MuscleMeat

Breaking News Zeker 10 doden bij Loveparade in Duisburg

Eens met BigT hier. Maar ik vind Koninginnedag in Amsterdam al te druk.

Wel niet naar mij gericht deze vraag, maar als ik zie hoe dicht iedereen daar bij elkaar staat (en dat zie je al van ver) dan ga ik idd niet verder en keer ik gewoon om naar huis. Je weet gewoon uit eerdere gebeurtenissen dat zoiets heel snel kan mislopen.

Moet wel toegeven dat voor dit incident ik er wss niet zou bij stilgestaan hebben, maar nu ga ik idd zoals bigT reageren.

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een veelzeggende foto.

"Love Parade mocht maar 250.000 mensen toelaten"
media_xl_3810186.jpg

Het festivalterrein voor de Love Parade in Duisburg werd maar vrijgegeven voor 250.000 bezoekers. Dat schrijft Spiegel Online, dat een intern document kon inkijken. In werkelijkheid wordt het aantal festivalgangers geschat op 1,5 miljoen. Er vielen 19 doden te betreuren toen er paniek uitbrak in de mensenmassa.

Er werd een beperking opgelegd van 250.000 bezoekers van de Love Parade omdat de veiligheidsmaatregelen onvoldoende waren en omdat de brandweer geen interventieplannen kreeg. Spiegel Online beweert dit nadat het een intern document van 21 juli 2010 kon inkijken, dat gericht was aan de organisator van het dance festival.

De organisatie zou naar verluidt een paar uur voor het ongeval al met trots aangekondigd hebben dat er 1,4 miljoen festivalgangers waren. "Dat kan ik niet bevestigen", zei waarnemend politiechef Detlef von Schmeling. De meeste bezoekers waren tussen 9 en 14 uur nog onderweg en "binnen dat tijdvenster werden er 105.000 personen geteld. Dat is het enige betrouwbare cijfer", zei hij op de persconferentie gistermiddag.

De rampzalige beelden lijken zo'n laag bezoekersaantal helemaal niet te staven. Bovendien waren er in Essen in 2007 tijdens de Love Parade 1,2 miljoen danceliefhebbers aanwezig, en in Dortmund in 2008 zelfs 1,6 miljoen.

Prof verdedigt veiligheidsplan
De Duisburgse professor Michael Schreckenberg verdedigde op de persconferentie het fel bekritiseerde veiligheidsplan, waar hij zelf aan meewerkte. De tunnel, waar de paniek ontstond, was volgens hem groot genoeg. Volgens Schreckenberg hadden enkele jongeren kort voor het ongeval een hek omvergeworpen en een niet beveiligde trap bestormd. Daar hadden de organisatoren, aldus de wetenschapper, geen rekening mee kunnen houden.

Toch kon de tunnel de massale toeloop niet slikken en brak er paniek uit. Heel wat festivalgangers werden vertrappeld. Er vielen 342 gewonden en 19 doden.

De federale politie ontkent intussen dat alle gegevens in verband met de Love Parade op de computers zouden gewist zijn. "Alle documenten dienaangaande zijn nog beschikbaar en kunnen worden opgevraagd en ingekeken", zei een woordvoerder. (jv)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...rade-mocht-maar-250-000-mensen-toelaten.dhtml

Mensenmassa's. Heb d'r doorgaans niet gek veel zin in. Paar duizend man in een leuke zaal; oke. Ben op Lowlands al eens een keer hard genokt bij een optreden van the Prodigy: met 10 mensen per vierkante meter ben je meer bezig met op je benen blijven staan dan naar het kijken en luisteren wat er op dat podium gebeurt, als je vriendin dan wat paniekerig begint te kijken is de keuze gauw gemaakt. Muziek moet leuk zijn... (nog een reden om niet naar de Love Parade te gaan, maar dat terzijde :D)

bizar dit..
ben er geweest, en liep een half uur eerder door die tunnels heen.. op t moment zelf stond ik al op t 'feest' terein..
snap sowieso dat het berekend is op maar 250.000.. ga al dik 10 jaar naar de loveparade, en zelfs in berlijn liepen er meer rond..
3 jaar geleden in essen 1.200.000 en in dortmund 1.600.000 mensen..
vorig jaar is het niet door gegaan omdat bochum de drukte niet zou kunnen..
een beetje logisch nadenken, en je kan dan toch wel verwchten dat er zeker meer dan 250.000 man zou komen.. te dom voor woorden dit. en zeer triest voor de mensen die er op dat moment liepen en de nabestaande..

Meeste mensen zijn niet zo slim en vooral niet oplettend. Zulke dingen behoor je aan zien te komen. Snap Big T zijn uitspraak dan ook helemaal, omdraaien als het zo oogt, dat is het enige verstandige. Er zijn maar weinig mensen die dat begrijpen helaas.

Meeste mensen zijn niet zo slim en vooral niet oplettend. Zulke dingen behoor je aan zien te komen. Snap Big T zijn uitspraak dan ook helemaal, omdraaien als het zo oogt, dat is het enige verstandige. Er zijn maar weinig mensen die dat begrijpen helaas.

Makkelijker gezegd dan gedaan zo met honderdduizenden mensen om je heen terwijl je naar muziek staat te luisteren onder het genot van een biertje of zo.

ja indd, je komt daar om te feesten, en mag er toch wel vanuit gaan dat dat goed is geregeld.. zoals het altijd is.. toen ik daar liep had ik dit ook niet verwacht.. dit verwacht niemand..

Makkelijker gezegd dan gedaan zo met honderdduizenden mensen om je heen terwijl je naar muziek staat te luisteren onder het genot van een biertje of zo.

Ja en het wil allemaal 1 kant op. Op het moment dat je beseft dat het gevaarlijk wordt is het al onmogelijk om de andere kant op te gaan.

weer een voorbeeld van de dodelijkheid van slechte smaak hebben:)

Verklaard een hoop waarom die bewakers op het Amphi festival (Keulen) al voordat de deuren open gingen begonnen te roepen dat we rustig naar binnen moesten gaan en zodra het toch even te druk werd gingen er gewoon wat buffels voor de ingang staan haha. Echt zoiets van 'we zullen wel even laten zien hoe het wel moet'. Echter waren er daar maar 16000 man, maar uiteraard ook een veel kleiner terijn heh. Maar toch blijk van goede organisatie, je had op geen enkel moment dat je vast stond, behalve als je voor aan bij een podium stond maar dat spreekt toch wel voorzich dat het daar even wat drukker is:rolleyes:

Terug
Naar boven