XXL Nutrition

Review WTF - Wake The Freak - ALRI

Beoordeling:
star8.png
8/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Pre-workout shake
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? WTF werkt compleet anders dan alle andere pre-workout producten op de markt, WTF is ontwikkeld met als enige doel extreme spieropbouw, niets meer, niets minder. De meeste andere pre-workouts zijn eigenlijk niets anders dan stimulanten. Ja, ze geven je veel energie maar is dat ook goed voor je spieropbouw?
    WTF is een pre-workout die niet vol zit gepropt met cafeïne, Geranium en andere stimulanten. Een pre-workout volstoppen met stimulanten zorgt ervoor dat je hongergevoel zwaar onderdrukt wordt waardoor je minder kan en gaat eten. Spieren hebben voedsel nodig rondom de training om maximaal te groeien, geef je ze die voeding niet dan zullen ze krimpen… en snel!
    Natuurlijk is het prettig om wat extra energie te hebben voor tijdens de training. Maar het is nergens voor nodig om 5-6 uur strak te staan van een pre-workout die bedoeld was voor een training van 1,5 uur. WTF bevat exact genoeg cafeïne om je van voldoende energie te voorzien tijdens je training.
    WTF bevat alle ingrediënten die je nodig hebt om maximaal te gaan groeien. Je zult een enorme pomp krijgen tijdens het trainen, veel vasculairder worden, je kracht zal toenemen, je zult sneller herstellen, je trainingsintensiteit zal toenemen. Je spieren zullen vol en hard zijn, elke training weer! Kies voor WTF en begin vandaag nog met groeien!

Voordelen WTF Pre-Workout:
    -Extreme pomp, uren lang!
    -Toename van spiermassa, elke training weer!
    -Extreme krachttoename!
    -Snel herstel na een training.
    -Train met meer intensiteit.
    -Haal het uiterste uit al je sets!
    -Word vasculairder.
    -Verbeterde zuurstof afgifte aan de spieren.
    -Verbeterde glucose opname.
    -Verbeterde voedselvoorziening aan de spieren.
    -Laat het hardcore trainingsmonster in je los!!!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 3 keer
  • Hoe is de smaak van dit supplement? De smaak Fruit Punch is me best bevallen.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 scoop 30-40 minuten voor de training.
  • Waar heb je het supplement gekocht? Body en Fitshop
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis verzending, na 22.00 bestellen morgen in huis en een gratis sample.
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? €22,90
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja, waarschijnlijk wel. Ik zal het dan alleen nemen als ik 's avonds ga trainen.

Mijn review:

Prijs
Body en Fitshop verkoopt het voor €22,90 wat hun het goedkoopste maakt.
Er zitten 30 servings in en per serving (training) betaal je dan €0,76.

Smaak
Je kunt kiezen uit de smaken Citrus en Fruit Punch. Gekozen voor Fruit Punch en vind die best lekker mits ik er genoeg water bij drink want anders vind ik het te sterk van smaak. Het lost goed op en het is aan te raden om er genoeg water bij te nemen want bij het inslikken kan het een licht brandend gevoel geven. Als je het vaker neemt, heb je hier minder tot geen last van.

De training
Eerste training
30 a 40 minuten voor de training heb ik WTF ingenomen en in die tijd heb ik weinig gemerkt. Bij elk nieuwe pre-workout supplement verhoog ik mijn gewichten met circa 5% zodat ik een beter oordeel kan vellen over de werking ervan.
Eenmaal tijdens de schouder en traps training heb ik gemerkt dat ik fitter werd en focus had gekregen maar niet zo gek veel als bijvoorbeeld Maximize V2. Op de label staat er ook bij dat het weinig stimulanten bevatten en speciaal is ontwikkelt voor spieropbouw. Het is een heel aparte ervaring maar tijdens de training heb ik vaak moeten lachen zonder te weten waarom en ik voelde me ook goed/lekker.
Figuurlijk gesproken heb ik getraind als een monster, maar voelde me echter een clown!!! :) De naam WTF is dan wel op zijn plaats haha. ;)

Tweede training
Mijn tweede training was op dezelfde dag alleen in de avond en dezelfde spiergroep (schouders en traps). Ik heb hiervoor gekozen omdat ik zeker wilde weten of het lachen door dit product kwam, en inderdaad, ik heb weer spontaan moeten lachen alleen minder.
Had nog wel wat last van spierpijn maar niks serieus en wederom een goede en zware training gehad.

