XXL Nutrition

Zou jij bereid zijn te knokken voor een vrij Europa?

Peiling Peiling ...

• Totaal stemmers
    107
intreseerd me geen hol, laat de politiekers het maar uit vechten.

Voor een vrij Vlaanderen misschien. Schild en vriend. Moeten mooie tijden geweest zijn.

De vraag is voor wie strijd je?

Voor het grootkapitaal wat zelf ondergedoken is ergens in het verre buitenland, of voor je medeburgers?
Dan bekijk ik ook de Politieke situatie, aard van het conflict etc.

In de 2e Wereldoorlog zat Koniging Wilhelmina veilig in het buitenland haar kopje thee te drinken, terwijl de burgers crepeerde.
Dan ook het groot aantal veraders wat zich in je eigen kring bevindt.
De film Zwartboek laat zien dat de meeste Hollanders de weg van de minste weerstand kozen, en die weg was het eigenbelang.
Ga er maar vanuit dat in dit soort situaties het slechtste in een mens naar boven komt drijven, de mens in zijn geheel kijkt als eerste hoe kom ik hier als beste uit, hoe weet ik te overleven.
Men schroomt dus niet om een ander te verlinken, een dubbelrol te spelen etc.
De NSB was in bezet Nederland vele malen groter dan men nu (schaamte) wil toegeven.
Alleen toen de Oorlog was afgelopen kwamen de praatjes 'van ik heb in het verzet gezeten'
Ik heb daar menig ouwe lul mee belachelijk gemaakt want ik geloof er geen reet van!!

Moraal van het verhaal ik heb geen antwoord wat ik zou doen als het zover ooit mocht komen.

Waarom zal ik knokken voor iets dat niet bestaat? ??"vrijheid"??

de vraag is voor wie strijd je?

Voor het grootkapitaal wat zelf ondergedoken is ergens in het verre buitenland, of voor je medeburgers?
Dan bekijk ik ook de politieke situatie, aard van het conflict etc.

In de 2e wereldoorlog zat koniging wilhelmina veilig in het buitenland haar kopje thee te drinken, terwijl de burgers crepeerde.
Dan ook het groot aantal veraders wat zich in je eigen kring bevindt.
De film zwartboek laat zien dat de meeste hollanders de weg van de minste weerstand kozen, en die weg was het eigenbelang.
Ga er maar vanuit dat in dit soort situaties het slechtste in een mens naar boven komt drijven, de mens in zijn geheel kijkt als eerste hoe kom ik hier als beste uit, hoe weet ik te overleven.
Men schroomt dus niet om een ander te verlinken, een dubbelrol te spelen etc.
De nsb was in bezet nederland vele malen groter dan men nu (schaamte) wil toegeven.
Alleen toen de oorlog was afgelopen kwamen de praatjes 'van ik heb in het verzet gezeten'
ik heb daar menig ouwe lul mee belachelijk gemaakt want ik geloof er geen reet van!!

Moraal van het verhaal ik heb geen antwoord wat ik zou doen als het zover ooit mocht komen.

+1

De film Zwartboek als voorbeeld nemen?

De NSB was overigens helemaal niet zo groot als wordt voorgesteld. Het aantal leden lag tijdens de oorlog op 100.000. Het grootste gedeelte van de Nederlanders was dus geen NSB-er. Daarmee niet gezegd dat er geen grotere groep was van collaborateurs.

De meeste Nederlanders zullen inderdaad vooral aan hun eigenbelang hebben gedacht tijdens de oorlog maar dat is niet veel anders dan in andere landen geweest. Je probeert er het beste van te maken in zo'n situatie. Strijden voor Volk en Vaderland of om de vervolging van minderheidsgroepen te voorkomen is iets wat maar bij zeer weinig personen zal opkomen. Voor iedere boer die joden huisvestte zal er waarschijnlijk ook wel een boer geweest zijn die een aantal joden verraadde. De menselijke aard kan altruïstisch zijn maar net zo goed alleen maar uit zijn op winstbejag. Een oorlog versterkt dat soort sentimenten hooguit.

Ik zou vluchten. Ik ben dit land niks verplicht, op een kleine studieschuld na misschien:D
Die stuur ik later wel op, dan kunnen ze er bloembollen van kopen om de dappere strijders te voeden. Ik ben bereid te vechten voor degenen om wie ik geef, maar voor een "vrij" Europa? Nee, echt niet. Ik ben niet bang voor de dood ofzo, ik ben gewoon nog lang niet op het leven uitgekeken.

Ik sta vooraan!

Wat een stoere jongens hier.
Nationalisme wordt de laatste tijd als een criminaliteit bezien, dus het bestaat gewoon niet meer. Waarvoor zou je vechten?

OMDAT HET CEWL IS TOCHHH???
Kan je schieten? JA TURLEUK, Counterstrike jwtz

Wat een stoere jongens hier.
Nationalisme wordt de laatste tijd als een criminaliteit bezien, dus het bestaat gewoon niet meer. Waarvoor zou je vechten?

OMDAT HET CEWL IS TOCHHH???
Kan je schieten? JA TURLEUK, Counterstrike jwtz

Je reactievermogen, alertheid en kennis van wapentuig worden er niet slechter op als je CS speelt. Ook leer je tactieken die je in real life uitstekend zou kunnen toepassen, zoals campen, prefiring, bunnyhoppen en niet op teammates schieten en dat je met M4 mét demper 2 headshots moet geven omdat ze anders niet dood zijn enzo..

jwz

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven