eh wtf? ik niets betalen? ik betaal gewoon voor m'n games
wie zegt dat? sowieso is dat nog niet eens het belangrijkste. zoals rob zegt, 90% is m'n geld niet eens waard. dat is allemaal gejatte bende, en waarom? doordat er zo weinig mensen nog games origineel kopen. hierdoor speelt de industry op safe en brengt de zoveelste klote fifa game uit. een origineel concept uitwerken is riskant: verkopen zijn sowieso al k*t, en men is niet bereid 60 euro uit te geven aan een game die men niet kent.
omdat games toevallig illegaal te verkrijgen zijn zonder straffen maken jullie er gebruik van, het is gewoon stelen. 'anders had ik m'n xbox ook niet gekocht', koop er dan geen, als je er het geld niet eens voor over hebt.
normaal gesproken zou het me een zorg wezen, net als met de illegale muziekhandel. maar sinds het publiekelijke kopiëren van games is de kwaliteit van de games flink achteruit gegaan, en daar baal ik van. originele concepten worden slechts sporadisch uitgewerkt, en kleine talentvolle bedrijfjes krijgen de kans niet eens om te laten zien wat ze kunnen. vind je het logisch dat er slechts 3 bedrijven meer consoles maken?
dankzij het kopiëren(en mede de ps2 propaganda) is sega dood. de dreamcast was een prachtconsole met geweldige innovatieve games, maar door de copy rage kon sega het niet meer aan, en zitten we nu vast met 3 consoles waarop de een naar de andere ongeïnspireerde game spelen.
60 euro voor een game is veel...ja 60 euro is veel geld; hoeveel uur gameplay? 20 uur eerste keer en 20 uur voor een volgende keer? hoeveel kost de bioscoop wel niet voor 1,5 uur film kijken? hoeveel kost een avondje uitgaan wel niet? ****ing bullshit