Mijn derde training
Twee dagen later begon mijn derde training met WTF en had de gewichten weer verhoogd met circa 5% en dat ging aardig goed. Ik heb niet meer spontaan gelachen. :p

Conclusie
WTF geeft me een fitter gevoel, een redelijke focus, meer kracht, sneller herstel en geen crash. Twee uur na inname is WTF ongeveer uitgewerkt bij me. Over een grotere pomp kan ik niks zeggen omdat ik een heleboel NO producten supplementeer.
Ik mis toch wel de stimulanten die mij iets meer energie maar vooral een super focus geven. De kracht en herstel van WTF is goed.

WTF kun je 's avonds nemen en dat is een voordeel t.o.v. vele andere pre-workouts als je op tijd naar bed wilt... vandaar dat ik er over denk om hier nog een pot van te kopen.

Ik kan niet zeggen hoe dit product bij een ander uitpakt want vaak blijkt het dat iedereen weer anders reageert op een pre-workout.

Ik geef WTF een cijfer van 7,5.

image_010.jpg

Pot net in huis gekregen, ben erg benieuwd naar het effect :D

P.S.: Vind het wel een belachelijk grote pot voor zo'n kleine hoeveelheid, hij is niet eens voor de helft gevuld met poeder? ???

Pot net in huis gekregen, ben erg benieuwd naar het effect :D

P.S.: Vind het wel een belachelijk grote pot voor zo'n kleine hoeveelheid, hij is niet eens voor de helft gevuld met poeder? ???

ik was hetzelfde aan het denken toen ik mijn pot kreeg maarja, dat maakt uiteindelijk niet uit :p

Ik ga vandaag voor het eerst WTF testen voor de training.

Ik was nog niet van plan om met een pre-workout te beginnen maar ik had het al wel eerder meegemaakt dat ik na een werkdag, en een korte nacht daarvoor (een paar korte nachten eigelek) al snel uitgeput was tijdens de trainingen en ik dacht "hier moet ik iets op vinden" eerst dacht ik aan: telkens voor het trainen een goede straffe koffie te drinken, maar dan zag ik de promotie van de WTF dus ik dacht "ja dat is een goede probeer-prijs" :)

Het enige waar ik nu over twijfel is wanneer ik mijn eiwitpoeder moet nemen, wat ik normaalgezien voor de training inneem (30g / 250ml magere melk).
Want op de wtf staat dat ik binnen het uur na inname geen eiwitpoeder meer mag eten, of over algemeen gewoon niet meer eten...

Stel dan ik ga om 20u trainen, zou ik dan om 18u mijn eiwitshake al nemen en om 19:15 mijn WTF? of de eiwitshake gewoon na de training nemen? Wat heeft het meest effect?

Ik was nog niet van plan om met een pre-workout te beginnen maar ik had het al wel eerder meegemaakt dat ik na een werkdag, en een korte nacht daarvoor (een paar korte nachten eigelek) al snel uitgeput was tijdens de trainingen en ik dacht "hier moet ik iets op vinden" eerst dacht ik aan: telkens voor het trainen een goede straffe koffie te drinken, maar dan zag ik de promotie van de WTF dus ik dacht "ja dat is een goede probeer-prijs" :)

Het enige waar ik nu over twijfel is wanneer ik mijn eiwitpoeder moet nemen, wat ik normaalgezien voor de training inneem (30g / 250ml magere melk).
Want op de wtf staat dat ik binnen het uur na inname geen eiwitpoeder meer mag eten, of over algemeen gewoon niet meer eten...

Stel dan ik ga om 20u trainen, zou ik dan om 18u mijn eiwitshake al nemen en om 19:15 mijn WTF? of de eiwitshake gewoon na de training nemen? Wat heeft het meest effect?

eiwitshake na training nemen.

Eiwitshake gewoon een uur vóór en een halfuur na je training nemen;)

- Eldert

zéker?

Want in het begin nam ik mijn eiwitshakes na de training maar dit artikel: http://forum.dutchbodybuilding.com/f135/wei-eiwitten-na-training-missen-boot-230209/

heeft mij doen veranderen om ze voor de training te nemen, vandaar...

Het is meteen na je training belangrijk om je suikerspiegel eerst weer op level te krijgen. Dit doe je door middel van snelle koolhydraten meteen na je training te nemen, bijvoorbeele dmv magnificent. Halfuurtje daarna neem je je whey shake;)

Eldert

Het is meteen na je training belangrijk om je suikerspiegel eerst weer op level te krijgen. Dit doe je door middel van snelle koolhydraten meteen na je training te nemen, bijvoorbeele dmv magnificent. Halfuurtje daarna neem je je whey shake;)

Eldert

Dat klinkt als een idee, k heb het product bekeken en de reviews gelezen en dat ziet er niet slecht uit.
Maar ik ga deze eventuele aankoop toch nog wat uitstellen en nu de wtf testen. Supplementen kosten (allemaal samen geteld) ook wel een pak geld, dus ik zou het bij 2 hooguit willen houden.

