Fitness Seller

zéér problematisch om een fatsoenlijk schema te vinden.

Sjoerdsoepstengel

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m81
Massa
86kg
Vetpercentage
17%
Beste mensen,

Zoals al eerdere posts wellicht aangegeven hebben heb ik grote moeilijkheden met het vinden van een juist UP/LB schema.
Ik pluk altijd wel ''iets'' van het internet, en natuurlijk werkt het wel als je maar lang genoeg doorzet. Maar ik kan met geen mogelijkheid een goed schema vinden. Echt een schema waarvan ik het idee heb alles voldoende en goed getraind te hebben, 2 maal in de week.
Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik moet doen. Er zijn mensen bij in de gym die serieus groot zijn geworden op ''maar wat aankloten'' maar als je ze verdere informatie vraagt hebben ze de ballen verstand van voeding of wat dan ook.. Hoe ze soms zo groot komen i really don't know. Er zijn gekken bij die eerst een uur gaan staan hardlopen en vervolgens 100 sets van 80 herhalingen krachttraining gaan doen, ok overdreven natuurlijk maar het is een vaststaand feit dat het zéér moeilijk is om iemand te spreken te krijgen die écht weet wat hij doet.

Meestal train ik beetje zoals/

ROW 4X8 bijv barbell,seated cable row, t-bar row
Pull/down of Pull/up 3x8/10
bench 4 x 6/8
incl bench/flyes 3x8/10 10/12
shoulder press/side raises 3 x -
dumbell curls/hammer curls/preacher curls/overhead cable curl/barbell curls 2x10/12
tricep push/down,dips,kickbacks,skullcrushers,rope pull downs 2x10/12

ik wissel wat af in oefeningen zoals je kunt zien, ik neem tussen de sets door meestal tussen één minuut en 3 minuten pauze, ik train meestal precies een uur a 65min. Soms iets korter, soms misschien 70 minuten, of zelfs 75 minuten. Mijn legday is compleet waardeloos geworden daar mijn knie blessure ernstiger en ernstiger is geworden en ik vaak niet eens de trap meer op kom.. Maar ik train meestal/

Squats met lichter gewicht ivbm. knie, nadrukkelijk geen backsquats maar front-squats.
legpress, deze oefening kan ik gelukkig nog aan met de pijn.
leg curls
leg extensions
hip thrusters
calve raises

mijn buik train ik meestal op een vrije dag, dus woensdag of zaterdag.

Mijn week is dus over het algemeen als volgt bijv-

ma UP
di LB
wo R
do UP
vr LB
za R
zo UP
ma LB
di R
wo UP
do LB
vr R
za UP
zo LB
ma R

Kan iemand me aub, een goed onderbouwd trainingsschema geven wbt UP/LB ?
Ik heb het wel het liefst van de wat meer ervaren jongens, daar ik te negatieve ervaringen heb met zo maar één en ander aannemen van de eerste de beste, niet lullig bedoelt. Ik wil dus 4 a 5 dagen per week best trainen, geen probleem. Ik kom er zelf écht niet meer uit, en ik zie ook absoluut niet ergens een écht goed schema staan. Anyone????

Lichaamstats en krachtstats?

Geen deadlift of varianten daarvan?

Beste mensen,

Zoals al eerdere posts wellicht aangegeven hebben heb ik grote moeilijkheden met het vinden van een juist UP/LB schema.
Ik pluk altijd wel ''iets'' van het internet, en natuurlijk werkt het wel als je maar lang genoeg doorzet. Maar ik kan met geen mogelijkheid een goed schema vinden. Echt een schema waarvan ik het idee heb alles voldoende en goed getraind te hebben, 2 maal in de week.
Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik moet doen. Er zijn mensen bij in de gym die serieus groot zijn geworden op ''maar wat aankloten'' maar als je ze verdere informatie vraagt hebben ze de ballen verstand van voeding of wat dan ook.. Hoe ze soms zo groot komen i really don't know. Er zijn gekken bij die eerst een uur gaan staan hardlopen en vervolgens 100 sets van 80 herhalingen krachttraining gaan doen, ok overdreven natuurlijk maar het is een vaststaand feit dat het zéér moeilijk is om iemand te spreken te krijgen die écht weet wat hij doet.

Meestal train ik beetje zoals/

ROW 4X8 bijv barbell,seated cable row, t-bar row
Pull/down of Pull/up 3x8/10
bench 4 x 6/8
incl bench/flyes 3x8/10 10/12
shoulder press/side raises 3 x -
dumbell curls/hammer curls/preacher curls/overhead cable curl/barbell curls 2x10/12
tricep push/down,dips,kickbacks,skullcrushers,rope pull downs 2x10/12

ik wissel wat af in oefeningen zoals je kunt zien, ik neem tussen de sets door meestal tussen één minuut en 3 minuten pauze, ik train meestal precies een uur a 65min. Soms iets korter, soms misschien 70 minuten, of zelfs 75 minuten. Mijn legday is compleet waardeloos geworden daar mijn knie blessure ernstiger en ernstiger is geworden en ik vaak niet eens de trap meer op kom.. Maar ik train meestal/

Squats met lichter gewicht ivbm. knie, nadrukkelijk geen backsquats maar front-squats.
legpress, deze oefening kan ik gelukkig nog aan met de pijn.
leg curls
leg extensions
hip thrusters
calve raises

mijn buik train ik meestal op een vrije dag, dus woensdag of zaterdag.

