AndroidHealthClinic

zijn fitnessinstructeurs dom geboren ofzo?!

een jongen op mijn werk deed ook een opleiding voor instructeur.
die ging mij wel even uitleggen wat ik wel en niet moest doen.
toen kwam er een andere collega bij en die zei: je moet wel naar hem luisteren hoor. hij weet het wel want hij leert ervoor.

Enige wat de instructeur tegen mij zei over mn deadlift is dat ik smaller met me voeten moest gaan staan om de ROM te vergroten, hij zei: anders versterk je je rug niet echt omdat je door je voetwijdte een kleinere ROM maakt, je maakt het jezelf alleen maar makkelijker zo..
opzich wel een punt, in het begin wel gedaan, maar toch niet fijn, omdat ik aardig lang ben.

Enige wat de instructeur tegen mij zei over mn deadlift is dat ik smaller met me voeten moest gaan staan om de ROM te vergroten, hij zei: anders versterk je je rug niet echt omdat je door je voetwijdte een kleinere ROM maakt, je maakt het jezelf alleen maar makkelijker zo..
opzich wel een punt, in het begin wel gedaan, maar toch niet fijn, omdat ik aardig lang ben.
Complete nonsens. Hoe de nadruk ligt op de spieren bij een deadlift is onderzocht met EMG studies:

Overall EMG activity from the vastus medialis, vastus lateralis, and tibialis anterior were significantly greater in the sumo deadlift, whereas overall EMG activity from the medial gastrocnemius was significantly greater in the conventional deadlift.
Sumo (voeten verder uit elkaar) pakt de quads harder aan, standaard deadlift (voeten dichter bij elkaar) pakt de achterkant van de kuiten harder aan.

Quadriceps, tibialis anterior, hip adductor, gluteus maximus, L3 and T12 paraspinal, and middle trapezius activity were significantly greater in higher knee flexion intervals compared with lower knee flexion intervals, whereas hamstrings, gastrocnemius, and upper trapezius activity were greater in lower knee flexion intervals compared with higher knee flexion intervals.
Quadriceps, voorkant kuiten, adductoren (binnenkant bovenbeen), kont, de spieren langs de wervelkolom, en de middenste traps werden zwaarder belast bij meer knieflexie.

Hamstrings, achterkant kuiten, bovenste traps werder zwaarder belast bij minder knieflexie.

Het is dus helemaal niet zo dat de rug beter getraind wordt als je je voeten dichter bij elkaar zet. Welke vorm je kiest heeft vooral te maken met welke afzonderlijke spieren je harder wil aanpakken.

Men kiest gewoonlijk voor een stiff legged DL (RDL kan ook) als de hams aangepakt moeten worden, terwijl een standaard tot sumo zowel kont, rug als quads aanpakken.

Referentie: An electromyographic analysis of sumo and conventional style deadlifts.

Duidelijk:)
Ik heb zelf gewoon ook voorkeur aan de sumo, vind de houding lekkerder omdat ik dus best lang ben..

Wij hebben geen instructeurs :D

Ofjah wss wel maar die houden zich bezig met de vrouwen op crosstrainers te zetten etc..

De krachtzone is verboden terrein :') , het enige wat ze vragen is om de gewichten terug te hangen :D

ik vind het vreemd dat je naar huis bent gegaan nadat de instructeur je op je 'fouten' had gewezen - alsof dat zo'n beest is dat tevens wapens draagt waarvoor je schrik moet hebben :-)

kzou in ieder geval gevraagt hebben hoe je het zou moeten doen en als hij zou zeggen dat die hele oefening slecht is, moet je hem gewoon de harde waarheid vertellen ;)

Duidelijk:)
Ik heb zelf gewoon ook voorkeur aan de sumo, vind de houding lekkerder omdat ik dus best lang ben..
Ik ben ook met de sumo begonnen maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de conventionele deadlift.

Hoe lang ben je dan? Want ik ben 1.94m en heb geen problemen met de conventionele deadlift.

was bij ons net hetzelfde.
ik heb gezegd dat ik ervoor betaalde, en ik deed wat ik wou.
hij zei dat ik niet mocht, ik ben na een maand, wanneer abbo verlopen was, weggegaan.

Ik ben ook met de sumo begonnen maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de conventionele deadlift.

Hoe lang ben je dan? Want ik ben 1.94m en heb geen problemen met de conventionele deadlift.
ik ben zelf 1,90m dus ongeveer even lang..
de sumo heeft gewoon mijn voorkeur:P

ik had gewoon gezegd dat ik graag even wou doortrainen als dat mogelijk is.

drol > instructeurs

ik geloof dat ik geluk heb,want ik heb er echt heel erg veel aan ben niet eerder zo veel gegroeit sinds ik begeleiding heb gekregen.hij heeft zelf ook een goed fysiek dus hij weet waar hij over praat.er loopt er ook een die geen goed fysiek heeft en geeft ook k*t adviezen waar je niks aan hebt.ik negeer dat altijd en nu komt hij ook niet meer naar me toe en kan ik lekker trainen.misschien de oplossing domme intructeurs negeren.

als je je rug wil ''vernken'' moet je dat toch lekker zelf weten:D

altijd beleefd blijven zoiezo :D

maar er is idd veel discussie over het al dan niet slecht zijn van deadlifts..

Je bent een mietje dat je bent gestopt met je training door je instructeur en naar huis bent gegaan om hier te janken op DBB. Je moest je schamen!

ja ik ken die instructeur nu niet maar kan er geen kans zijn dat je de deadlift verkeert deed. kheb waar ik train al veel mensen gezien die met hun rug problomen hebben hebben omdat ze deadliften . het is een oefening iedereen wil het doen , maar er zijn er weinig die ze juist doen

ja ik ken die instructeur nu niet maar kan er geen kans zijn dat je de deadlift verkeert deed. kheb waar ik train al veel mensen gezien die met hun rug problomen hebben hebben omdat ze deadliften . het is een oefening iedereen wil het doen , maar er zijn er weinig die ze juist doen
Eigen
Schuld
Dikke
Bult

Ik ben groter dan alle instructeurs van mijn gym bij elkaar, gelukkig weten zij dit zelf ook en bemoeien ze zich daarom niet met mijn training.

Terug
Naar boven