Fitness Seller

zelfde dag nog spierpijn

groove

Cool Novice
Waardering
0
Zondag trainde ik borst, ziet er als volgt uit

bankdrukken
15 12 12 12
schuindrukken
12 12 12 12
cable fly
12 12 12 12

trainde om 12 uur en had 8 uur later al spierpijn, inplaats van de volgende dag.
Was ook minder sterk, drukte voorheen 85 kg 12x nu nog maar 80 kg 10x
Mij max zit op bankdrukken 105 6x

Voorheen trainde ik 2x per week borst nu 1x per week, waardoor ik de nadruk meer op massa leg, dan op definitie.
Vraag is, is er een verband tussen verschillende soorten spierpijn ?????

Geen idee maar als ik mijn rug train to the max heb ik 5 uur daarna ook spierpijn:D

Ik heb dat ook vaak, eigenlijk wel op al m'n trainingsdagen. Een paar uur later al spierpijn, en de volgende dag al stukken minder. Hoe lang train je al zo? Misschien dat het even anders is omdat je het niet gewend bent?

Zondag trainde ik borst, ziet er als volgt uit

bankdrukken
15 12 12 12
schuindrukken
12 12 12 12
cable fly
12 12 12 12

trainde om 12 uur en had 8 uur later al spierpijn, inplaats van de volgende dag.
Was ook minder sterk, drukte voorheen 85 kg 12x nu nog maar 80 kg 10x
Mij max zit op bankdrukken 105 6x

Voorheen trainde ik 2x per week borst nu 1x per week, waardoor ik de nadruk meer op massa leg, dan op definitie.

bestaat niet.. je kunt niet trainen op definitie, of ... toning...

je hebt spieren en je hebt vet. Je wilt meer van de een en minder van de ander.

Vraag is, is er een verband tussen verschillende soorten spierpijn ?????

nee.
Er is geen verband tussen de 2 soorten spierpijn die we kennen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb dat ook vaak, eigenlijk wel op al m'n trainingsdagen. Een paar uur later al spierpijn, en de volgende dag al stukken minder. Hoe lang train je al zo? Misschien dat het even anders is omdat je het niet gewend bent?

Dit schema heb ik nu 3 weken

---------- Toegevoegd om 08:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:03 ----------

bestaat niet.. je kunt niet trainen op definitie, of ... toning...

je hebt spieren en je hebt vet. Je wilt meer van de een en minder van de ander.

nee.
Er is geen verband tussen de 2 soorten spierpijn die we kennen.

Dit is wel erg zwart /wit

Heb je bronnen, of is dit jouw persoonlijke ervaring

---------- Toegevoegd om 08:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:05 ----------

spierpijn is spierpijn is logische.

2 soorten spierpijn bestaat niet
Maar is echt zeker wel een verband tussen soorten belasting, qua trainen wat een andere prikkel geeft, dus ook een ander herstel, voeding heeft ook veel invloed op herstel/spierpijn
anders zou ik deze vraag niet stellen.

[/COLOR]spierpijn is spierpijn is logische.

2 soorten spierpijn bestaat niet

welles.

Vormen van spierpijn na sportbeoefening

Vroege spierpijn (Immediate Soreness) Brandend gevoel dat ontstaat tijdens of direct na de training. De pijn wordt veroorzaakt door melkzuur dat de vrije zenuwuiteinden prikkelt.

Verlate spierpijn (Delayed Onset Muscle Soreness, DOMS) treedt pas na 24-48 uur op. De spieren doen pijn en zijn minder belastbaar. De oorzaak zijn microscheurtjes in het bindweefsel van de spier en het celmembraan. Volgens Roth (2006) is het type contractie van groot belang voor het ontstaan van DOMS. Excentrische spiercontracties zouden hierbij de grootste rol spelen en zorgen dus voor de meeste schade.

Bron: wikipedia.

• Topic Starter Topic Starter
Kijk hier heb ik meer aan.
Maar train ik dan wel goed ???
wat betreft borst dan

welles.

Vormen van spierpijn na sportbeoefening

Vroege spierpijn (Immediate Soreness) Brandend gevoel dat ontstaat tijdens of direct na de training. De pijn wordt veroorzaakt door melkzuur dat de vrije zenuwuiteinden prikkelt.

Verlate spierpijn (Delayed Onset Muscle Soreness, DOMS) treedt pas na 24-48 uur op. De spieren doen pijn en zijn minder belastbaar. De oorzaak zijn microscheurtjes in het bindweefsel van de spier en het celmembraan. Volgens Roth (2006) is het type contractie van groot belang voor het ontstaan van DOMS. Excentrische spiercontracties zouden hierbij de grootste rol spelen en zorgen dus voor de meeste schade.

Bron: wikipedia.

Sterke bron wikipedia :rolleyes:

Desalniettemin is het wel de waarheid.

@groove: Gewoon trainen en zorgen dat je zo snel als je kunt gewicht aan de bar hangt. Als iets bewezen heeft te werken dan is het wel progressieve overload. Dit icm een verstandig train en voedings routine moet je een heel eind komen.

Sterke bron wikipedia :rolleyes:

Desalniettemin is het wel de waarheid.

@groove: Gewoon trainen en zorgen dat je zo snel als je kunt gewicht aan de bar hangt. Als iets bewezen heeft te werken dan is het wel progressieve overload. Dit icm een verstandig train en voedings routine moet je een heel eind komen.

Volgens mij zijn er 2 verschillende theorien over wat spierpijn nu eigenlijk is en de omschreven theorie( weefselbeschadiging) is er 1 van.

Dat was een half jaar geleden zo, en ik zal even kijken of ik de artikelen erbij kan pakken.

Spierspasme-theorie bestaat ook en daar is ook redelijk wat evidentie voor.
uitsluitsel kan echter (net als bij rekken) nog niet gegeven worden.

Terug
Naar boven