MuscleMeat

Zou jij bereid zijn te knokken voor een vrij Europa?

Peiling Peiling ...

• Totaal stemmers
    107
iK SNIJD ZE ALLEMAAL DE KEEL DOOR MET EEN ROESTIGE OMGEBOGEN SPIJKER!!! RWAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRWWRRRRR

Vluchten naar een veiliger land geeft je een grotere kans op een goede toekomst dan midden in een oorlog blijven.

Soldaten zijn de #1 slaven van de maatschappij. Verder loop je nog kans van al je vrijheden beroofd te worden, ofwel het niet te overleven.

Midden in een oorlog blijven is gegarandeerd een angstiger bestaan dan te vluchten.

+1, hoop ik dan maar ;)
Dus jij zou, net zoals het merendeel van de slappe bevolking van dit slappe land rennen voor hun land? Net zoals dat het merendeel van onze bevolking verraders waren in de 2e wereldoorlog?

Ik vecht liever, ik laat me door niemand wegjagen.

Dus jij zou, net zoals het merendeel van de slappe bevolking van dit slappe land rennen voor hun land?

Ja. Ik krijg door sterk te zijn niet meer verantwoordelijkheidsgevoel om hier te blijven en te vechten :P

Net zoals dat het merendeel van onze bevolking verraders waren in de 2e wereldoorlog?

Ik vecht liever, ik laat me door niemand wegjagen.

Niet vechten maakt je nog geen verrader.

Ik zou mezelf verdedigen en desnoods doden.

o wacht...ik lees net in de OT dat we bij de landmacht zouden moeten gaan...

dat dus absoluut niet; iedere oen past legergroen....en ons leger is een sure fire way to get killed in action door stomme beslissingen van een of andere incompetente officier die net is afgestudeerd aan de KMA en toch wel weet hoe je oorlogje moet spelen...(uitzonderingen daargelaten..you know who you are).

ik dacht dat we het hadden over georganiseerd verzet. Dat dan weer wel.

De Nederlandse grond zal rood kleuren met het bloed van hun zonen, broeders en vaders. En als er niet genoeg Nederlanders zijn om te vechten importeren we gewoon Serviers, Roemenen, Russen en Hongaren, die zijn toch al gewend om tegen dergelijke machten te vechten.

indd, maar niet van de nederlanders ;)

ik mis de optie 'ik ga squatten in de gym';)

Ik pak direct me biezen, dan kan je hier wel de held uit gaan lopen hangen maar ik ben gewoon eerlijk, als ik moet kiezen tussen een warm continent of de grote kans dat ik kapot geschoten word, dan is die keuze natuurlijk makkelijk gemaakt.

Als het nou zou zijn; of vechten, of hier onderduiken, dan zou ik wel voor vechten kiezen.

Historisch besef is weer te zoeken merk ik al. Nederland laf in WO2? Andere landen laf in WO2? Wat hadden ze kunnen uitrichten tegen de oorlogsmachine van Hitler en co dan?

Dat er collaborateurs waren in Nederland en andere landen maakt een heel land nog niet tot een land van lafaards natuurlijk. Verzetsacties kwamen in alle bezette landen voor maar acties werden natuurlijk bemoeilijkt vanwege de represailles die de Duitsers uitvoerden. Nu viel dat in Nederland nog mee maar in Oost Europa was het meer regel dan uitzondering dat voor iedere Duitser gedood door het verzet er 100 of 1.000 burgers gefusilleerd werden. Maar in Nederland heb je ook acties gehad zoals de Silbertanne Aktion. In dat licht bezien is het niet zo vreemd dat veel Nederlanders zich niet overgaven aan verzet tegen de bezetter.

Ben in Tsjechie in Lidice geweest, een heel dorp dat is weggevaagd door de Duitsers als represaille vanwege de moord op Heydrich. Dat soort gestoorde acties breken het verzet vanzelf natuurlijk wel.

Volgens mij is Nederland ook een land geweest met relatief veel onderduikers en was het een van de weinige landen (zoniet het enige) waar studenten demonstreerden tegen het ontslag van hun joodse docenten.

On-topic: No ****ing way dat ik met een gun in m'n klauwen ga staan. Ik schiet trouwens ook vrij beroerd, zou een gevaar zijn. En ik heb een gruwelijke rothekel aan schietspul in het algemeen. Verandert volwassenen nogal eens in kinderlijke poppetjes.
Verpleegkundige; zeker. Ik zet m'n hersens liever in dan dat ze aan puin geschoten worden.

grappig, velen hier roepen dat ze zouden vluchten naar ergens anders, maar als er hier mensen (uit bv. midden oosten) asiel zoeken wegens oorlog vinden ze het allemaal niet meer zo ok ... :roflol: (ik ook niet hoor)
ik zou vechten, kan mss heel erg gestoord klinken maar ik zou graag eens een oorlog mee maken, dan leer je jezelf pas echt kennen, het kameraadschap .... en zoals iemand eerder ergens zei: I'd rather die like a man then live like a coward.
ik zou mezelf schamen moest ik gaan lopen en alles maar laten gebeuren, ook al weet ik dat ik als 1 man wellicht niet veel zou kunnen betekenen.

Nee, ben liever lui dan moe. Bovendien kan je altijd nog lekker slapen als we bezet zijn door de mocro's.

'The pioneers of a warless world are the young men (and women) who refuse military service.' - Albert Einstein

grappig, velen hier roepen dat ze zouden vluchten naar ergens anders, maar als er hier mensen (uit bv. midden oosten) asiel zoeken wegens oorlog vinden ze het allemaal niet meer zo ok ... :roflol: (ik ook niet hoor)
ik zou vechten, kan mss heel erg gestoord klinken maar ik zou graag eens een oorlog mee maken, dan leer je jezelf pas echt kennen, het kameraadschap .... en zoals iemand eerder ergens zei: I'd rather die like a man then live like a coward.
ik zou mezelf schamen moest ik gaan lopen en alles maar laten gebeuren, ook al weet ik dat ik als 1 man wellicht niet veel zou kunnen betekenen.

The irony, hier in het westen snakken we allemaal naar avontuur ingepompt door de heroïsche fantasieen die hollywood ons voorschoteld, terwijl we ons middelmatig leventje lekker verder belijden.

geloof me, eenmaal gedropt in een reëele oorlogscontext wil geen helder denkend mens "sterven als een man".
Er zijn genoeg verslagen die de waanzin van een slagveld rapporteren vanuit het gezichtspunt van de modale soldaat. Daar tegenover zijn films als "Braveheart" en "We were soldiers" gewoon één grote grap.

The irony, hier in het westen snakken we allemaal naar avontuur ingepompt door de heroïsche fantasieen die hollywood ons voorschoteld, terwijl we ons middelmatig leventje lekker verder belijden.

geloof me, eenmaal gedropt in een reele oorlogscontext wil geen helder denkend mens "sterven als een man".
Er zijn genoeg verslagen die de waanzin van een slagveld rapporteren vanuit het gezichtspunt van de modale soldaat. Daar tegenover zijn films als "Braveheart" en "We were soldiers" gewoon één grote grap.

+1

Als je luistert naar mannen die de WO overleefd hebben ( en in gestrijd hebben) en je vraagt ze of het het waard was herinner ik nog dat één zei 'Not a single life' .

Er was hier ook een hele tijd geleden een topic over dat er maar een bepaald aantal % schoot op te verwonden/vermoorden.

''War is young men dying and old men talking.''

Terug
Naar boven