MuscleMeat

Breaking News Zeker 10 doden bij Loveparade in Duisburg

Klopt en daarna vliegen ze weg om een ontspoorde trein tegen te houden met pure spierkracht, waarna ze vervolgens als leven schild dienen voor een hulpeloos meisje die word beschoten door een paar machinegeweren. Kogels doen bodybuilders immers niets. Bodybuilders zijn onsterfelijk.
:roflol:

BB Heroes

Hoeveel druk?? De druk van letterlijk duizenden mensen misschien? Mensen achteraan duwen tegen hun voorganger, die weer tegen hun voorganger, enz. Vervolgens kunnen mensen vooraan niet meer goed ademen of circulatieproblemen met als gevolg bewusteloosheid, mensen die vallen...

Dit is een ander voorbeeld:

NIET de Loveparade

http://www.youtube.com/watch?v=1IiMAu9qaZE

op Ilovetechno hadden we iets gelijkaardigs.

In de zaal waar ik stond ging net een topgroep optreden(underworld dacht ik), de andere zalen onbekende artiesten. Nu zat die zal al vol, maar iedereen wilde nog naar binnen, dus hadden we dranghekken geplaatst.

Ommenduur zat er zoon massa die nog binnenwou dat er enkele zatte kloten vanachter het leuk vonden om te roepen "the doors are open!!!". Heel die massa in beweging en iedereen naar de dranghekkes duwen. Resultaat was dat er enkele van de eerste mensen compleet blauw zagen en flauw vielen. Had dat 1 minuut langer geduurd hadden we ook een paar doden.

Massaconcerten zijn een gevaarlijk iets. Het kan zo gemakkelijk fout lopen, en de grote menigte is gewoon niet te controleren...

Mensen worden ook altijd heel handtastelijk zoals je in dat filmpje ziet.

Kan zelf altijd enorm pissed worden als mensen tegen me aan duwen, of net als met uitgaan dat ze allemaal erdoorheen moeten met drank in der klauwe.

• Topic Starter Topic Starter
men heeft dus niets geleerd van wat er op de dam is gebeurd

Overheid in Duisburg die wat moet leren van iets dat in Nederland is gebeurd en verder totaal onvergelijkbaar is qua omstandigheden?

Er zijn duidelijk fouten gemaakt qua aanvoerroutes maar die fout is meer gerelateerd aan de ligging van het evenement en de verkeerd ingeschatte drukte.

Begrijp niet dat ze geen aan en afvoerroute gemaakt hebben, maar zie dit eigenlijk wel vaker bij evenementen. Iedereen door dezelfde smalletje ruimte en vertrekkend en aankomend publiek komt elkaar fysiek tegen. Een tunneltje laat dan weinig ruimte om te vluchten. De doden vielen overigens op de vluchtroutes.

Wat ben ik blij dat ik een andere klus heb aangenomen i.p.v. deze, wat een zootje daar man.

http://www.youtube.com/watch?v=R5Gn_MX14XU&feature=player_embedded

jongens jongens, het is nog erger dan ik dacht, welke OEN heeft dit goedgekeurd? Nergens barriers, nergens vluchtwegen, noppes...

Hier moeten stevig wat mensen de bak voor in, als je dit ziet wéét je toch gewoon dat dit slecht afloopt? Of is dat maar 1 marginale kerel die instaat voor de veiligheid.

Overheid in Duisburg die wat moet leren van iets dat in Nederland is gebeurd en verder totaal onvergelijkbaar is qua omstandigheden?

Er zijn duidelijk fouten gemaakt qua aanvoerroutes maar die fout is meer gerelateerd aan de ligging van het evenement en de verkeerd ingeschatte drukte.

Begrijp niet dat ze geen aan en afvoerroute gemaakt hebben, maar zie dit eigenlijk wel vaker bij evenementen. Iedereen door dezelfde smalletje ruimte en vertrekkend en aankomend publiek komt elkaar fysiek tegen. Een tunneltje laat dan weinig ruimte om te vluchten. De doden vielen overigens op de vluchtroutes.

Sorry sarcasme modus kwam niet duidelijk over denk ik ;)

Als een leipo begint te schreeuwen van WE KUNNEN NAAR BINNEN! of weetikveel wat, gaan er 4 mensen duwen, daarna 20 mensen, daarna de hele meute en voor je het weet sta je vooraan en wordt je vertrapt. De paniek ontstaat ook echt altijd om niks.

zou een goeie plek zijn voor een terroristische aanval.
Maar nee dat hoeft niet meer, de mensen drukken zichzelf wel dood.

Ik ben ook wel mee eens dat je erg levensmoe bent om naar zulke activiteiten te gaan als je weet wat er in het verleden is gebeurt.

Laatst bewerkt:
love parade is toch waar iedereen op die wagens elkaar aan het batsen is? of is dat tegenwoordig niet meer?? ik dacht dat dat feest vanwege die redenen helemaal niet meer mocht?

jezus christus... je ziet gewoon mensen over de mensen massa heen kruipen. ****ing insane dat, als je in het midden staat kan je je gewoon niet goed voelen. ik heb dat al op kleinschalige shit als dance parade, zodra ik in zo'n huge mensenmassa kom moet je er gevoelsmatig gewoon gelijk tussenuit. shit is inderdaad wachten tot het fout gaat als je daar tussen blijft staan

Je zou er maar tussen staan , GVD zeg. Kan nergens naartoe bewegen.. Ik zou helemaal panisch worden :o.

jezus christus... je ziet gewoon mensen over de mensen massa heen kruipen. ****ing insane dat, als je in het midden staat kan je je gewoon niet goed voelen. ik heb dat al op kleinschalige shit als dance parade, zodra ik in zo'n huge mensenmassa kom moet je er gevoelsmatig gewoon gelijk tussenuit. shit is inderdaad wachten tot het fout gaat als je daar tussen blijft staan

probleem is als je er eenmaal tussenstaat, kom er dan maar weer is uit :(

Man daar wil je toch niet tussenstaan, ook al was er niks gebeurd. Zo kan je toch ook niet genieten van een feest met 10 man op een vierkante meter.

Dat is dan ook de ingang/uitgang. Niet het feestterrein...

Achteraf praten is natuurlijk altijd makkelijk, maar wat zou jij in eerste instantie hebben gedaan als je door die tunnel moest om binnen te komen? Zou je dan hebben gezegd ow ik ben geen debiel, ik ga hier niet doorheen ik ga weer naar huis? Of zou je gewoon achter in de rij zijn gaan staan?
Wel niet naar mij gericht deze vraag, maar als ik zie hoe dicht iedereen daar bij elkaar staat (en dat zie je al van ver) dan ga ik idd niet verder en keer ik gewoon om naar huis. Je weet gewoon uit eerdere gebeurtenissen dat zoiets heel snel kan mislopen.

Terug
Naar boven