MuscleMeat

zo wil ik het doen....

fussball

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
83kg
Vetpercentage
18%
hier een overzichtje van mijn huidig te volgen voedingschema.
Voornamelijk gelet dat ik in gewicht ook wat wil inleveren maar tot nu toe niet lukte, gewicht blijft op 100kg, maar fysiek is wel beter = lees vooral, buikje verdwijnt.
Dus een teken dat het vooral momenteel mijn VVM ten goede komt.
Maar zit tussen mijn oren dat ik graag een kilo of 6 wil afvallen.....

Tips en commentaar zijn zeker welkom, zolang het on topic blijft/

off day:
_______

ontbijt: dieet eiwit shake
supplitie: 1xmv + 1x omega-3 + 2x amino + 1x Atroflex + 2x supercuts(3)

tussendoor: 4x boterham + kipfilet + hardgekookt ei + mayonaise

middagmaal: rice & proteine (2 scoops + 150ml magere melk)
supplitie: 2x supercuts(3)

tussendoor: 250gr magere platte kaas (fruit) + stuk fruit

avondmaal: 100gr aardappel of rijst + bakje vis (lidl)
supplitie: 1x omega-3 + 2x amino + 2x supercuts(3)

avond: 250gr griekse youghurt + honing

trainingsdag:

ontbijt: weightgainer + 400ml magere melk
supplitie: 1xmv + 1x omega-3 + 2x amino + 1x Atroflex + 2x supercuts(3)

tussendoor: 4x boterhammen + kipfilet + jonge kaas

middagmaal: rice & proteine (2 scoops + 150ml magere melk)

1h voor training: 1 scoop whey proteine + 1 eetlepel cacao

tijdens training: 200ml water + 1 scoop VPX power shock

na training: 1 scoop whey proteine + 25gr druivesuiker

avondmaal: rijst + 200gr kip + groenten
supplitie: 1x omega-3 + 2x amino + 2x supercuts(3)

avond: 250gr magere platte kaas (fruit)

beetje veel supplementen,
en je wilt cutten, dus waarom mayonaise, en waarom in de avond griekse yoghurt (10% vet) met honing..
wat is je onderhoud, e/k/v ?

Lol 2 maaltijden per dag bestaan alleen uit supps. Die supss zijn bedoeld voor als je een keertje geen tijd hebt om te koken, of om je maaltijd aan te vullen. En dus zeker niet om 14 maaltijden per week te vervangen.

• Topic Starter Topic Starter
even toelichten, als ambulancier beschik ik inderdaad over heel weinig tijd, daarom heb ik maaltijdvervangers nodig.
wat daar lol aan is zie ik niet meteen in.....

Honing zou ik zeker niet s'avonds nemen als je af wilt vallen, maar kan je beter s'ochtends bij je ontbijt nemen. En wat bedoel je precies met "magere platte kaas (fruit)"? Bedoel je daar kwark mee met een smaakje? Of echte magere kwark met stukjes fruit, want kwark met een smaak bevat in het algemeen veel suiker.

Je kunt toch ook ontbijten? Dat betekent dus dat je de tijd er wel voor hebt, want als ik het zo zie neem je al een hele stapel supplementen bij je ontbijt. Zelfde geldt voor je avondmaal. Haal de griekse yoghurt + honing, cacao, mayonaise en jonge kaas er maar uit. Als je af wil vallen zul je er toch wat voor over moeten hebben.

is vruchtenyoghurt van Yogosan (lidl)
op 100gr:
117kcal
3.3 eiwit
16.9 KH
4 vet.

zal de mayonaise en kaas er al uitlaten dan.

Ziet er verder goed uit!
Alleen zou ik s avonds nog 250 gr magere kwark (platte kaas) nemen ipv die yoghurt.

Laatst bewerkt:
is vruchtenyoghurt van Yogosan (lidl)
op 100gr:
117kcal
3.3 eiwit
16.9 KH
4 vet.

zal de mayonaise en kaas er al uitlaten dan.

Dit is wel behoorlijk slecht. Neem gewoon magere kwark (platte kaas) zonder die toegevoegde troep. Dan heb je rond de 10 gram eiwitten per 100 gram en 3,5 KH.

En wat kan je toevoegen aan die kwark om de smaak wat aangenamer te maken?
Of fruitkwark zal ook wel een goed alternatief zijn, niet?

ja, zo had ik het nog niet bekeken.
maar heeft het belang welke soort whey je 's avonds laat gebruikt?

In de kwark zitten al de zogezegd "trage" eiwitten, nl. casseine. Je kan dus casseine of kwark eten savonds, maar beiden zijn ongeveer hetzelfde (behalve dat een casseinesupplement wééral een supp extra is, en je neemt er al zoveel).
Als je 500gr kwark kan binnenwerken 's avonds dan hoeft daar in principe al geen whey meer bij (dan heb je nl al 40-50 gr eiwitten binnen, daar moet echt geen 25gr meer bij door whey). Om de kwark wat eetbaarder te maken kan je wat experimenteren. Ikzelf doe er soms wat aspartaamsuiker bij, nul calorieen en dan wordt hij veel zoeter. Gezond is het niet maar enkel in grote hoeveelheden ... Verder kan je er ook wat noten bijdoen (als je overdag bv nog niet veel vetten binnenkrijgt is dit een must. Noten bevatten gezonde vetten en ook nog redelijk wat eiwitten). Een bakje ananas bij de kwark is overigens mijn grote favoriet, maar misschien niet aan te raden voor je gaat slapen in de cut.

Moest je nu toch overwegen kwark te nemen met whey raad ik je aan een neutrale smaak whey te pakken, die het dichtst aanleunt bij normale yoghurtjes. Ik gebruik hem altijd in combinatie met aardbeismaak. Chocoladesmaak met kwark vind ik nl om te kotsen. :)

Volgens mij is dit wel erg weinig en ik zie alleen vet in dat ene eitje en dat bakkie vis.

Terug
Naar boven