Ik zie ook dat die magnificent op trainings dagen EN rustdagen ingenomen moet worden, wat wil zeggen dat 1 pot leeg is op een maand... Ik ben nogal zuinig, wat supplementen betreft en wil het graag zo houden.

Op dit moment gaat het hem gewoon over het te weinig aan energie tijdens de training. De "pomp" die de wtf schijnbaar zou geven boeit mij niet, gezien die na de training toch weer voorbij is dus voor mij is enkel het blijvende gedeelte dat telt :p.

Dus ik ga de WTF testen, zien of dit overeen komt (qua energie) met een straffe kop koffie voor de training. En dan zie ik nog wel wat ik na deze pot doe, of ik nog 1 koop of of ik in het vervolg gewoon voor de koffie ga en eventueel voor de Magnificent die blijkbaar zorgt voor een snelle toename van spiermassa? Droge massa?

Dat klinkt als een idee, k heb het product bekeken en de reviews gelezen en dat ziet er niet slecht uit.
Maar ik ga deze eventuele aankoop toch nog wat uitstellen en nu de wtf testen. Supplementen kosten (allemaal samen geteld) ook wel een pak geld, dus ik zou het bij 2 hooguit willen houden.

Ik zie ook dat die magnificent op trainings dagen EN rustdagen ingenomen moet worden, wat wil zeggen dat 1 pot leeg is op een maand... Ik ben nogal zuinig, wat supplementen betreft en wil het graag zo houden.

Op dit moment gaat het hem gewoon over het te weinig aan energie tijdens de training. De "pomp" die de wtf schijnbaar zou geven boeit mij niet, gezien die na de training toch weer voorbij is dus voor mij is enkel het blijvende gedeelte dat telt :p.

Dus ik ga de WTF testen, zien of dit overeen komt (qua energie) met een straffe kop koffie voor de training. En dan zie ik nog wel wat ik na deze pot doe, of ik nog 1 koop of of ik in het vervolg gewoon voor de koffie ga en eventueel voor de Magnificent die blijkbaar zorgt voor een snelle toename van spiermassa? Droge massa?

Oke, ik begrijp je redenering;) Neem dan na je training even een banaan ofzo, gevolgd door een shake eiwitten:) Magnificent is voor droge spiermassa!

- Eldert

Oke, ik begrijp je redenering;) Neem dan na je training even een banaan ofzo, gevolgd door een shake eiwitten:) Magnificent is voor droge spiermassa!

- Eldert

Oké zal ik doen.

Nu ben ik even de ingrediënten van die magnificent aan het overlopen en ben ondertussen aan :
"PeptoPro - voor extreem sterk spierherstel en volle, harde en ronde spiermassa. PeptoPro is het product wat je kunt nemen direct na de training voor optimaal herstel van de spieren. Het is extreem effectief voor sporters en bodybuilders. PeptoPro garandeert een supersnelle maar ook een zeer volledige opname van aminozuren in de spieren."

Nu, dat is volgens mij hetzelfde effect als wat whey-eiwitpoeder doet... dus eigelijk zou dit product als vervanger hiervoor gebruikt kunnen worden? Of klopt deze redenering niet...

Nevermind, misschien is dit de foute topic om hierover verder te gaan, ik zoek het zelf wel eens wat uit i.v.m. magnificent.

Ik heb vandaag WTF getest en ben teleurgesteld. (1scoop/300ml water) en ik heb geen verschil gevoeld/gezien en ook geen energieboost, niets eigelek. Een training als een andere.

Volgende keer zal ik eens proberen met 1,5 scoop...

zéker?

Want in het begin nam ik mijn eiwitshakes na de training maar dit artikel: http://forum.dutchbodybuilding.com/f135/wei-eiwitten-na-training-missen-boot-230209/

heeft mij doen veranderen om ze voor de training te nemen, vandaar...

Ik kan je ook een artikel laten zien waarin ze zeggen dat als je je eiwitshake voor de training neemt dat ze worden gebruikt als energie en dat het lichaam na een tijd gewend wordt aan eiwitten gebruiken als energie en dan heb je meer spierafbraak...

Allemaal bullshit dus. Of je het nu voor of na je training neemt, maakt niet veel uit.

