XXL Nutrition

Zoeken, experimenterend, groter worden.

simsonleeuw

Advanced Bodybuilder
Waardering
85
Lengte
1m78
Massa
86kg
Vetpercentage
21%
Ha,

Ik ben iemand die voornamelijk leert door dingen uit te proberen, en voor al te experimenteren. Na verloop van tijd maak ik me dan dingen eigen. Op diezelfde manier ben ik in de BB-wereld gestapt. Het enige wat ik helder heb is dat ik groter wil worden.

Begin maart van dit jaar ben ik begonnen met een fullbodyschema in de machines. Na een maand of zo, ben ik op aanraden hier, begonnen met Rippetoe. Daar heb ik de compound s geleerd.

En nu wil ik gaan starten met een 4 dagen splitschema. Hierin is het voor mij een beetje zoeken naar de juiste combinaties en soorten oefeningen. Maar dat vind ik niet erg, ik leer daardoor allerlei nieuwe oefeningen kennen, en ik leer hoe mijn lichaam daar op geageerd. Na verloop van tijd zal er voor mij een ideaal schema uit komen. Wel sta ik open voor alle advies en opmerkingen! Graag zelfs.

Het zou kunnen dat ik over ga op een 5 dagen split, ik weet nog niet wat handig is. Maar dat merken we dan wel.

Voor nu ziet het er zo uit:

maandag benen buik
dinsdag biceps triceps buik
woensdag borst en rug
donderdag rust
vrijdag schouder traps buik/kuit
za en zo rust

Alles doe ik in pyramideopbouw: 12-10-8-6 bij een steeds oplopend gewicht.

Gewicht was toen ik starte in Maart: 69 kg bij 15% en is nu 80 kg bij 16 % vet. Lengte: 1,78. Beginfotos staan in men oude log, zal ik later ff er bij zetten. I niet helemaal begin, daar was ik een goede maand met rippetoe bezig.

Training maandag:

Squat: 65-75-85-95
Leg extension 55-65-75-85
Kuit 40-50-60-80
Machine waarmee je omstebeurt met je been gewicht moet uitduwen. Niet de legpress, daar lijkt het wel op. Alleen beweegt nu niet je zitje.
25-30-35-40

Training gister:

biceps en triceps

bicepcurl staand: stang plus 10-15-20-22
zitten schuine bank 1 arm: 9-10-11-12
machine curl: 12,5-15-20-25 4xgoed laatste 2 fail.

french press: stang plus 10-15-17-19
Push down: 15-25-35-45
Dips 3x8 bodyweight

waarom borst en rug in 1 training doen?

• Topic Starter Topic Starter
waarom borst en rug in 1 training doen?

Dat was een tip van iemand op de sportschool... die zei "als je voor traint doe je ook achter" Alhoewel ik zelf het ook als vrij zwaar zie. Het is wel een oudere man, dus misschien old skool???

Wat past er volgens jou het beste bij de borst?

ga je hard op je armen di , en vervolgens op wo borst/rug trainen , dan kan dat natuurlijk voor blessures zorgen - te weinig rust imo

bijv en vb:
ma borst/triceps
di benen
wo schouders
vrij benen

ga je hard op je armen di , en vervolgens op wo borst/rug trainen , dan kan dat natuurlijk voor blessures zorgen - te weinig rust imo

bijv en vb:
ma borst/triceps
di benen
wo schouders
vrij benen

hey, thanks voor advies!

in dit rijtje mis ik: biceps-buik of zit daar een reden achter?

als je op bv maandag BICEPS/TRICEPS traint, is natuurlijk het domste wat je kan doen de dag erna BORST/RUG doen... omdat je bij borst je triceps zwaar belast en bij rug je biceps redelijk zwaar belast. Met andere woorden je spieren herstellen niet goed en groeien minder goed.
Stel een nieuw schema samen

als je op bv maandag BICEPS/TRICEPS traint, is natuurlijk het domste wat je kan doen de dag erna BORST/RUG doen... omdat je bij borst je triceps zwaar belast en bij rug je biceps redelijk zwaar belast. Met andere woorden je spieren herstellen niet goed en groeien minder goed.
Stel een nieuw schema samen
Ben er druk mee, thanks
Thanks!
Ha,

Rug en borst zag ik idd niet zitten. Daarom borst en schouder gedaan. Zoals in men openingpost al aangegeven is het een beetje zoeken naar de juiste combi dagen. Op het forum zie verschillende combis staan, dus ik kom er wel uit.

Net terug dus:

BenchP : 40-50-55-60
Incline BP:20-30-40-45
Peckdeck: 20-25-30-35

Schouder
MP 10-20-40-40
Dumbbell per arm omhoog tillen ??? 8-9-10-11

Hey simson!

Ff abbo'tje pakken, ben van plan u te vergezellen op je rit naar bruutheid ;)

Maandag, dinsdag, woensdag achter elkaar trainen lijkt me een beetje te zwaar. Ik ga ook een 4-dagen schema maken, en ik ben precies van plan ma-di-dond-zat te trainen, woe-vrij-zon rust. Weet niet of dat werkt, maar het lijkt me doenbaar. Welke spiergroepen wanneer en welke oefeningen weet ik ook nog niet. Misschien dat we hetzelfde schema kunnen gebruiken, behalve dan de oefeninen aangezien ik thuis gelimiteerd ben ;)

Anyway, succes!

Hey simson!

