Fitness Seller

WTF, noord korea dreigt met afvuren van atoomwapen?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Non proliferatie verdrag, dat zorgt in principe voor stabiliteit wereldwijd. Ook al is de USA zo langzamerhand ook niet meer in te delen bij de landen die moeten zorgen voor stabiliteit in de wereld. Maar verdere verspreiding van kernwapens draagt nog minder bij aan de globale stabiliteit.
 
Omdat ze niet zulke idiote denkbeelden hebben en de wapens niet aan derden zullen verkopen?


India en pakistan hebben eo ook en er is reeds bewezen dat zei hun technologie hebben doorverkocht. En je gaat me niet vertellen dat pakistan een democratisch land is he. Musharaaf is via en staatsgreep aan de macht gekomen en er zijn nog nooit verkiezingen geweest.
By the way, was het niet dat democratische land Amerika die de eerste twee nukes op Japan gooide?! en darbij meer dan 1000 000 mensen vermooordde?
 
Non proliferatie verdrag, dat zorgt in principe voor stabiliteit wereldwijd. Ook al is de USA zo langzamerhand ook niet meer in te delen bij de landen die moeten zorgen voor stabiliteit in de wereld. Maar verdere verspreiding van kernwapens draagt nog minder bij aan de globale stabiliteit.

Blij te zien dat toch iemand heeft begrepen waarvoor de NPT staat in de tekst. Inderdaad. Het is een goed verdrag. Jammer genoeg kan een land die het ondertekende er zich éénzijdig uit terug trekken, net zoals Rusland deed toen Bush aan de macht kwam en dreigde om een "schild " te bouwen.

Daarom, oproep aan alle landen om op te houden met het maken van nukes. We hebben die echt niet nodig.
 
Laten we geen appels met peren gaan vergelijken. Erg treurig dat Nagasaki en Hiroshima zijn gebombardeerd maar dat heeft geen ruk te maken met de huidige situatie.
 
Laten we geen appels met peren gaan vergelijken. Erg treurig dat Nagasaki en Hiroshima zijn gebombardeerd maar dat heeft geen ruk te maken met de huidige situatie.


Ik vind van wel. De argumantatie was dat Niet democratische landen niet te vertrouwen zijn en democratische landen wel. Dat is niet zo. Amerika heeft ene bom gegooid op aandringen van THruman, de toenmalige president. De oorlog was al gewonnen maar men wou Rusland en de wereld tonen dat ze sterk waren! Dat heeft geleid tot de wapenwedloopp en de Koude Oorlog. Dus ik vertrouw BUSh noch de gek in NK met zo'n wapen.
 
de oorlog in europa was afgelopen maar japan vocht nog steeds door dus het is onzin om te stellen dat ze het enkel deden om te tonen waartoe men in staat was.
 
de oorlog in europa was afgelopen maar japan vocht nog steeds door dus het is onzin om te stellen dat ze het enkel deden om te tonen waartoe men in staat was.

Het is allang bekned dat het niet nodig was die bommen op Japan te gooien omdat het leger tot niks meer in staat was. Alle vliegtuigen waren kapot, de landingsbanen waren om zeep en het leger was verwakt tot louter 10000 stijders die strijdden met antieke wapens;
**The war was over. We knew it.
Europe knew it. Hitler knew it.
Japan knew it. In fact, many
of the remaining Japanese soldiers
were busy committing suicide, for
they had disgraced their ancestors
by their failure
**Hiroshima and Nagasaki were
highly populated cities as were
the surrounding areas; chock
full of women, children, infants
**These were not vital tactical target
sites bombed by the US. The war
was over. There were no bases
here for munitions, no harbors full
of enemy ships and armed forces.
**There was no rationale as to
why these two cities must be
destroyed.
**On the other hand, there may
have been ... a very smart move
on the part of the US to strengthen
our "position at the bargaining table"
as the Allied Forces began to divide
the spoils of WWII.
**The Soviet Union did not possess
such a bomb. Nor did any other of
the Allied Forces. The USA were the
strongest, we had the "upper
hand" - we could have things
"our way"
**Was that worth what was done
to those two Japanese cities?? Was
it worth the after effects, and the
after, after effects of the radiation,
the poisoning, the burning, the
deformities. Many people were
literally atomized, blessedly blown
into oblivion... these were the lucky
ones. Scores of others lived,
suffering, dying, burning, surviving
for hours,days,weeks,months.What a
ghastly sight that must have been.

twee dergelijke nukes gebruiken op die manier was zwaar overdreven dus.
 
