MuscleMeat

WK 2018 Topic

Ze hebben enorm veel geluk gehad dat een paar flitsen heel efficiënt waren imo. Daar komen ze niet mee weg tegen Brazilië. Vrees vooral voor de flanken, want vond dat er echt niet goed uitzien.

Inderdaad, en in de as van het veld ook nog eens drie tegen twee.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.642
The Swedes, playing in their first WC since 2006, are here after negotiating an extremely tough group. This is the fourth time in succession that a Swedish side has proceeded to the knockout stage, and they face a fancied Swiss side currently ranked sixth.
Sweden will need to emulate their matchday three performance (3-0 v Mexico) to give themselves a realistic chance of at least matching their third-place finish in 1994. Though ranked lower than Switzerland, Sweden have a slight upper hand in the H2H record (W5, D3, L4).
Switzerland are in their fourth consecutive WC, and are looking to progress beyond the Round-of-16 for the first time since 1954. Victory here would enable the Swiss to go within one game of reaching uncharted depths in a WC - the semi-final stage.
Though poor during the draw with Costa Rica (2-2), the Swiss are now unbeaten in nine games. Since Euro 2016, they have recorded an impressive run of results (W15, D4, L1), but the winner of this game will face a tough quarter-final against either Colombia or England.
Players to watch: Both sides have captains that lead by example. The Swiss have Granit Xhaka (65 caps), while the Swedes boast a cult figure om Andreas Granqvist (75 caps). Both players have already found the net at least once in these finals.
Stat attack: Before scoring three against Mexico, Sweden had gone 11 games without scoring two or more goals.
All of Switzerland’s games in this WC have seen both teams score, in contrast to just two of their preceding ten.
Strong and stable? Nine of the 11 players that started in Switzerland's opening match against Brazil also started in their Round-of-16 defeat at Euro 2016.

Zo goed vind ik Brazilie niet. Individuele kwaliteiten ja, maar een team vind ik het bij lange na niet. Ze scoren wel makkelijk maar daar moet Belgie toch wel iets aan kunnen doen. Ben misschien niet objectief, vindt het niet om aan te zien en wordt altijd moe van dat zgn tikkie takkie gewauwel en die nep namen. En dan die spelers, ik hoop dat ze zwaar vernederd gaan worden. Door welk team is mij om het even. Inb4 5-1.

Ik geef mijn linker kleine teen aan een Belg die Neymar voor de rest van het toernooi kan uitschakelen

• #1.645
Witsel heeft ervaring. Misschien toch geen slecht idee om hem er bij te nemen. Martinez toch een goede schaker? :thinking:

• #1.646

Rollin' Rollin' Rollin' :driving:

Ze hebben hem niet gemist in Barcelona.

Dat kan hij geweldig kan voetballen twijfelt natuurlijk niemand over maar wat een misselijke gast is dat, het lijkt alleen maar erger en erger te worden met de tijd.

Waarschijnlijk weten jullie dat niet in NL maar België heeft nog altijd een trauma van die match. Met een veel matigere ploeg dan nu speelden we schitterend en werd zelfs de 1-0 van Wilmots onterecht afgekeurd voor een duwfout die we nooit gevonden hebben. Laatste deel van de wedstrijd twee flitsen van Brazilië en wij naar huis.

Ik geef mijn linker kleine teen aan een Belg die Neymar voor de rest van het toernooi kan uitschakelen

Ik doe er nog een teen bovenop, komop jongens wie biedt mee :o

Dat kan hij geweldig kan voetballen twijfelt natuurlijk niemand over maar wat een misselijke gast is dat, het lijkt alleen maar erger en erger te worden met de tijd.

², zal nooit op veel sympathie moeten rekenen vrees ik, voelt zich echt verheven boven de rest

Joachim Löw blijft aan als bondscoach van Duitsland, zo meldt BILD dinsdag. De positie van de trainer van die Mannschaft staat zwaar onder druk na de dramatische uitschakeling van Duitsland in de groepsfase van het WK. De Duitse boulevardkrant meldt echter dat Löw van plan is zijn contract bij de voetbalbond uit te dienen.

‘Zielig’ gedrag Neymar lokt orkaan van woede uit
Neymar was na afloop van de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Mexico het gesprek van de dag. De aanvaller van Brazilië was medeverantwoordelijk voor de plaatsing voor de kwartfinale van het WK, maar vestigde ook de aandacht op zich door zich aan te stellen bij overtredingen van de Mexicanen. Alan Shearer is klaar met het gedrag van Neymar.

