AndroidHealthClinic

Breaking News Zeker 10 doden bij Loveparade in Duisburg

Dat ze zoiets over het hoofd gezien hebben. 1,4 miljoen mensen die door 1 tunnel moeten.. Toch wel een grote fout van de organisatie.

Ben zelf ook door die Tunnel gelopen. Dat ding was aardig nauw.Liep er om 13:45 door heen.

GEkke ervan is dat ik op dat moment totaal niet wist dat de parade zelf ook op het terrein zou plaatsvinden. Normaal is die door de stad zelf en dan kun je evt. nog naar het evenemententerrein zelf toegaan. De parade was dit jaar dus ook op het evenemententerrein. Met een capaciteit van rond de 500.000 en een verwacht aantal bezoekers van 1,5 miljoen mensen weet je dat het dan niet helemaal goed kan gaan.

Vooral als er maar 1 weg blijkt te zijn naar het terrein (incl. waar de smalle tunnel zich bevind) vraag je je af welk veiligheidsgoeroe dit bedacht heeft. Wij kwamen pas achter het ongeval rond een uurtje of 19:00, toen we terug naar de auto liepen.
Toen was er ook aardig veel politie en hulpdiensten op de been.

Waarom laten ze mensen niet in kleine groepjes binnen. Die feesten zijn altijd overvol. Laat gewoon minder mensen binnen.

Slecht inzicht van de organisatie.

zo was elk feest in Porto, met 500 man in een zaaltje waar normaal max 200 man binnenmag, en 1 deurtje als uitgang.

Heb altijd gedacht, wat als er paniek uitbreekt of een brand? De grotere versie is hier gebeurd.

Ziekelijk druk daar, lijkt mij echt een nachtmerrie om in die mensenmassa doodgedrukt te worden..

want gewoon sterven is geen nachtmerrie?

Laatst bewerkt:
Gewoon aan kaartverkoop doen, vraag 10 euro en dan op dit terrein max 500.000 kaarten.
Probleem opgelost.
En dan de parade in de stad en dat is dan vrij toegankelijk.
Kunnen ze de 5 miljoen van de kaartjes gebruiken voor meer veiligheid.

Vind dit echt een amateur organisatie.

Zo jongens, we hebben een podium, laat iedereen lekker binnenkomen. Hoe meer hoe beter.

Je voelt je toch net een varken tussen de mensen menigte. Je wordt allemaal door een tunnel gedreven als vee.

lijkt wel 1 grote gaskamer ghehehe

want gewoon sterven is geen nachtmerrie?
Sterven in alle eenzaamheid, is juist een romantisch gebeuren. Zeker als het pijnloos en redelijk snel gebeurt. Dan is sterven in een hoekje gebukt in foetushouding, juist een Goddelijk gebeuren:heart:

Allemaal ecto's. Nu snap ik waarom vrouwen kinderen van mij willen..

Nee, even serieus: tis een vreselijk gebeuren. Ergens best wel onethisch om de muzieknoten verder te laten golven, terwijl hulpverleners (half) dode mensen van het veld trekken om ze in veiligheid te brengen, daar waar ze als gesnoeide takken kunnen herstellen van open wonden en trauma's. Als slachtoffer verlang je op zo'n moment toch wel naar een warm bed...En het Duitse taal vallend in je oren zou wel enigszins wat wantrouwen bij mij opwekken.

Hahaha, kijk die ****ing drukte dan ook. Als je daar middenin gaat staat ben je ook gewoon een debiel. Je kan helemaal nergens heen als het mis gaat.
Hersenloze kuddedieren idd. Al ligt er hier ook een grote verantwoordelijkheid bij de organisators om dit niet op voorhand in te kunnen schatten. It's an accident waiting to happen.

Nee, even serieus: tis een vreselijk gebeuren. Ergens best wel onethisch om de muzieknoten verder te laten golven, terwijl hulpverleners (half) dode mensen van het veld trekken om ze in veiligheid te brengen, daar waar ze als gesnoeide takken kunnen herstellen van open wonden en trauma's. Als slachtoffer verlang je op zo'n moment toch wel naar een warm bed...En het Duitse taal vallend in je oren zou wel enigszins wat wantrouwen bij mij opwekken.

Marky's sidekick? :eek:

Wa zidde gij nou eiglijk kulleke?

Hahaha, kijk die ****ing drukte dan ook. Als je daar middenin gaat staat ben je ook gewoon een debiel. Je kan helemaal nergens heen als het mis gaat.

Achteraf praten is natuurlijk altijd makkelijk, maar wat zou jij in eerste instantie hebben gedaan als je door die tunnel moest om binnen te komen? Zou je dan hebben gezegd ow ik ben geen debiel, ik ga hier niet doorheen ik ga weer naar huis? Of zou je gewoon achter in de rij zijn gaan staan?

ik vat nog steeds niet hoe je doodgedrukt kan worden .... hoeveel druk is daar wel niet voor nodig?

Achteraf praten is natuurlijk altijd makkelijk, maar wat zou jij in eerste instantie hebben gedaan als je door die tunnel moest om binnen te komen? Zou je dan hebben gezegd ow ik ben geen debiel, ik ga hier niet doorheen ik ga weer naar huis? Of zou je gewoon achter in de rij zijn gaan staan?

Hetzelfde als ik deed toen ik voorin stond bij het museumplein op koniginnedag en het asociaal druk werd en ik amper nog kon bewegen. I would get the **** out. Hetzelfde als toen ik op een random illegaal feest onder een tunnel was en het zo asociaal druk werd dat ik niet meer kon bewegen. Langzaam aan naar achter waar er ruimte genoeg was. Hopelijk beantwoord dat je vraag. Ik wil niet zeggen dat je het altijd ziet aankomen, maar als je daar ergens in het midden gaat staan moet je ook niet raar opkijken als het gebeurd.

Laatst bewerkt:
ik vat nog steeds niet hoe je doodgedrukt kan worden .... hoeveel druk is daar wel niet voor nodig?
Komt niet van de druk. Als je omver wordt gelopen kom je niet meer overeind. Iedereen rent over je heen. Je wordt gewoon dood gelopen als het ware.

Komt niet van de druk. Als je omver wordt gelopen kom je niet meer overeind. Iedereen rent over je heen. Je wordt gewoon dood gelopen als het ware.
tja ik kan het mij nogsteeds moeilijk voorstellen. je lichaam kan behoorlijk wat aan zo heb ik ooit in een documentaire gezien hoe een man aan het bergbeklimmen was en een rots van 500kg op zich kreeg en die van zijn lichaam af benchpressde. en er met veel minder schade vanaf kwam dan verwacht. maar zou een bb er dit niet veel langer vol kunnen houden?

Terug
Naar boven