AndroidHealthClinic

Stelling Zonder deadlift geen monsterRug

Peiling Peiling Zonder Deadlift geen MonsterRug?

• Eens

Stemmen: 33 37,1%
  • Oneens

Stemmen: 56 62,9%

• Totaal stemmers
    89
  • Peiling gesloten .
Neen, er is nog altijd de squat

niet akkoord, maar toch zal het langer duren

Oneens. Echt mn rug is ontzettend gegroeid in de periode dat ik géén deadlifts deed. Ik denk dat je met de nadruk op chins en BOR's een veel dikkere rug kunt bouwen.

Maar een zware deadlift is gewoon vet, dus ik ga na de vakantie zo me helemaal focussen op de deadlift en hoop hem voor het einde van het jaar 200+ te hebben. Met name voor je onderrug en erectors zal het wel wat doen wat je met andere oefeningen niet echt kunt bereiken, maar voor je lats/rhomboids vrij weinig denk ik.

niets closed,

BeginnerBB vroeg ; een spier dan toch groeien door een isometrische belasting?

Ja, een spier groeit ook van isometrische belasting. Er zijn zelfs hele trainingsprogramma's op gebasseerd.

Vraag is alleen groeit een spier optimaal/maximaal met alleen isometriche belasting en dat blijkt uit diverse onderzoeken en praktijk ervaringen niet zo te zijn.

Ook moet je er rekening mee houden dat isometrische belasting de spier sterker makt in de positie waarin de belasting wordt uitgevoerd. Maw wil je de spier over de gehele bewegingsbaan sterker maken dat zal je veel "tussenpunten" moeten maken waarin je de spier isometrisch belast.

Dit houd ook in dat waneer je een tijdje isometrisch getraind heb je voorzichtig over moet stappen op dynamische training omdat er delen in de ROM zijn waarin de spier sterker is geworden, maar ook delen die niet aangesterkt zijn.

Oneens, je kan ook een "monsterrug" krijgen door chins, rows en power clean! :D

Dat heb jij natuurlijk allang ervaren op je 16e:D

Haha nouja valt wel mee. Maar ik heb wel al veel geprobeerd in die 2 jaar dat ik train (waarvan zeker 70% slecht was). Nu train ik zonder deadlifts en focus ik me heel erg op power cleans + chins in Bill Starr, werkt goed! :D

Ja, een spier groeit ook van isometrische belasting. Er zijn zelfs hele trainingsprogramma's op gebasseerd.

Vraag is alleen groeit een spier optimaal/maximaal met alleen isometriche belasting en dat blijkt uit diverse onderzoeken en praktijk ervaringen niet zo te zijn.

Ook moet je er rekening mee houden dat isometrische belasting de spier sterker makt in de positie waarin de belasting wordt uitgevoerd. Maw wil je de spier over de gehele bewegingsbaan sterker maken dat zal je veel "tussenpunten" moeten maken waarin je de spier isometrisch belast.

Dit houd ook in dat waneer je een tijdje isometrisch getraind heb je voorzichtig over moet stappen op dynamische training omdat er delen in de ROM zijn waarin de spier sterker is geworden, maar ook delen die niet aangesterkt zijn.

Het interesseert de meeste mensen niet hoe sterk ze zijn, maar hoe groot ! Kleine (of zelfs afwezige) ROM is niet zo belangrijk voor de meesten als je er sneller groot van zou worden.

Het interesseert de meeste mensen niet hoe sterk ze zijn, maar hoe groot ! Kleine (of zelfs afwezige) ROM is niet zo belangrijk voor de meesten als je er sneller groot van zou worden.

Ik denk dat een heleboel mensen dat echt wel interesseert!

Ik denk dat een heleboel mensen dat echt wel interesseert!

De meeste mensen die ik zie in de gym zijn daar niet om heel sterk te worden (althans daar gedragen de meesten zich niet naar). Uiteraard zijn er ook heel veel mensen die dat wel graag willen (maar simpelweg niet weten hoe)

oneens
maar rugtraining zonder DL = boring!

Ook dat bereik je niet met voornaamlijk isometrisch werk.

Was het maar waar, ik heb ergens nog een oude bullworker liggen :)

Ook dat bereik je niet met voornaamlijk isometrisch werk.

Was het maar waar, ik heb ergens nog een oude bullworker liggen :)

Ik zei ook ALS je er sneller groot van zou worden. Het is hooguit een optie voor mensen met ROM-problemen misschien, of mensen die een statische kracht moeten hebben in een vaste positie (skieers kan ik me zo voorstellen dat ze ietsheben aan trainingen met een hele kleine ROM ... misschien turners die een bepaalde positie lang vast moeten houden (zeg een breedtehang in de ringen) Of static holds voor iedereen die lang een gewicht moet vasthouden. .. of is dat meer statische krachtuithoudingsvermogen ?

Ik doe nu rackpulls i.v.m. springersknie, maar dat werkt ook als de t*ring

Ik zei ook ALS je er sneller groot van zou worden. Het is hooguit een optie voor mensen met ROM-problemen misschien, of mensen die een statische kracht moeten hebben in een vaste positie (skieers kan ik me zo voorstellen dat ze ietsheben aan trainingen met een hele kleine ROM ... misschien turners die een bepaalde positie lang vast moeten houden (zeg een breedtehang in de ringen) Of static holds voor iedereen die lang een gewicht moet vasthouden. .. of is dat meer statische krachtuithoudingsvermogen ?

Wat denk je van fietsers die juist baat hebben bij een verkorte hamstring.

Ik denk dat statichholds (langer dan 10-15 sec) idd meer op spieruithoudingsvermogen werkt

Terug
Naar boven