AndroidHealthClinic

Zoetstof

Shinobi

Novice
Waardering
0
Beste forumleden van DBB,

Ik ben een nieuwe lid sinds vorige week en heb weinig tot geen ervaring met bodybuilden. Ik heb veel gelezen over de voeding en begrepen dat voeding de eerste stap is als je wilt beginnen met BB.

Vriendelijk zou ik willen vragen of iemand mij een raad kan geven over een zoetstof product die ik zou willen uitproberen met magere franse kwark. Die kwark komt me echt de strot uit als ik eraan moet denken om het te eten al na 4 weken. Omdat ik aan het cutten ben is het niet verstandig (heb ik begrepen) om 's avonds koolhydraten eten, dus geen fruit erin mengen.

Het gaat om deze product. (Naam op verzoek alleen omdat ik niet wil klinken alsof ik mensen wat wil aansmeren met mijn eerste post op DBB, lol)

De zoetstof product heeft de volgende ingrediënten en voedingswaarde:

Maliczuur, natriumcitraat, calciumfosfaat, zoetstof (aspartaam)*, aroma.
*Bevat een bron van phenytalanine.

5gram zoetstof per 1L water

voedingswaarde per 100ml

Kcal 1.2
E 0.04g
K 0.01g
V 0g
Vezels trace??
natrium 0.01
Ik heb net een puntje van een theelepel (nog geen gram) van de zoetstof door de kwark heen gemengd en het was te verteren :D.

Nu vraag ik me af hoe schadelijk (of niet) deze product is...

Alvast hartelijk dank.

als je je nu al druk gaat maken om een gram zoetstof word je straks helemaal gek.

kwark moet je leren eten en ik eet het met gemak waar ik eerst ook moeite mee had om het weg te werken, neem in het begin gewoon een lepel aardbei jam door heen veel lekkerder.

overigens die zoetstoffen zit meesta aspartaan of iets dergelijks door heen dat de stofwisseling remt, je lichaam heeft moeite om deze zoetstoffen te verwerken.
kwa voedingswaarde stelt het geen reet voor maar het is een boos doener voor je stofwisseling.

Gewoon eten en je niet druk maken over de zoetstof. Als jij het lekkerder vindt gewoon doen!

• Topic Starter Topic Starter
LIL Priest; pat21;

Veel bedankt voor de reacties. Het is zo geruststellend om te weten dat er nog hoop is qua kwark in de avond :D. Wat ikzelf in gedachte had was om de kwark vloeibaarder te maken met water zodat het makkelijk weg te drinken zou zijn.

ik doe honing in mijn kwark, zonder kan ik het niet vreten

Er is een zoetstof van een plant die neem ik nog wel is door de thee maar kwark kan je ook wel zonder eten of met een beetje suikervrije ranja ;)

Er is een zoetstof van een plant die neem ik nog wel is door de thee maar kwark kan je ook wel zonder eten of met een beetje suikervrije ranja ;)

Daar heb ik recent ook van gehoord, maar hoe heet die precies en onder welke merknamen is het beschikbaar?

Kunt er gewoon Natrena oid in mengen...

Daar heb ik recent ook van gehoord, maar hoe heet die precies en onder welke merknamen is het beschikbaar?

Stevia poeder bedoel je denk ik... is 200x zoeter als suiker.

l. Wat is stevia?

Stevia Rebaudiana Bertoni, zoals de kruidachtige plant voluit heet, komt oorspronkelijk uit Paraguay. De Guarani-indianen gebruiken stevia al 1500 jaar om hun kruidenthee en voedsel te zoeten. In de zestiende eeuw maakten de Spaanse veroveraars als eerste Europeanen kennis met het zoete kruid. Pas aan het eind van de negentiende eeuw raakte de westerse wereld serieus geïnteresseerd en begon de wereldwijde opmars van stevia. De zoete smaak zit in de bladeren van de plant. Een blad van goede kwaliteit is naar schatting 30 tot 45 maal zoeter dan suiker of sacharose. Het steviablad dankt haar zoete smaak aan de glycosiden. Dit zijn plantaardige stoffen met een suikerachtige com-ponent. Naast verse steviabladeren zijn gedroogde bladeren en ruw stevia-extract te gebruiken als zoetstof. Ook bestaat er geraf-fineerd stevia-extract maar dan is het niet natuurlijk meer. Wilde stevia is nog steeds te vinden in het grensgebied tussen Brazilië en Paraguay. Daar wordt de plant tot zestig centimeter hoog. Op de stevia-plantages in delen van Brazilië, Paraguay, Uruguay, Centraal Amerika, Israël, Thailand en China komen de planten tot maximaal negentig centimeter. Steviaplantjes zijn te kweken op vrij arme bodem en zijn vijf jaar of langer geschikt voor economische productie. Het bovengrondse deel wordt twee-maal per jaar geoogst. De wortels blijven zitten en geven weer nieuwe scheuten.

https://www.healthyshopping.com/stores/cart.asp?itemnumber=STV-WP

Terug
Naar boven