MuscleMeat

zelf samengestelde pre workout

PTeveryday

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
65kg
Vetpercentage
18%
[FONT=Times New Roman, serif]Ik wil mijn eigen pre-workout gaan samenstellen. [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]In een kant-en-klare pre-workout weet je niet in welke hoeveelheden de ingrediënten zitten en kun je ook moeilijk bepalen wat voor effect een bepaald stofje op jou heeft. Bovendien zal het mij een worst wezen dat er tig ingrediënten in zitten om een pomp te geven. Ik reageer vrij snel op pre-workouts en ben niet zo'n fan van stoff[/FONT][FONT=Times New Roman, serif]en als [/FONT][FONT=Times New Roman, serif]1,3 Dimethylamylamine. Hoe minder meuk ik in mijn lichaam stop hoe beter natuurlijk. A[/FONT][FONT=Times New Roman, serif]ls ik met vier ingrediënten al een hele goede training kan hebben zonder irritante bijwerkingen dan is dat alleen maar beter. [/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Wat ik van mijn pre-workout wil: [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Een energie boost, [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Meer kracht, [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Meer (spier)uithoudingsvermogen / minder verzuring. [/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Ik heb de afgelopen tijd veel informatie opgezocht over wat verschillende stoffen doen en ben op de volgende samenstelling gekomen: [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Creatinol-O-Phosphate – uithoudingsvermogen[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Creatine – kracht[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Beta-Alanine – remming melkzuur[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Caffeine – energie boost[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]En welke ik eventueel ook nog toe zou willen voegen: [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Citruline Malate – remming melkzuur / spieruithoudingvermogen[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Taurine – remming melkzuur / energie[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Doseringen ben ik nog niet uit, creatine waarschijnlijk 5 gram en cafeïne ga ik beginnen met 100mg en werk ik op om te kijken wat voor mij prettig is. [/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Wat is nuttig, wat is overbodig? Zijn er nog andere ingrediënt die hier goed bij zouden kunnen?[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Tips en ervaringen zijn welkom! [/FONT]

• Topic Starter Topic Starter
Voor zover ik weet is arginine alleen nuttig voor de pomp, en dat interesseert mij niet.

Valine, glutamine, leucine en isoleucine: vermindert cortisol, bevordert herstel en geeft meer energie.

Valine, leucine en isoleucine zijn BCAA's dat weet ik.
Waar neem jij glutamine precies voor dan?

Valine, leucine en isoleucine zijn BCAA's dat weet ik.
Waar neem jij glutamine precies voor dan?

Voor je glutes ofcourse, wat denk jij? :D

Glutamine wordt geclassificeerd als een niet-essentieel aminozuur, maar in sommige omstandigheden (zoals bij intense inspanningen of klachten aan het maag-darmstelsel) kan het als essentieel beschouwd worden.

Net als andere aminozuren, is glutamine belangrijk voor de bouw van proteïnen. Ook is glutamine cruciaal in stikstofvastleggende metabolismen. Het enzym dat ervoor zorgt dat glutamine kan worden vastgelegd in aminozuren is glutaminesynthetase. Ditzelfde enzym staat ook in voor de biosynthese van glutamine uit glutaminezuur en ammoniak.

Glutamine is van belang bij de regulatie van de zuur-basebalans in de nieren. Het is, naast glucose, ook een bron van cellulaire energie en doet dienst als transportmiddel van ammonium in het bloed.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Glutamine

;)

Iemand verder nog tips?

Wat denk je van meer concentratie/focus? Weet even geen ingrediënt te noemen die dat heeft. Ben niet zo van de Pre-workout.

Laatst bewerkt:
Alles wat je opnoemt zit in 1 M.R. (one more rep) neem die, goeie shizzle ;)

Het probleem met zelf samengestelde pre workouts is dat je dan ook maar een zooitje bij elkaar gooit.. En zo te zien heb je je er nog niet heel erg in verdiept. Ik zou dan inderdaad bijvoorbeeld 1 MR pakken.. Al is noxipro bijvoorbeeld echt een aanrader alleen daar zit die 1,3 .. in. Succes!

Mijn doel is juist een eigen pre-workout samen te stellen met alle voordelen. bovendien heeft 1 M.R. weer die 1,3...

Concentratie/focus is een goed idee. Maar een zakje oplos-espresso werkt bij mij ook al goed, dus ik denk dat ik met alleen cafeïne ook al een heel eind kom. The less, the better.