Mijn week is dus over het algemeen als volgt bijv-

ma UP
di LB
wo R
do UP
vr LB
za R
zo UP
ma LB
di R
wo UP
do LB
vr R
za UP
zo LB
ma R

Kan iemand me aub, een goed onderbouwd trainingsschema geven wbt UP/LB ?
Ik heb het wel het liefst van de wat meer ervaren jongens, daar ik te negatieve ervaringen heb met zo maar één en ander aannemen van de eerste de beste, niet lullig bedoelt. Ik wil dus 4 a 5 dagen per week best trainen, geen probleem. Ik kom er zelf écht niet meer uit, en ik zie ook absoluut niet ergens een écht goed schema staan. Anyone????

Je LB/UB week indeling is helemaal niets mis mee.

Selectie qua oefeningen:

LB
Squat
deadlift
leg press
Glute ham raises (indien mogelijk)
ab wheel rollouts
hanging leg raise
calf raise

UB
bench press
Chin/pullups
overheadpress
bent over row
dips
wide upright row/high pull
Barbell curl

Als je eenmaal je favoriete vorm-variatie hebt gevonden op bovenstaande oefeningen, dan blijf je die dus consequent doen.
Training na training, week na week maand na maand etc.

Variatie op set/rep range.

Doe squats, deadlifts, bench press en pullups in de 1-5 rep range met nadruk op kracht en explosiviteit.

De rest van de oefeningen variëren in de 6-12 rep range.

Het enige wat je verder écht nodig hebt is consistentie en geleidelijk progressief zwaarder gaan.
Hoe 'fatsoenlijk' (lees: effectief) een schema is, hangt uiteindelijk vooral samen met wat jij er mee doet!

• Topic Starter Topic Starter
Lichaamsstats zijn na cut-

80 kg bf 12pr 181cm
bench 100 kg 1 x
deadlift niet meer kunnen meten helaas, zelfde met squat
legpress wel 350x1
overhead press 1x50
bicep dumbell curls 1x26

kracht loopt nogal uit een bij mij.. en in mijn bulk was ik wel stukje sterker. Ga bij mijn volgende bulk aan creatine beginnen, verstandig?

deadliften doe ik wel regelmatig zeg 1x p-w maar dan wel met hex-bar plus ik kan niet te zwaar ivbm. blessure.

thanx aan allen die de moeite doen op mij te reageren, en ik ga gelijk de link bekijken.
Wbt HARPEP zegt komt dit inderdaad overeen met hoe ik train, soms wissel ik wat af, en meestal doe ik-
borst-borst-rug-rug of borst.rug-borst-rug
of rug-rug borst-borst overhead press moet ik wel écht redelijk vooraan plaatsen daar ik anders geen voldoende kracht meer heb voor het aantal herhalingen.

Lichaamsstats zijn na cut-

80 kg bf 12pr 181cm
bench 100 kg 1 x
deadlift niet meer kunnen meten helaas, zelfde met squat
legpress wel 350x1
overhead press 1x50
bicep dumbell curls 1x26

kracht loopt nogal uit een bij mij.. en in mijn bulk was ik wel stukje sterker. Ga bij mijn volgende bulk aan creatine beginnen, verstandig?

deadliften doe ik wel regelmatig zeg 1x p-w maar dan wel met hex-bar plus ik kan niet te zwaar ivbm. blessure.

thanx aan allen die de moeite doen op mij te reageren, en ik ga gelijk de link bekijken.
Wbt HARPEP zegt komt dit inderdaad overeen met hoe ik train, soms wissel ik wat af, en meestal doe ik-
borst-borst-rug-rug of borst.rug-borst-rug
of rug-rug borst-borst overhead press moet ik wel écht redelijk vooraan plaatsen daar ik anders geen voldoende kracht meer heb voor het aantal herhalingen.
Nice curl pr brah

Lol, is vast niet normaal die te meten. Maar was gewoon voor de lol..

Wat een baas eigenlijk, gewoon z'n 1RM curl PR hier neerzetten en dat zonder schaamte.

Ha, hoezo niet. Was meer voor de grap. Lijkt me niet dat er een pipo een buil aan valt toch?

Wat is je tricep pushdown/skullcrusher 1rm? Vanuit daar kunnen we kijken wat geschikt is voor jou.

Volgens jou stats hoef jij niet voor mij te kijken wat geschikt is voor mij,, als je het niet erg vindt. Ik vroeg al eerder om iemand met verstand van zaken en iemand van 1.88m van 83kg met 15pr. vet is niet écht bovengemiddeld gespierd überhaupt.

Edit.

Had ook een Lap tekst getypt maar zie net dat m'n reactie niet geloofwaardig gaat zijn door te lage stats.

Excuses :o

Volgens jou stats hoef jij niet voor mij te kijken wat geschikt is voor mij,, als je het niet erg vindt. Ik vroeg al eerder om iemand met verstand van zaken en iemand van 1.88m van 83kg met 15pr. vet is niet écht bovengemiddeld gespierd überhaupt.
Korte teentjes, Soepstengel?

• Like
Waarderingen: Inb4

Ik ben 129 kg en 1% volgens m'n stats

Korte teentjes? Nee,, ik vind het jammer dat er direct aanvallerig gereageerd wordt door allerlei gangsters op een wat mij betreft zo maar opgeschreven iets. Ik vraag iets, krijg antwoord. Maar als we allemaal direct overal over vallen wordt het wat mij betreft te veel niveau bouwvakker. Iets wat m.i. jammer is daar er al zeer negatief gedacht word over bb´ers in het algemeen, en ik dat liever ontkracht dan bevestig. Iemand zijn stats maken me verder geen zak uit.. Maar u deelt een schop uit, en ik schop terug. Verder wbt mascotte, ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel. Laten we geen familie Veerkampjes of Bauer type uithangen en met respect onze idioterie voor ons houden zoals grote mensen dat normaliter zouden doen.

En anders moet je bovenstaande post negeren, als jullie kennelijk bang zijn dat iemand met zijn PR db curl de edele BB sport schaadt.

Terug
Naar boven