XXL Nutrition

Zonnebank

RichardV zei:
Ik heb het heel lang gedaan (lees 3-4 jaar lang) en dan ook haast elke dag. Vond het lekker ontspannend, en de geur van schroeiend vlees wond me enorm op.
Ik kreeg verkering en had er geen zin meer in.
Misschien viel ze wel op een n*ger, maar dan heeft ze nu pech gehad.
Zij had toen ook blond haar en nu niet meer :)
Vind ik ook. Gebruikte het voorheen ook veel om bij te tanken, wanneer ik veel gewerkt had en moe was.

Trickolutions zei:
Acne?? Bij de meeste mensen gaat zonnebanken acne juist tegen.. ??? Bij mij in ieder geval wel.

Maar er kunnen ook andere boosdoeners zijn die de ernst van acne beïnvloeden:

* make-up en verzorgingsproducten;
* sommige geneesmiddelen;
* peuteren aan de puistjes waardoor de ontsteking verder gaat;
* wrijving van kleding;
* hoge vochtigheidsgraad in de omgeving;
* spanningen en stress;
* zon- en zonnebankblootstelling.

Bron:

Hmm heel vaag, de eerste 6 punten ben ik het mee eens, maar die laatste toch zeker niet, het is bekend dat de zon juist acne bestrijdt.

at martie en trick: wat ik gelezen heb is dat overvloedig zonnenbanken de huid dikker maakt en zo porien eerder verstopt raken is: acne

echter in beginsel helpt zonnenbanken tegen acne

Yff zei:
Zelf gebruikte ik voorheen ook altijd Biodermal Sun Tan.. nu overgestapt naar een olie.. weet niet meer van welk merk maar verdomd goed spul!
Je hebt het als "Zomer bruin" en "Zonnebank bruin"
Het is een olie die ervoor zorgt dat je huidt sneller bruin wordt; dus geen bruinings spul ofzo.. Zowel bij "zomer bruin" (wat ik dus gebruik als ik aan het zonnebaden ben) als "zonnebank bruin" (wat ik dus gebruik als ik onder de zonnebank ga) ben ik erg tevreden; zelf word ik altijd snel bruin, maar dit geeft nét dat kleine beetje extra.

Het is vrij duur; te koop bij de drogist in een glazen flesje met druk/spuit knop.

(Biodermal trouwens ook prima maar ik geef voorkeur aan die olie omdat het lekker makkelijk is uit te smeren; voor gezicht gebruik ik overigens nog wel Biodermal gezichts tan)

Ik gebruikte die sunspray olie spul wat jij zegt. onder de zonne bank maar dan niet die voor de zonnebank is.

(easy sun, super zomer bruin) kost bij de tuinen 7,99. en das goedkoper dan de biodermal. Ik ga van de week even de zonnebank versie halen kijken wat het uitmaakt.

nofear train! zei:
at martie en trick: wat ik gelezen heb is dat overvloedig zonnenbanken de huid dikker maakt en zo porien eerder verstopt raken is: acne

echter in beginsel helpt zonnenbanken tegen acne

Hmmm ik ken echt NIEMAND die acné krijgt van zonnebanken!

in uv licht zit vitamine d.. is normaal gesproken juist heel goed voor je huid

• Topic Starter Topic Starter
jordy zei:
Ik gebruik deze [Afbeelding niet meer beschikbaar] Biodermal Sun Tan.

erg goed product, insmeren voor en Na het zonne banken.

ik zou het eerste gewoon onder een normalen zonnebank gaan 8 minuten. keer er op 12,15,15,20 minuten of zo. En ga niet direct onder een Megabruiner maar zoek de lichtste uit in een zonnestudio.

Heb deze middag even binnengewipt bij kruitvat en die bioremal is 21 euro voor 1 flesje :eek: heb maar een goedkopere variant mee van het merk kruitvat 2.5 euro:rolleyes: was volgens een oude dame zeer goed :p Heb er 2 tube's van mee 1 met creme en de ander met gel.

He $hit, bij goed gebruik van zonnebank voorkom je acne bij verkeerd gebruik krijg je acne . uit

Santino88 zei:
Heb deze middag even binnengewipt bij kruitvat en die bioremal is 21 euro voor 1 flesje :eek: heb maar een goedkopere variant mee van het merk kruitvat 2.5 euro:rolleyes: was volgens een oude dame zeer goed :p Heb er 2 tube's van mee 1 met creme en de ander met gel.

Hahaha koop het in nederland. 21 euro oplichters. hier is het een 10tje:D

hmm er is hier in de buurt net een spray on salon geopend ofzo.. word je voor 22 € aan weerszijden 1,5 seconde bespoten met een soort zelfbruiner.. iemand ervaring hiermee?

RichardV zei:
Ik heb het heel lang gedaan (lees 3-4 jaar lang) en dan ook haast elke dag. Vond het lekker ontspannend, en de geur van schroeiend vlees wond me enorm op.
Ik kreeg verkering en had er geen zin meer in.
Misschien viel ze wel op een n*ger, maar dan heeft ze nu pech gehad.
Zij had toen ook blond haar en nu niet meer :)

Zijn er daar foto's van beschikbaar :p

Trickolutions zei:
Hmm heel vaag, de eerste 6 punten ben ik het mee eens, maar die laatste toch zeker niet, het is bekend dat de zon juist acne bestrijdt.
Klopt, ik ben nu al zo'n vijf keer geweest in de laatste 2weken en ik merk duidelijk op dat ik bijna geen acné meer heb, ik voeg er ook aan toe dat ik al maand geen alcohol meer heb aangeraakt, dat zal er ook wel voor iets tussen zitten:D

Manny Ribera zei:
Klopt, ik ben nu al zo'n vijf keer geweest in de laatste 2weken en ik merk duidelijk op dat ik bijna geen acné meer heb, ik voeg er ook aan toe dat ik al maand geen alcohol meer heb aangeraakt, dat zal er ook wel voor iets tussen zitten:D

Proficiat!

Ik heb nu al een paar keer geweest, en heb al een goed kleurtje. Wat ik wel altijd heb is dat m'n kuiten goed rood zitten vanachter als ik ervan kom, sommige andere delen zit ook soms wat "rood" maar na 5-15 minuutjes is dat weg. Nuja ik lig er nu onder met m'n benen in een hoek, zo heb ik dat niet meer :) nu kan ik tenminste volledig onder de zonnenbank :p

Terug
Naar boven