Fitness Seller

zijkant behuizing open laten?

patmuscle

Huge Freak
Waardering
770
ik heb de zijkant van mijn behuizing gewoon eruit gehaald, ik heb 2 harddisks erin zo kan ik makkelijk switchen zonder steeds dat zijkant weg te halen maar heeft dit enige negativiteit kwa koeling ofzo

Kan, ligt er natuurlijk ook aan hoe en hoeveel je je ventilators hebt opgesteld.
Het zal niet zo zijn dat je echt gaat merken dat je pc trager word of warmer word ofzo.. maar als je nou een dikke pc hebt waarbij koeling belangrijk is zou ik het niet doen.
Want dan kan je beter de schroefjes uit de zijkant zodat je hem gewoon open kan schuiven ;)

Als je buren komen klagen omdat hun TV/radio-ontvangst wordt gestoord door de EMC-straling heb je een probleem ;) .

• Topic Starter Topic Starter
Kan, ligt er natuurlijk ook aan hoe en hoeveel je je ventilators hebt opgesteld.
Het zal niet zo zijn dat je echt gaat merken dat je pc trager word of warmer word ofzo.. maar als je nou een dikke pc hebt waarbij koeling belangrijk is zou ik het niet doen.
Want dan kan je beter de schroefjes uit de zijkant zodat je hem gewoon open kan schuiven ;)
oke bedankt., heb geen dikke bak ofzo met waterkoeling :D vroeg het mij gewoon af vandaar

greets

Is onverstandig. Als je een goede PC kast hebt is die zo gebouwd dat ie warmte naar buiten geleid als hij dicht is, als je hem open laat staan zullen je onderdelen dus warmer blijven. Ook trekt een open kast veel stof aan.

Is onverstandig. Als je een goede PC kast hebt is die zo gebouwd dat ie warmte naar buiten geleid als hij dicht is, als je hem open laat staan zullen je onderdelen dus warmer blijven. Ook trekt een open kast veel stof aan.
Ja maargoed, om nou elke keer dat ding open te maken..
Ik heb ook vaak mijn kast open staan als ik ermee bezig ben. Het zal wel niet goed zijn idd over lange termijn.. maar **** dat, dat is bijna met alles :D

Ja maargoed, om nou elke keer dat ding open te maken..
Ik heb ook vaak mijn kast open staan als ik ermee bezig ben. Het zal wel niet goed zijn idd over lange termijn.. maar **** dat, dat is bijna met alles :D

Tja, het is ook zoveel werk om die kast ff dicht te maken :D

Tja, het is ook zoveel werk om die kast ff dicht te maken :D
Je weet toch wel hoe irri het is als je die kast de hele tijd dicht moet doen :p ik heb vaak dat ik dan weer een kabeltje verkeerd heb aangesloten en dat ik dan de kast weer open moet schroeven :mad::mad:

Ik heb die bak al ruim 2 jaar open staan, nooit problemen mee gehad.

Je weet toch wel hoe irri het is als je die kast de hele tijd dicht moet doen :p ik heb vaak dat ik dan weer een kabeltje verkeerd heb aangesloten en dat ik dan de kast weer open moet schroeven :mad::mad:

Je kan em ook wel ff open laten staan om te testen of alles goed draait. Maar zou hem niet onnodig wekenlang open laten staan. Heb in elk geval al regelmatig PCs gefrituurd omdat er stof ergens op was vastgesmolten :)

Je kan em ook wel ff open laten staan om te testen of alles goed draait. Maar zou hem niet onnodig wekenlang open laten staan. Heb in elk geval al regelmatig PCs gefrituurd omdat er stof ergens op was vastgesmolten :)
Nee daar doel ik ook niet op.. Denk ook dat TS bedoeld dat als hij aan zn HDD zit te knutselen ofzo, anders is het idd onnodig

anders trek je verlengkabeltjes naar buiten je kast, hoef je alleen aan de buitenkant van je kast de kabeltjes te switchen.
is nog simpeler als in je pc zelf lopen kloten :P

airflow loopt niet meer goed, als je een gat laat in je behuizing.

Maar persoonlijk draai ik al 5 jaar zonder deksel. Ik heb nu minder fans en toch een betere koeling (convectie :)). Mijn PC is stiller maar vangt wel iets meer stof (maar het schoonmaken is juist weer iets handiger omdat hij toch al open ligt).

NB: Ik heb een low-end pc, geen kick-ass grafische kaart of andere hittebronnen/stroomslurpers. Temp cpu as we speak: 33 graden.

• Topic Starter Topic Starter
ja ik experimenteer veel met mijn hardware dagelijks drm is het handig vind ik dat die klote ding gewoon open blijft maar goed

bedankt voor jullie reacties

Terug
Naar boven