goede winst G

Koffie kost ong 10 cent om te maken en verkoop je zo voor 1.50 cappachino 12 cent ong om te maken en verkoop je zo voor 2-2.50

Goede winst G

Dat klopt wel ong ik betaal 12 eu voor kg bonen daar haal ik 120 kopjes uit in mn restaurant maar die dingen die ik hoor over frisdrank hier zijn echt uit de lucht gegrepen zijn zoveel factoren die de inkoopsprijs beinvloeden dat je dat moet berekenen over bulk en niet over 1 flesje of glas.
btw posmix betaal je ook meer belasting over omdat je iets produceert bijv dus is pas goedkoper als je veel volume draait.
Leverancier maakt uit; volume maakt uit; derf maakt uit; welke cola maakt uit; en ga zo nog maar ff door. Heeft dus met andere woorden geen moer zin de kosten van 1 glas cq flesje te gaan berekenen. Je maakt een geschat volume en daar ga je mee aan de slag.
Je hebt wel standaarden qua inkoop en dat is voor voedsel max 30% van je omzet en voor drank ong 16 tot 20% dat is wat ik iig aanhou.
Maar dat hangt ook weer af van het soort bedrijf want sterke drank in een discotheek heeft ong 12,5% inkoop van de verkoopprijs-btw maar die hebben wel iets meer andere kosten die ze moeten compenseren lees electriciteit dj portier etc. Dus om een lang verhaal kort te maken als je iets wilt beginnen moet je naar het totaal plaatje kijken en daar alles met percentages inpassen en dan kun je dus kijken of iets haalbaar is.

Hier staat wel wat info voor je: http://passie.horeca.nl/fav/Wettelijke bepalingen voor dranken.pdf

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hoe werkt zo een postmix eigenlijk? Is dat niet gewoon een tap die verbonden is met een "colavat"? Dat is toch niet produceren dan?

Zal afhangen of het al dan niet uit een grote fles of klein glazen flesje word geschonken denk ik..

hoe je hem afsteld bepaald de smaak vooral of hij heel zoet is of niet maar als jij een bedrijf wilt beginnen zou ik me eerst maar is bezig houden met je bussinesplan en daaruit komt vanzelf naar voren wat voor jou het meest rendabel is.

Slimme houthakker !
Wat voor restaurant heb je ?

het is voor de helft hollands en voor de andere helft italiaans

Als je rijk wilt worden van cola verkopen kun je het beste een McDonalds beginnen. Zij hebben het beste contract met cocacola.
Volgens mij is het daar +90% winst.

Nu doet The Coca Cola company wel iets meer dan alleen Coca Cola produceren maar hun winst op hun activiteiten ligt tussen een 1/3 en 1/4 van hun omzet. Dat geeft al aan wat voor winstgevende business het is. Softwarebedrijven doen het qua winstmarge in ieder geval niet veel beter.

Kortom: ze verdienen gewoon teveel -.-

Bedoel je hiermee met alle koster erbij, of gewoon inkoop-> verkoop? Want dat kan ik me niet voorstellen.

Netto winstmarges tussen de 1% en 5% per product, deels afhankelijk van het soort product.

Producten zoals melk, eieren en brood bijvoorbeeld zullen eerder richting de 1% nettowinstmarge gaan als ik me niet vergis.

Terug
Naar boven