Ik zie Hiroshima en Nagasaki eigenlijk ook meer als 'retaliation' voor Pearl Harbor.

Maar goed, as been said before: Heeft met dit topic geen drol te maken.
 
Ik zie Hiroshima en Nagasaki eigenlijk ook meer als 'retaliation' voor Pearl Harbor.

Maar goed, as been said before: Heeft met dit topic geen drol te maken.

Ja dat is waar, dat was ik compleet vergeten; Gewoon effe wraak nemen. Dat zou best es kunnen.

men wou één van de bomme eigenlijk op kyoto gooien maar omdat de piloten het niet konden vinden hebben ze besloten het maar ergens anders te droppen. Schandalig;
 
Het was oorlog en nogmaals het heeft geen ruk met het huidige beleid te maken. Een landoorlog had waarschijnlijk nog meer slachtoffers gekost. Japan was misschien dicht bij capitulatie, maar in een tijd van oorlog worden wel vaker discutabele beslissingen genomen.
 
Het was oorlog en nogmaals het heeft geen ruk met het huidige beleid te maken. Een landoorlog had waarschijnlijk nog meer slachtoffers gekost. Japan was misschien dicht bij capitulatie, maar in een tijd van oorlog worden wel vaker discutabele beslissingen genomen.
Ik snap niet hoe jij de link niet ziet met dit debat. Het toont aan dat een "democratisch " land even gek kan zijn als een land als NK. Of het nu in het verleden is of nu. En we hebben reeds gezien tot wat Bush in staat is dus laten we hem zeker niet het voordeel van de twijfel geven; Dat voorrecht heeft hij al lang verspeelt.
 
Ik snap niet hoe jij de link niet ziet met dit debat. Het toont aan dat een "democratisch " land even gek kan zijn als een land als NK. Of het nu in het verleden is of nu. En we hebben reeds gezien tot wat Bush in staat is dus laten we hem zeker niet het voordeel van de twijfel geven; Dat voorrecht heeft hij al lang verspeelt.

Sorry, ook hier ben ik het weer eens niet met je eens. Je mist namelijk een hele belangrijke factor: Het was toen oorlog tussen die twee landen.

Nu niet.

Als iemand in tijden van oorlog dreigt met geweld en het zelfs toepast kan het zijn dat er gekke dingen gebeuren. Dat bewijst de geschiedenis keer op keer.
Nu is er gewoon een gek in een of ander sjappielandje dat zichzelf op de kaart wil zetten door ook met de 'big boys' mee te spelen.
 
vind ik niet, de atoombom was een reactie na 5 jaar wereldoorlog, een heel verschil met een uiterst onstabiel land als Noord korea, dat lak heeft aan de rest van de wereld en zeker ook wel zo gek is om het een keer te gebruiken zonder reden. En zeg niet dat ze niet zo gek zullen zijn want ze deinzen er ook niet voor terug om 3/4 van hun bevolking uit te laten hongeren en een hongersdood te laten sterven.
 
Sorry, ook hier ben ik het weer eens niet met je eens. Je mist namelijk een hele belangrijke factor: Het was toen oorlog tussen die twee landen.

Nu niet.

Als iemand in tijden van oorlog dreigt met geweld en het zelfs toepast kan het zijn dat er gekke dingen gebeuren. Dat bewijst de geschiedenis keer op keer.
Nu is er gewoon een gek in een of ander sjappielandje dat zichzelf op de kaart wil zetten door ook met de 'big boys' mee te spelen.

