XXL Nutrition

zijn fitnessinstructeurs dom geboren ofzo?!

met deadlifts kun je je rug wel degelijk vernken als je uitvoering niet in orde is!
Misschien was die instructeur nog niet zo dom en wees hij je er gewoon op dat je moest stoppen met deadliften omdat je techniek niet oke is??

ik zie bij ons regelmatig een kerel deadliften die over 2 jaar ermee kan kappen.
gelijk 100kg aanhangen en dan lekker met een bolle rug alles vanuit hun wervel omhoog heffen :eek:

Je bent 15 man als je hem verkeerd doet kan t grote gevolgen voor je hebben. Ikzelf scheit m zelfs door deadlifts heb wel is gezien wat dr gebeurd als t fout gaat, dan maar liever andere oefeningen pakken

• Topic Starter Topic Starter
met deadlifts kun je je rug wel degelijk vernken als je uitvoering niet in orde is!
Misschien was die instructeur nog niet zo dom en wees hij je er gewoon op dat je moest stoppen met deadliften omdat je techniek niet oke is??

ik zie bij ons regelmatig een kerel deadliften die over 2 jaar ermee kan kappen.
gelijk 100kg aanhangen en dan lekker met een bolle rug alles vanuit hun wervel omhoog heffen :eek:
inplaats van me te verbieden kan ie dan beter wel de goede uitvoering laten zien.?

Ach het is niet echt hun schuld. Dit wordt hun allemaal geleerd op school. Het probleem is dat deze instructeurs zelf niet echt met bodybuilding bezig zijn waardoor hun kennis daarin echt beperkt is. Ze kennen enkel de theorie die ze op school gezien hebben. Bij mij op de gym zijn er fitnessinstructeurs die zelf ook trainen en die klagen er niet over omdat ze er zelf meer over kennen dan dat ze geleerd hebben op school.

Instructors moet je niet zo serieus nemen behalve als ze zelfs ook een aardig lichaam+verstand hebben als je beetje praat en ze vertellen hun eigen ervaringen dat ze met normale deadlifts last kregen en over zijn gegaan op sumo deadlifts bijvoorbeeld zou je er naar kunnen luisteren maarja zonder argumenten e.d of verbetering op je techniek niet naar luisteren?

uh. als die vent naar mij zou komen zou ik heel hard lachen en daarna je mp3 harder zetten. als ie niet weg gaat gooi je en dumbbell van 18 kg naar zen kop zoals skinnie al zei :)

Kwam ook een keer zo'n mannetje naar mij toe met indianenverhalen over de deadlift (gevaarlijk, niet doen, blabla). Hij zegt nu niks meer omdat ik de afgelopen maanden meer massa heb gepakt dan hij in een jaar. :rolleyes:

Kortom: als je je techniek in de gaten houdt en niet teveel pakt, vooral WEL deadliften.

Laatst bewerkt:
Toen ik 15 was vroeg ik ook aan mijn intructeur(=ex bodybuilder) om te deadliften maar dat mocht ik niet , (omdat ik te jong was) , als je wat build en ervaring hebt mag het bij ons op eige risico ( verzekering dekt niet als je er rugklachten van krijgt)

Laatst bewerkt:
serieus gast, ga eens een andere sportschool zoeken

Toen ik 15 was vroeg ik ook aan mijn intructeur(=ex bodybuilder) om te deadliften maar dat mocht ik niet , (omdat ik te jong was) , als je wat build en ervaring hebt mag het bij ons op eige risico ( verzekering dekt niet als je er rugklachten van krijgt)

Wss was die te lui om de techniek uit te leggen?

Mijn eerste keer in de gym zij ik gewoon, ja ik volg een schema van m'n vader. Dan staat ie t misschien wel toe.

Op mijn 14e begon ik al met 80 kilo deadlift. Gewoon lekker doen!

Terug
Naar boven