Fitness Seller

Zere schouders

martie

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Mijn schouders zijn mn beste punt bij het fitnessen. Maar als ik nu ga bankdrukken of een pullover met dumbbell ga doen krijg ik een heel erg onaangename pijn in mn schouders en dit ondanks mn schouders mn beste punt is.

Ik rust wel voldoende en heb zelfs een heel weekje rust gepakt. Ik doe GEEN warming up maar mn fitness maat doet het ook niet en hij heeft hier geen last van.

iig alvast bedankt voor de reacties,

Maarten

Heb er ook last van, kdenk dat enigste remedie een week of 4 rust is. Het blijft maar terugkeren bij mij :( . Gelukkig wanneer ik Dumbbell Bench Press, is de pijn miniem.

martie zei:
Mijn schouders zijn mn beste punt bij het fitnessen. Maar als ik nu ga bankdrukken of een pullover met dumbbell ga doen krijg ik een heel erg onaangename pijn in mn schouders en dit ondanks mn schouders mn beste punt is.

Ik rust wel voldoende en heb zelfs een heel weekje rust gepakt. Ik doe GEEN warming up maar mn fitness maat doet het ook niet en hij heeft hier geen last van.
iig alvast bedankt voor de reacties,

Maarten
Misschien moet je daar eens mee gaan beginnen. Schouders zijn bij de meeste mensen blessure-gevoelig, dus opwarmen lijkt me wel zo verstandig. Bij elke spiergroep overigens!

Idd, luister naar Mighty...

Sowieso is het argument dat je fitnessmaat er geen last van heeft totaal irrelevant. Als deze sport je iets leert is het wel dat elke fysiek uniek is.

Ik zou beginnen met een tijd rust pakken of als je dat echt verrekt aangepast trainen...

Even geen chin-ups, shoulder-presses niet naar de nek maar naar de borst, geen pull-overs. Alleen maar recht-toe, recht-aan werk wat goed te controleren valt en niet te zwaar.

En WEL opwarmen. ALTIJD... imho...

Heb ook last van.

Warm ze eens op. Then watch what happens. Plaats anders een nieuwe post over hoe het ging

Probeer inderdaad op te warmen. Gewoon even met een kabeltje wat setjes doen, lekker licht, zodat het een beetje warm wordt. Ik heb zelf aanhoudende schouderproblemen en kan niet eens fatsoenlijk trainen zonder m'n schouders op te warmen. Geloof me, je wilt geen (zware) schouderblessure ;) Probeer even de oefeningen te skippen die de schouder te veel belasten en waar je pijn bij hebt. Better safe than sorry.

• Topic Starter Topic Starter
oke thnx, een warming up VOOR ELKE SPIERGROEP zal ik is gaan doen. Want ik had als warming up altijd hardlopen gedaan maar dat hielp niet echt. Ik ga eerst ff tot zaterdag rusten daarna ga ik weer fitnessen en post ik hier wel neer hoe het gegaan is met een goede warminup.

Terug
Naar boven