Je maakt inderdaad een belangrijke en correcte nuancering. Ik kan me echter niet van de indruk ontdoen, vooral omdat de hele werled al wist dat de oorlog eigenlijk al gedaan was, dat Amerika de bom gebruikte om sterker te staan bij het verdelen van de oorlogsbuit, en om de wereld hun nieuwe macht te tonen; het is niet moeilijk om te begrijpen dat het een uitgelezen kans was die zich niet zo snel meer zou voordoen he.
 
vind ik niet, de atoombom was een reactie na 5 jaar wereldoorlog, een heel verschil met een uiterst onstabiel land als Noord korea, dat lak heeft aan de rest van de wereld en zeker ook wel zo gek is om het een keer te gebruiken zonder reden. En zeg niet dat ze niet zo gek zullen zijn want ze deinzen er ook niet voor terug om 3/4 van hun bevolking uit te laten hongeren en een hongersdood te laten sterven.
Gek zijn ze daar zeker genoeg. Net zoals de Neoconservatieven in de vs
 
Je maakt inderdaad een belangrijke en correcte nuancering. Ik kan me echter niet van de indruk ontdoen, vooral omdat de hele werled al wist dat de oorlog eigenlijk al gedaan was, dat Amerika de bom gebruikte om sterker te staan bij het verdelen van de oorlogsbuit, en om de wereld hun nieuwe macht te tonen; het is niet moeilijk om te begrijpen dat het een uitgelezen kans was die zich niet zo snel meer zou voordoen he.

En precies wat je nu zegt, geldt ook voor Noord-Korea. Zij willen nu ook sterker staan, ook zij willen de wereld hun nieuwe macht tonen en vooral nu is het een uitgelezen kans die zich niet zo snel meer zal voordoen.

Hier houdt de vergelijking dan ook echt op, want ik ben VEEL banger voor ons schattige Kimmetje dan voor ons aapje Bush.
NK is namelijk een land dat nog maar weinig te verliezen heeft en nu er zo'n dwaas dit land regeert kan het alleen maar nog slechter.
 
En precies wat je nu zegt, geldt ook voor Noord-Korea. Zij willen nu ook sterker staan, ook zij willen de wereld hun nieuwe macht tonen en vooral nu is het een uitgelezen kans die zich niet zo snel meer zal voordoen.

Hier houdt de vergelijking dan ook echt op, want ik ben VEEL banger voor ons schattige Kimmetje dan voor ons aapje Bush.
NK is namelijk een land dat nog maar weinig te verliezen heeft en nu er zo'n dwaas dit land regeert kan het alleen maar nog slechter.

ja, ga ik volledig mee akkoord. Maar ik vind dan ook dat alle landen hun kernwapens moeten afstaan. En dan een nieuwe resoutie in het leven roepen die het verbiedt kernwapens te bezitten (want nu bestaat dat verbod er niet, er is een non proliferatie verdrag die alleen de landen bindt die het ondertekenen, maar je kan er eenzijdig uitstappen zonder sanctie dus heeft het weinig waarde).
Als zo'n verbod bestaat kan men makkelijker en zonder hypocrisie hard ingrijpen. ALs geen enkel land het nog heeft en eentje probeert er eentje te maken, onmiddellijk keihard anpakken.
 
ik ben het eens met thinkalot, maar dat zie ik toch nog niet gauw gebeuren, maar idd ik heb liever dat heel europa of amerika kernwapens bezit dan een land als noord korea
 
ik ben het eens met thinkalot, maar dat zie ik toch nog niet gauw gebeuren, maar idd ik heb liever dat heel europa of amerika kernwapens bezit dan een land als noord korea

Ik ook heb liever een bom in handen van frankrijk dan die van NK.
Maar als k moet kiezen tussen Bush en NK, dan zou ik wel heel hard twijfelen.
Als je weet dat Bush zegt: "before every major decision i talk to god and he speaks to me".
Stel je voor dat Verhofstadt dat zou zeggen. Of Balkenende;
 
Zo'n verbod zou inderdaad mooi zijn thinkalot, zo'n NPV zoals het nu is heeft inderdaad weinig waarde.
Als de wereld veranderd kon worden vanuit DBB... wow. Wat een prachtwereld zou dat zijn ;) EricR die de koninklijke scepter zwaait over landbouw en nijverheid, Dani de nieuwe Aphrodite en Lauw als hofnar.

OT: Ik heb trouwens de sancties nog niet gelezen die er nu zijn opgelegd aan Noord-Korea. Deze waren nog niet openbaar gemaakt, omdat China nog een aantal aanpassingen wilde doorvoeren. Heeft iemand deze?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven