XXL Nutrition

Zeurend gevoel onderrug... gewoon door trainen?

buddhist

Dutch Bodybuilder
Waardering
13
Lengte
1m88
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Ik ben bezig met Stronglifts (week 5). Afgelopen training kreeg ik een zeurend gevoel in m'n onderrug. Een gevoel waar ik veel ervaring mee heb. Het zegt: "De komende dagen geen verkeerde beweging, anders ga je door je rug en kan je een paar dagen niet meer lopen." Het is me al redelijk wat keren overkomen. Dat is eigenlijk 1 van de redenen dat ik met krachttraining ben begonnen. Het versterken van m'n core...

Nu heb ik morgen op het programma staan: Squats, Bench Press & Rows. Gewoon knallen? Of beter even wachten tot het zeurende gevoel helemaal weg is?

zou het niet doen, kans is groot dat je er spijt van gaat krijgen..
merk zelf wel, als ik dat ook heb, dat herstel dmv koelen met ijs beter gaat dan goed warm houden.

Stronglifts alleen is lang niet genoeg voor een sterke core als je rugklachten hebt, ik weet niet of je ernaast al planks etc doet maar die zou ik ergens bij je schema bijstoppen.

Zou ook de gok niet wagen en even extra rust houden.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties.

Wat betreft oefeningen voor m'n rug: ik heb een schema met oefeningen van toen ik nog Mensendieck therapie volgde en daarbij doe ik graag Supermans (met je buik op de grond liggen en dan armen en benen strekken in de lucht). Het stomme is alleen: ik verwaarloos die oefeningen altijd als het een tijdje beter gaat met m'n rug. Ik heb ze al een tijdje niet gedaan (dom, dom, dom).

Wel balen als ik morgen niet kan knallen. Oh well... ik kijk wel even hoe het morgenochtend voelt. Met een beetje geluk kan ik binnen een dag of drie weer gewichten sjorren.

:)

Terug
Naar boven