Fitness Seller

Stelling Zonder deadlift geen monsterRug

Peiling Peiling Zonder Deadlift geen MonsterRug?

• Eens

Stemmen: 33 37,1%
  • Oneens

Stemmen: 56 62,9%

• Totaal stemmers
    89
  • Peiling gesloten .
Alhoewel ik een echte dead fan ben, ben ik er van overtuigd dat je zonder deads ook een prima rug kan bouwen.

Net zo goed als dat je zonder squat ook prima benen kunt bouwen en zonder bankdrukken ook een uitstekende borst kan krijgen.

Denk je dat je door hypers een rug kan krijgen zoals je die oko van deads krijgt dan, 3XL?
Lijkt me redelijk onmogelijk.

Er wordt toch niet gezegd alleen hypers?

Goodmornings, cleans, snatches, rows, pullups, shrugs, ....

Er wordt toch niet gezegd alleen hypers?

Goodmornings, cleans, snatches, rows, pullups, shrugs, ....

Ja, daar heb je een punt.
Goodmornings kan goed.
Maar bij cleans en snatches pak je toch nooit het gewicht van een dead. Rows is meer voor de lats en shrugs voor je upper traps.Ik had het over de lage rug.

Oneens, maar wel een erg goede oefening.

Ik neem aan dat je de erector bedoeld? Wat denk je van bv goodmornings en erector crunches(met extra gewicht)

Gewicht is natuurlijk niet verglijkbaar met deads, maar deads is dan ook meer een heupstrekkers oefening waar de erector voornaamlijk isometrisch bij belast is.

Er zijn meer oefening voor je onderrug dan hypers.
Als je gm, pull trough, bors, t bars, hypers, squats, enz doet of een deel ervan zul je geen dl nodig hebben om een goeie onderrug te bouwen.

Alhoewel ik een echte dead fan ben, ben ik er van overtuigd dat je zonder deads ook een prima rug kan bouwen.

Net zo goed als dat je zonder squat ook prima benen kunt bouwen en zonder bankdrukken ook een uitstekende borst kan krijgen.
100% eens. Geen enkele oefening is onmisbaar, simpelweg omdat er zoveel oefeningen bestaan.

Ik neem aan dat je de erector bedoeld? Wat denk je van bv goodmornings en erector crunches(met extra gewicht)

Gewicht is natuurlijk niet verglijkbaar met deads, maar deads is dan ook meer een heupstrekkers oefening waarde erector voornaamlik isometrisch bij belast is.

Maar hoe komt het dan dat je door deads vaak een dikke erector ziet? Zal een spier dan toch groeien door een isometrische belasting?

Overigens ben ik het verder wel met je eens, dus beetje onzinnige discussie verder.

Wie zegt dat die deads verantwoordelijk zijn voor die dikke erectors. Vergeet niet dat de meeste mensen die deadliften ook squaten en andere powerbewegingen doen die de erector ook belasten.

dus beetje onzinnige discussie verder:D

Zal een spier dan toch groeien door een isometrische belasting?

met squat en powerbeweging word ie toch ook isometrisch belast.

Volgens mij is het antwoord Ja.

:D
Ach, ben het oneens met de stelling.
Case closed.

niets closed,

BeginnerBB vroeg ; een spier dan toch groeien door een isometrische belasting?

Het was meer een retorische vraag.
Ben het er niet helemaal mee eens dat je bij de deadlift de erector enkel isometrisch aanspant.
Ookal lijkt dat wel zijn grootste functie ja.

tenzij je een roundback deadlift doet.

Ik zie eerlijk gezegd ONMIDDELIJK het verschil tussen een BB'er die deads met een aanzienlijk gewicht doet of een BB'er die dit niet doet. Maar dat kan mss aan mijn geoefend oog liggen. :)

Dit wil niet zeggen dat je geen goeie rug kan bouwen zonder deads, maar de ontwikkeling is imo toch een stuk anders! Dus oneens met je stelling, maar man you see the difference!!

---------- Toegevoegd om 23:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:06 ----------

Zou deze gast deadliften of niet? hmm... ;)

Je ziet dus op deze pic duidelijk een ontwikkeling van de rug die je imo onmogelijk kan bereiken zonder deadlifts. In dit geval zelfs duidelijk dominerend tov de rest..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Rackpulls pakken de rug net als de deads als je het goed doet. Het is minder compound oefening, je pakt nauwelijks de benen. Maar je rug wordt erdoor gesloopt.

Dikke erectors worden veroorzaakt door anabole steroiden. Het maakt niet uit wat voor rugoefeningen je doet, de dikke erectors komen toch wel als je gebruikt. Maar als natural moet ik keihard werken voor dikke erectors. Het wil nog niet echt lukken...:o

Terug
Naar boven