Ff abbo'tje pakken, ben van plan u te vergezellen op je rit naar bruutheid ;)

Maandag, dinsdag, woensdag achter elkaar trainen lijkt me een beetje te zwaar. Ik ga ook een 4-dagen schema maken, en ik ben precies van plan ma-di-dond-zat te trainen, woe-vrij-zon rust. Weet niet of dat werkt, maar het lijkt me doenbaar. Welke spiergroepen wanneer en welke oefeningen weet ik ook nog niet. Misschien dat we hetzelfde schema kunnen gebruiken, behalve dan de oefeninen aangezien ik thuis gelimiteerd ben ;)

Anyway, succes!

Mooi! Laat me ff weten wat je gaat doen, en waarom. Dus welke spiergroep je pakt en wanneer. Ik doe mee! Zolang je maar met de compounds mee doet :)

Squat, MP, BP, DL.

Mooi! Laat me ff weten wat je gaat doen, en waarom. Dus welke spiergroep je pakt en wanneer. Ik doe mee! Zolang je maar met de compounds mee doet :)

Squat, MP, BP, DL.

Haha, zalk doen ;)

Squat, MP, BP en DL zet ik zeker in, maar voor de rest zal het wat dumbbell en barbell oefeningen worden, die ik thuis kan doen.

Btw, pm me is je echte naam door, voegk je toe op facebook. Kunnen we samen met McMetronome en DeTank en al de rest nog wat motiveren enzo :D

maandag benen buik
dinsdag biceps triceps buik
woensdag borst en rug
donderdag rust
vrijdag schouder traps buik/kuit
za en zo rust

Goed gegained so far moet ik zeggen! Je schema is wel k*t :D

Als ik jou was zou ik een keuze maken om of de spieren die samen werken te trainen of t tegenovergestelde (anagonisten vs antigonisten ofzo?). Met andere woorden: Met benchen bijvoorbeeld pak je ook je triceps aan. Dan kan je die dag je triceps ook trainen, of die juist een paar dagen later en dat je je rug met je borst trained.

Verder over je schema:
Waarom maandag en dinsdag buik? Ook je bierbuik heeft rust nodig.

Triceps krijgt geen rust als je de dag erna gaat benchen.

Biceps krijgen geen rust als je de dag erna rug doet (hangt een beetje af van de compounds die je doet, maar ik doe biceps en rug samen).

En verder heb je van donderdag t/m zondag niet echt grote spiergroepen op t programma. Je kan je rust optimaler verdelen volgens mij. Bijvoorbeeld tussen triceps en borst als je besluit die op aparte dagen te doen, same voor biceps en rug.

---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:32 ----------

Btw, pm me is je echte naam door, voegk je toe op facebook. Kunnen we samen met McMetronome en DeTank en al de rest nog wat motiveren enzo :D

Heeeeeb ik niet.

Laatst bewerkt:
tot nu toe zie ik alleen maar info over je training....
Hoe zit het met je voeding?

bijv en vb:
ma borst/triceps
di benen
wo schouders
vrij benen

was maar een vb , maar je hebt gelijk
een serieuze dan
ma benen/buik
di borst/triceps
wo rug/biceps
vrij schouders/triceps/buik

Goed gegained so far moet ik zeggen! Je schema is wel k*t :D

Als ik jou was zou ik een keuze maken om of de spieren die samen werken te trainen of t tegenovergestelde (anagonisten vs antigonisten ofzo?). Met andere woorden: Met benchen bijvoorbeeld pak je ook je triceps aan. Dan kan je die dag je triceps ook trainen, of die juist een paar dagen later en dat je je rug met je borst trained.

Verder over je schema:
Waarom maandag en dinsdag buik? Ook je bierbuik heeft rust nodig.

Triceps krijgt geen rust als je de dag erna gaat benchen.

Biceps krijgen geen rust als je de dag erna rug doet (hangt een beetje af van de compounds die je doet, maar ik doe biceps en rug samen).

En verder heb je van donderdag t/m zondag niet echt grote spiergroepen op t programma. Je kan je rust optimaler verdelen volgens mij. Bijvoorbeeld tussen triceps en borst als je besluit die op aparte dagen te doen, same voor biceps en rug.

---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:32 ----------

Heeeeeb ik niet.

Ha, ik neem jou verhaal ff mee in het vorm geven van men nieuwe schema, thanks!

tot nu toe zie ik alleen maar info over je training....
Hoe zit het met je voeding?

Hier een gemiddelde dag voor mij:
Men eten zit rond de 2800 Kcal, en bestaat ongeveer uit het volgende:
Ochtend: 2x brinta 75 gram waarvan de eerste met 20gram whey en een banaan. + 800 ml melk

Middag: 2 broodjes met drie eieren en 1 broodje dik besmeerd met pindakaas. + 200 ml melk

2 broodjes kipfilet + 200 ml melk
trainen
shaky whey 400 ml melk
Avondeten:

Wat de pot schaft

175 gram kipfilet
200 ml melk
500 ml kwark

was maar een vb , maar je hebt gelijk
een serieuze dan
ma benen/buik
di borst/triceps
wo rug/biceps
vrij schouders/triceps/buik

Ha, jij ook weer bedankt. Ik zal snel men nieuwe aangepaste schema posten!

Vandaag me laten meten op de sportschool :)

Begin maart woog ik 70 kg bij 11,5 % vet

April woog ik 73,5 bij 12 % vet

Vandaag woog ik 79,5 bij 14% vet

Volgens mij is dat een goede progressie? Of niet?

Ben er zelf in ieder geval blij mee.

ja goeie progressie hoeveel kcal krijg je binnen dagelijks?

Ik vind de vet% winst nog acceptabel hoor.

Zou trouwens niet je nieuwe schema op alleen mijn kritiek baseren :D Ben benieuwd naar je nieuwe scheme supreme.

train ie nog een beetje?

Terug
Naar boven