“Zijn gedrag is echt diep triest. Niemand twijfelt aan zijn kwaliteiten, maar het is zo zielig dat hij continu over het veld rolt en doet alsof hij zwaar mishandeld is. Waarom doet hij dat in vredesnaam? Het is een fantastisch WK, maar in mijn ogen zijn het veinzen van blessures en de vele schwalbes wel echt een minpunt”, aldus de oud-aanvaller bij de BBC.

Peter Schmeichel, oud-doelman van onder meer Manchester United en de nationale ploeg van Denemarken, is bij RT vernietigend: "De manier waarop hij kaarten probeert aan te naaien, is gigantisch irritant en walgelijk. Ik dacht op een gegeven moment dat hij dood lag te gaan, dat hij met een brancard van het veld af zou gaan en we hem nooit meer zouden zien."

“Ik doe een beroep op de FIFA, dit is iets wat we niet willen zien in het voetbal. We hebben de VAR nu, dus moeten we dit soort acteerwerk verbannen. Het enige wat ik kan zeggen, is dat ik zou wensen dat deze speler niet zou spelen. Het is zo irritant om te zien. Geef hem bij de eerste keer gelijk een waarschuwing en stuur hem daarna eruit. Dat is de enige manier waarop hij kan leren. Zie jij Lionel Messi of Harry Kane dit doen? Nee.”

Zag net nog een keer de beelden van de 3-2 van België, mooi om te zien hoe beslissend lukaku 2x is in die counter terwijl hij niet een keer de bal raakt.

Z'n commentaar achteraf ook nog eens...

De 26-jarige winger en matchwinnaar kreeg de vraag of hij het niet moeilijk vindt om rustig te blijven want uiteindelijk wordt hij elke match behoorlijk stevig aangepakt door de tegenstander(s): "Het is niet makkelijk, maar ik moet niet als enige speler die harde aanpak ondergaan. Ik incasseer gewoon."
Zij hadden veel praatjes voor de match en nu hebben wij ze naar huis gestuurd", knipoogde de onnavolgbare flankaanvaller. En de kritiek aan zijn adres? "Daar trek ik mij niks van aan. Ik ben een profvoetballer en die moet antwoorden op het veld."

Gast... :rolleyes:

Diego Maradona wil graag weer bondscoach van Argentinië worden. ‘Pluisje’ zou dat zelfs gratis doen, vertelde hij in het WK-programma van de Venezolaanse televisie, waarin hij geregeld als gast aanschuift. “Ik wil de nationale ploeg voor niets gaan trainen”, zei Maradona.
maradona-sky-pray-2018-world-cup-lionel-messi-goal.gif

Zag net nog een keer de beelden van de 3-2 van België, mooi om te zien hoe beslissend lukaku 2x is in die counter terwijl hij niet een keer de bal raakt.
Ondanks alle kritieken en zijn beperkingen is het echt wel een goeie spits aan het worden imo. Je moet hem wel weten te gebruiken.

Moet wel een verschrikkelijke nacht geweest zijn voor de speler van Japan :) Denk niet dat je een oog dicht doet na zo'n match.

Ondanks alle kritieken en zijn beperkingen is het echt wel een goeie spits aan het worden imo. Je moet hem wel weten te gebruiken.

Moet wel een verschrikkelijke nacht geweest zijn voor de speler van Japan :) Denk niet dat je een oog dicht doet na zo'n match.
mwah vind beperkingen wel een beetje overdreven. Hij is wat lomp aan de bal en zijn aanname is niet altijd even perfect maar ik denk dat ieder team zo'n spits wil. Groot, sterk, snel, kan een mannetje voorbij gaan en heeft een neusje voor de goal

mwah vind beperkingen wel een beetje overdreven. Hij is wat lomp aan de bal en zijn aanname is niet altijd even perfect maar ik denk dat ieder team zo'n spits wil. Groot, sterk, snel, kan een mannetje voorbij gaan en heeft een neusje voor de goal
Ik wou hier niet overdrijven als Belg want niet iedereen is zo gek van hem maar sinds dit WK ben ik wel onder de indruk :p Ik vond hem gisteren ook echt wel nuttig als target alleen zijn afwerking was deze keer echt niet goed, zijn actie bij die laatste goal was inderdaad wel geniaal

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven