AndroidHealthClinic

Zonnebank

Santino88 zei:
Hopelijk heb ik die niet :eek: maar ik kan me natuurlijk nog altijd draaien:rolleyes:

Nee dat is niet zo wat een onzin weer van marti.

dan zou je reet ook wit moeten blijven en je kuiten want die liggen er ook op :rolleyes:

Ja hoor gewoon liggen doe het al jaren zo en mijn schouderbladen zijn net zo bruin als de rest

Dat Biodermal Sun Tan, is dus gewoon een soort creme dat het bruiningsproces versnelt?

Ik moet zelf ook namelijk maar eens onder de zonnebank, maar ook ik vind het moeilijk te bepalen i.v.m. uitdroging huid, grotere kans op huidkanker etc. hoevaak je onder de zonnebank kan

Waar kan je dat biodermal halen trouwens?

CitizenDildo zei:
Dat Biodermal Sun Tan, is dus gewoon een soort creme dat het bruiningsproces versnelt?

Ik moet zelf ook namelijk maar eens onder de zonnebank, maar ook ik vind het moeilijk te bepalen i.v.m. uitdroging huid, grotere kans op huidkanker etc. hoevaak je onder de zonnebank kan

Waar kan je dat biodermal halen trouwens?

in de winkel natuurlijk :P. maar even zonder gekheid. bij de kruitvat, da of etos denk ik wel te koop euro of 10 voor de heb je de sun tan, voor 16 euro sun tan pro.

het voorkomt dat je huid uitdroogt, houd je huid vochtig en help het bruin process te versnellen. Voor het banken insmeren en na het banken insmeren.

jordy zei:
Nee dat is niet zo wat een onzin weer van marti.

dan zou je reet ook wit moeten blijven en je kuiten want die liggen er ook op :rolleyes:

Ja hoor gewoon liggen doe het al jaren zo en mijn schouderbladen zijn net zo bruin als de rest

Hoeso is dat onzin, hoe kom ik aan die witte streep op mn rug dan en witte kont? Is een algemeen probleem. Zal dan wel niet met alle zonnebanken zijn. Of vorm van een rug van iemand verschilt dus ook per persoon.

martie zei:
Dat kan ik jouw precies vertellen, die aan 2 kanten krijg je druk op je schouderbladen dus die worden niet gebruint. Loop je met een bruin lichaam rond met midden op je rug een witte streep. Dat heb ik namelijk al een paar keer gehad dus ik gebruik liever een zonnehemel (die hebben we thuis).

Hmm, wij hebben ook een zonnebank (aan 2 kanten dus..) en ik heb noooooooooit rare witte plekken, alleen bij m'n kont een klein beetje.

Lieverd, tissue wil wel eens helpen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Liggen jullie er trouwens helemaal naakt onder, de 1ste maal heb ik m'n onderbroek aangelaten omdat ik graag het verschil wil zien, maar op de deur is het ook geen zicht meer denk ik :o

Tuurlijk naakt. waarom niet?

Lekker spelen met pielemoos

Huidkanker....
Moet je eens goed opletten als je moedervlekken begint te krijgen
Dan kan je lachen

jordy zei:
Ik gebruik deze [Afbeelding niet meer beschikbaar] Biodermal Sun Tan.

erg goed product, insmeren voor en Na het zonne banken.

ik zou het eerste gewoon onder een normalen zonnebank gaan 8 minuten. keer er op 12,15,15,20 minuten of zo. En ga niet direct onder een Megabruiner maar zoek de lichtste uit in een zonnestudio.

Zelf gebruikte ik voorheen ook altijd Biodermal Sun Tan.. nu overgestapt naar een olie.. weet niet meer van welk merk maar verdomd goed spul!
Je hebt het als "Zomer bruin" en "Zonnebank bruin"
Het is een olie die ervoor zorgt dat je huidt sneller bruin wordt; dus geen bruinings spul ofzo.. Zowel bij "zomer bruin" (wat ik dus gebruik als ik aan het zonnebaden ben) als "zonnebank bruin" (wat ik dus gebruik als ik onder de zonnebank ga) ben ik erg tevreden; zelf word ik altijd snel bruin, maar dit geeft nét dat kleine beetje extra.

Het is vrij duur; te koop bij de drogist in een glazen flesje met druk/spuit knop.

(Biodermal trouwens ook prima maar ik geef voorkeur aan die olie omdat het lekker makkelijk is uit te smeren; voor gezicht gebruik ik overigens nog wel Biodermal gezichts tan)

Om even ontopic te gaan: ikzelf boek direct resultaat bij de zonnebank; het hangt natuurlijk wel af van de sterkte van de lampen, hoe lang je gaat enz. enz.
Ikzelf ga bij sundays; daar kijken ze welk soort huidtype je hebt en er wordt vervolgens een schema'tje voor je gemaakt waarbij er naar aanleiding van jouw huid goede resultaten geboekt kunnen worden. Ik kreeg prima informatie over hoe vaak je ging enz. enz.
Misschien een idee om gewoon een keer binnen te stappen en informatie te vragen?

martie zei:
Hoeso is dat onzin, hoe kom ik aan die witte streep op mn rug dan en witte kont? Is een algemeen probleem. Zal dan wel niet met alle zonnebanken zijn. Of vorm van een rug van iemand verschilt dus ook per persoon.

Helemaal geen onzin; ik heb er zelf ook altijd last van.
Je lichaam heeft verschillende drukpunten (bij een horizontale zonnebank dus.. je kan ook 'verticaal zonnen' met de zogenaamde zonnedouches; misschien handig om uit te proberen). De drukpunten zijn je schouderbladen; je stuitje en soms je kuiten. Bij mijn stuitje heb ik een wit vlekje en bij mn schouderbladen ook 2; dit valt meestal de eerste paar dagen meer dan de dagen/weken daarna.
Het ligt er ook helemaal aan hoe bruin je wordt; hoe bruiner je onder de zonnebank wordt (sterke lampen etc.) hoe meer je de drukpunten te zien krijgt. Als jij maar voor een korte tijd onder een 'lichte' zonnebank gaat, zie je dus minder je drukpunten omdat je simpelweg minder bruin wordt.
Overigens zijn er ook nieuwe (?weet niet hoe lang ze al bestaan) zonnebanken met speciale platen die iets meegeven, zodat je minder last hebt van drukpunten als wanneer je een harde glasplaat hebt.

edit: drukplaten ontstaan doordat er op die punten niet voldoende zuurstof aanwezig is, welke een noodzaak is voor bruining de van de huid

Ik ga 1x per week, 12 minuten onder een ergoline 500... na 3x zie ik al wel wat bruiner, maar ik ga er nog een 5x onder... dan heb ik ongeveer 50 euro besteed aan de zonnebank...

Bouw t eerst..ligt ook natuurlijk wat voor huidtype je bent? vraag gewoon advies aan de mensen die daar werken. je moet niet gelijk de sterkste nemen natuurlijk. neem de 1e x de lichtste zo ga je steeds stapje sterker. voor extra effect van te voren goed je lichaam scrubben (Bodyscrub) en goed insmeren met creme. suc6 bij t zonnebanken!!

Santino88 zei:
Liggen jullie er trouwens helemaal naakt onder, de 1ste maal heb ik m'n onderbroek aangelaten omdat ik graag het verschil wil zien, maar op de deur is het ook geen zicht meer denk ik :o
Ik lig er altijd gekleed onder en met een muts op. Zo heb ik niet zo'n last van de gevaarlijke straling van de zonnebavk en krijg ik even goed een zonnebank-kop.:D

(dat wederom niemand deze zag:no: );)

martie zei:
Met 1 zonnebank beurt kan ik zeker 3 maanden mee. Ik zou trouwens niet overdrijven, je krijgt er op later leven een oude huid van en je kan ook acne krijgen ervan als je niet een creme na de tijd erop doet.

Acne?? Bij de meeste mensen gaat zonnebanken acne juist tegen.. ??? Bij mij in ieder geval wel.

Trickolutions zei:
Acne?? Bij de meeste mensen gaat zonnebanken acne juist tegen.. ??? Bij mij in ieder geval wel.
inderdaad, dat was ook hetgeen ik ervan hoorde. tijdens een "zonnebankkuur" minder last van acne, maar je kan wel tijdelijk meer last krijgen wanneer je er mee stopt...

Ik heb het heel lang gedaan (lees 3-4 jaar lang) en dan ook haast elke dag. Vond het lekker ontspannend, en de geur van schroeiend vlees wond me enorm op.
Ik kreeg verkering en had er geen zin meer in.
Misschien viel ze wel op een n*ger, maar dan heeft ze nu pech gehad.
Zij had toen ook blond haar en nu niet meer :)

Terug
Naar boven