MuscleMeat

Wireless troubles

Steiner

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Hey,

ik zit met een klein probleempje met mijn wireless. Heb de afgelopen twee jaar op kot altijd via kabel internet gehad, nu hebben we thuis een nieuwe router/modem gekocht zodat ik de oude mee mocht hebben.

Nu merkte ik dus dat de 'main' ingang voor DSL is, terwijl mijn kabel op kot Ethernet is. Is het enigzins nog mogelijk om de Ethernet kabel in een van de vier Ethernetuitgangen te steken en zo toch nog op internet te kunnen?

Nee dan zijn LAN uitgangen

Op kot? Wat is een kot, of is opkotten een werkwoord?

• Topic Starter Topic Starter
Man van een pcwinkel had nochtans iets zitten lullen over DHCP uitschakelen ofzoiets..
Guess it will be a new router

Dat dan zou werken als een wireless router?

Ik wou eerst ook mijn kotnet (van telenet) draadloos maken, maar dat is een heel gedoe als het internet al verdeeld is over de verschillende kamers binnen het gebouw.
Dan moet je modem instellen etc...
Toen ik dat hoorde had ik het opgegeven :o

Ik wou eerst ook mijn kotnet (van telenet) draadloos maken, maar dat is een heel gedoe als het internet al verdeeld is over de verschillende kamers binnen het gebouw.
Dan moet je modem instellen etc...
Toen ik dat hoorde had ik het opgegeven :o

Hmm, dan heb je toch fout gehoord hoor. Een vriend had eens zijn wireless ethernet router mee, werkte perfect :)

Hmm, dan heb je toch fout gehoord hoor. Een vriend had eens zijn wireless ethernet router mee, werkte perfect :)

Hangt van kot tot kot af. Als op je kot een 1 lijn binnenkomt en via een soort router over de verschillende kamers wordt verdeeld, kan je niet zomaar op je kamer op een al verdeelde lijn een wireless modem plaatsen (heb ik van meerdere mensen gehoord...)

Hangt van kot tot kot af. Als op je kot een 1 lijn binnenkomt en via een soort router over de verschillende kamers wordt verdeeld, kan je niet zomaar op je kamer op een al verdeelde lijn een wireless modem plaatsen (heb ik van meerdere mensen gehoord...)

kan zeker wel, allleen zoals ergens boven al beschreven staat, moet je de DHCP uitzetten van je router zodat deze gaat functioneren als switch.

Volgens mij kan je m zelfs gebruiken als wireless acces point, maar dat weet ik ook helaas niet zeker:D

Terug
Naar boven