Edit: ik heb mij wel veel ingelezen in wat deze stoffen doen, wat de aanbevolen dosering is en wat mensen zoal gebruiken. Ik heb een redelijk goed idee tussen welke waardes ik moet zitten.
Het probleem met kant en klare pre-workouts is dat je helemaal niet weet hoeveel van wat erin zit.
Het blijft uitproberen omdat iedereen anders reageert. Ik zou het nooit gebruiken als ik niet weet welke doseringen "normaal" zijn.
Ik begin met een minimum van de ingrediënten en werk dan omhoog.

Laatst bewerkt:
Mijn doel is juist een eigen pre-workout samen te stellen met alle voordelen. bovendien heeft 1 M.R. weer die 1,3...

Concentratie/focus is een goed idee. Maar een zakje oplos-espresso werkt bij mij ook al goed, dus ik denk dat ik met alleen cafeïne ook al een heel eind kom. The less, the better.

Dan houd je het voorlopig op creatine,beta alanine en caffeine.. dat is zo weinig mogelijk en allemaal nuttig.
Oh en neem ook wat cacao (10gr) helpt ook.

Ik doe 's ochtends altijd een flinke eetlepel cacao door mijn kwark en havermout. Maar als pre-workout is ook een goed idee.

Vanochtend besteld.
Dit worden de begin hoeveelheden van mijn pre-workout shake, ik ga kijken hoe dit gaat en vanaf daar opbouwen tot voor mij goede hoeveelheden.

Creatinol-O-Phosphate – 2 gram
Creatine Monohydrate – 5 gram
Beta-Alanine - 2 caps bij pre-workout maaltijd + 2 in pre-workout shake. (750mg x 4 = 3 gram totaal)
Caffeine – 200 mg
Citruline Malate – 6 gram
Pure cacao – 10 gram

Edit: ik heb mij wel veel ingelezen in wat deze stoffen doen, wat de aanbevolen dosering is en wat mensen zoal gebruiken. Ik heb een redelijk goed idee tussen welke waardes ik moet zitten.
Het probleem met kant en klare pre-workouts is dat je helemaal niet weet hoeveel van wat erin zit.
Het blijft uitproberen omdat iedereen anders reageert. Ik zou het nooit gebruiken als ik niet weet welke doseringen "normaal" zijn.
Ik begin met een minimum van de ingrediënten en werk dan omhoog.
je moet ff de webshops in de gaten houden want volgens mij is er ook een 1MR die geen 1,3 heeft. die is ter vervangen voor de oude versie, en de nieuwe versie heet: 1MR The Original. en anders moet je wachten op Jack3d Micro. zou het in de tussentijd proberen met caffeine pillen en taurine, beetje Creatine en Beta alanine.( wauw dat rijmt!!)

Nu het hier toch over PWO gaat... Heeft iemand net als mij hetzelfde probleem dat precies geen één PWO meer iets doet? Ik heb al 3 scheppen hard, 2,5 scheppen Noxipro, 3 scheppen maximize, 2,5 scheppen gameday enz geprobeerd (niet allemaal tegelijk ntr) maar deze doen niets meer? Ik heb ondertussen al gedurende een periode van 2 weken niets meer ingenomen en daarna terug geprobeerd met een normale dosis en een verhoogde dosis maar nog steeds werkt het niet meer...???

Nu het hier toch over PWO gaat... Heeft iemand net als mij hetzelfde probleem dat precies geen één PWO meer iets doet? Ik heb al 3 scheppen hard, 2,5 scheppen Noxipro, 3 scheppen maximize, 2,5 scheppen gameday enz geprobeerd (niet allemaal tegelijk ntr) maar deze doen niets meer? Ik heb ondertussen al gedurende een periode van 2 weken niets meer ingenomen en daarna terug geprobeerd met een normale dosis en een verhoogde dosis maar nog steeds werkt het niet meer...???
probeer eens een non-stimulant pre workout. hier zitten geen dingen in die receptoren etc etc kunnen aantasten. probeer dat tot die pot leeg is en stap dfan weer over op een concentrated pre workout

probeer eens een non-stimulant pre workout. hier zitten geen dingen in die receptoren etc etc kunnen aantasten. probeer dat tot die pot leeg is en stap dfan weer over op een concentrated pre workout

Ok, ga ik proberen! Heel hard bedankt! :D

Terug
Naar boven