Nevermind, misschien is dit de foute topic om hierover verder te gaan, ik zoek het zelf wel eens wat uit i.v.m. magnificent.

Ik heb vandaag WTF getest en ben teleurgesteld. (1scoop/300ml water) en ik heb geen verschil gevoeld/gezien en ook geen energieboost, niets eigelek. Een training als een andere.

Volgende keer zal ik eens proberen met 1,5 scoop...

Ja dit had ik dus ook, alleen zat er in mijn pot helemaal geen scoop! :o dus ik moet op goed gevoel wat poeder toevoegen. De werking valt mij ook wel een beetje tegen, ik wist vantevoren dat het een redelijk milde PWO was, maar had er toch net iets meer van verwacht :o
Enige dat me opviel was dat ik over het algemeen minder last had van vermoeide spieren na 60~90 minuten trainen, maar nooit een krachttoename/pomp.

Ja dit had ik dus ook, alleen zat er in mijn pot helemaal geen scoop! :o dus ik moet op goed gevoel wat poeder toevoegen. De werking valt mij ook wel een beetje tegen, ik wist vantevoren dat het een redelijk milde PWO was, maar had er toch net iets meer van verwacht :o
Enige dat me opviel was dat ik over het algemeen minder last had van vermoeide spieren na 60~90 minuten trainen, maar nooit een krachttoename/pomp.

Ik denk dat je even moet schudden, ik dacht eerst ook dat er geen scoop in mijn potje zat en toen bleek die ergens in het midden van de poeder te zitten

Ik kan je ook een artikel laten zien waarin ze zeggen dat als je je eiwitshake voor de training neemt dat ze worden gebruikt als energie en dat het lichaam na een tijd gewend wordt aan eiwitten gebruiken als energie en dan heb je meer spierafbraak...

Allemaal bullshit dus. Of je het nu voor of na je training neemt, maakt niet veel uit.

achzo, oké ik geloof het wel wat je zegt maar nu ben ik toch benieuwd om (ook) dat artikel eens te lezen, kan je anders een link posten? of de titel, dan zoek ik het op ;)

---------- Post toegevoegd Wed 1 Aug 2012 om 23:38 ----------

Ik denk dat je even moet schudden, ik dacht eerst ook dat er geen scoop in mijn potje zat en toen bleek die ergens in het midden van de poeder te zitten

Inderdaad goed schudden op voorhand... Ik dacht ook eerst van "scoop? welke scoop?" maar na goed schudden kwam hij tevoorschijn... evenals een zakje sillicagel? denk ik, wat vochtopslorpend is... maar bon, gelukkig heb ik het in de promotie gekocht... anders had ik het niet gekocht anyway :p dit was gewoon een goed moment om het te proberen.

Ik ben nu wel iemand die dagelijks redelijk wat koffie drinkt (op werkdagen toch) en misschien kan het daaraan liggen dat ik aan caffeïne "gewent" ben en dus misschien pas verschil ga waarnemen na 1,5 - 2 scoops...

Vandaag om te proberen voor de 2de keer eens 2 maatscheppen WTF genomen samen met 700-800ml water want het brand anders echt veel te hard en de smaak is ook niet echt goed, wat op zich niet erg is moest het dan nog werken. Maar weer helaas niks gemerkt... misschien een klein beetje pomp, maar dan toch zodanig weinig dat ik eigelek niet zeker weet of het mij wel extra pomp heeft bezorgt...
Volgende keer neem ik mijn pot WTF mee naar de fitness en verkoop ik hem aan iemand die het ook neemt - en er wel effect van ondervind - voor €5.

Voortaan doe ik het terug met een straffe koffie een uur voor de training indien nodig, heeft veel meer effect op mij qua energieboost :)

Ik heb ook de pot aangeschaft. Voor de actie prijs!
Dat branderige gevoel is zeer irritant, niet fijn. De smaak vind ik wel goed. De tip van de pot schudden neem ik mee!! Dat is een goede. Nu is het niet echt goed gemengd. Ik heb het nu al een paar keer ingenomen maar ik heb er helaas niets van gemerkt... De een is er toch vatbaarder voor dan de andere. Ik maak wel de pot op maar voor mij geen blijver!

Paar potten besteld een tijdje terug, branden in je keel is echt irritant (nasmaak) en de werking is echt matig, dus in vergelijking met andere producten die geen gerinine bevatten.

Ik beschouw het als een miskoop en heb maar weer een potje assault gekocht..

Ik heb het gevoel dat het brand in mijn maag. Voelt niet lekker in mijn maag. Heeft nog iemand dit ?

Terug
Naar boven