Fitness Seller

Zoek een schema voor buikspieren!

Ruwie

Cool Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Ik ben dus nou ook bezig met mijn buikspieren te trainen maar dit schiet niet echt op. In tegenstelling tot mijn borst en armspieren zie ik hier niet veel vordering in. Misschien komt het door het feit dat ik alleen maar situps doe.

Ik weet ook wel andere oefeningen maar ik weet niet goed hoe ik het moet combineren. Ik doe nou al 4 weken situps en ik wil toch wel eens resultaat zien.

Kan iemand me dus helpen met een schema waarin ik wel vorderingen maak met mijn buikspieren?

Alvast bedankt!!

Hallo iedereen,

Ik ben dus nou ook bezig met mijn buikspieren te trainen maar dit schiet niet echt op. In tegenstelling tot mijn borst en armspieren zie ik hier niet veel vordering in. Misschien komt het door het feit dat ik alleen maar situps doe.

Ik weet ook wel andere oefeningen maar ik weet niet goed hoe ik het moet combineren. Ik doe nou al 4 weken situps en ik wil toch wel eens resultaat zien.

Kan iemand me dus helpen met een schema waarin ik wel vorderingen maak met mijn buikspieren?

Alvast bedankt!!

hehehe.... al 4 weken lang ... toe maar ...

Is er niet een sticky om dit soort vragen te beantwoorden (en zo niet dan zou hij er moeten komen).

kun je nu meer situps doen dan 4 weken geleden ... voila, dat is ongeveer zoveel vooruitgang als je kunt krijgen met 4 weken situps.

Doe je iets qua ehm... voeding ? Zeg een dieet ofzo ?

en bf = bodyfat (vetpercentage dus)

Je zegt dat je er 1 zoekt, maar heb je wel gezocht?

En krijgen je spieren genoeg tijd om te herstellen?

Boek je progressie op je benen?

• Topic Starter Topic Starter
hehehe.... al 4 weken lang ... toe maar ...

Is er niet een sticky om dit soort vragen te beantwoorden (en zo niet dan zou hij er moeten komen).

kun je nu meer situps doen dan 4 weken geleden ... voila, dat is ongeveer zoveel vooruitgang als je kunt krijgen met 4 weken situps.

Doe je iets qua ehm... voeding ? Zeg een dieet ofzo ?

en bf = bodyfat (vetpercentage dus)

Ik vroeg niet om meer situps te kunnen doen maar om gevarieerde oefeningen zodat ik sneller vooruitgang kan boeken. En een dieet lijkt me niet echt handig aangezien ik juist moet aankomen.

dieet: leefregel met betrekking tot het gebruik van voeding (Van Dale)
dus niet per se om af te vallen en hier op DBB meestal om aan te komen

Laatst bewerkt:
Crunches, reversed crunches en twisted crunches driemaal per week van elk 2-3 sets van 12 herhalingen geeft je een sixpack na verloop van tijd. Combineer dit met goede voeding en flinke cardio (want het vetlaagje op je buik moet er immers af).

onderste buispieren:
- ingetrokken knieheffen
-omgekeerde crunch

obliques:
- omgekeerd rompdraaien
- twist ( zo heet die dacht ik..)

bovenste buikspieren:
- gewone crunch
- sit ups

voor elke buikspiergroep doe je beide oefeningen ongeveer 15 keer en dan 2 tot 3 setjes.
dit kun je een paar keer in de week doen. ik deed het eerst elke dag, maar volgens sommige dbb leden was dat te veel.

Yaxeni en mandy91,
hartstikke bedankt! Ik ga er aan werken;)
De oefeningen ga ik om de dag doen zodat mijn lichaam toch de rust krijgt die het nodig heeft. Dan hoop ik na verloop van de tijd resultaat te zien.

Ik vroeg niet om meer situps te kunnen doen maar om gevarieerde oefeningen zodat ik sneller vooruitgang kan boeken. En een dieet lijkt me niet echt handig aangezien ik juist moet aankomen.

Als je gaat aankomen, zullen je buikspieren minder zichtbaar worden.. je buik zal daarentegen wel beter zichtbaar worden als je begrijpt wat ik bedoel.

Als je doel niet is om meer situps te maken, wat is je doel dan ?

Hint, als je grotere spieren wilt hebben moet je zwaarder gaan trainen. Dus met setjes situps (die trouwens sowieso waardeloos zijn als oefening) ga je dat niet redden.

Doe crunches met een steeds groter gewicht in je armen / boven je hoofd.

Bah die ondankbare buik toch ook altijd.
krijg er ook nooit vooruitgang in.
zal waarschijnlijk aan mn voeding liggen.

we zien wel van de zomer!! :D

Als je gaat aankomen, zullen je buikspieren minder zichtbaar worden.. je buik zal daarentegen wel beter zichtbaar worden als je begrijpt wat ik bedoel.

Als je doel niet is om meer situps te maken, wat is je doel dan ?

Hint, als je grotere spieren wilt hebben moet je zwaarder gaan trainen. Dus met setjes situps (die trouwens sowieso waardeloos zijn als oefening) ga je dat niet redden.

Doe crunches met een steeds groter gewicht in je armen / boven je hoofd.

Mijn doel is om meer situps te maken maar ook om meer aan te komen. Is dat dan niet te combineren? Ik dacht juist hoe meer je eet hoe meer vet in spieren kan omgezet worden. Maar dat is dus fout gedacht?

leuk verzonnen :roflol: ja fout gedacht.

Ik giet soms gewoon een liter frituurvet naar achter, daarna keihard trainen. Spieren jonge de t*ring.

Vet zet je niet om in spieren.

Terug
Naar boven