XXL Nutrition

Zou jij het erg vinden om dood te gaan ?

Peiling Peiling Zou jij het erg vinden

• ja

Stemmen: 74 61,2%
  • nee

Stemmen: 31 25,6%
  • weet niet/misschien

Stemmen: 11 9,1%
  • ik wil dood, en wel nu !

Stemmen: 5 4,1%

• Totaal stemmers
    121
  • Peiling gesloten .
Tuurlijk, ik wil nog wel even blijven leven, maarja als het gebeurd gebeurd het.

I've yet to achieve great things.

Maar vanwege de onmogelijkheid rouwig te zijn om gemiste kansen nadat je op jonge leeftijd gestorven bent, je 'bent' namelijk niet meer, is er ook geen enkele reden om de dood te vrezen..

Ik werk goed onder de druk van deadlines, ik vind het dus prima.

Misschien, geen idee hoe ik zou reageren op het moment zelf :p

zeker wel, de dood is mijn grootste angst eigenlijk

Kan leukere dingen bedenken ja

relatief harde fear of destruction. In het niets-zijn heb ik even nog geen zin.

Ik geloof ook niet dat dood een zekerheid is, mits nog meerdere jaren technologische vooruitgang. Aftakelen door ouderdom is niet meer dan verloedering van je DNA, dat moet toch omkeerbaar zijn... Ik geloof ook niet dat het "uitschakelen van de hersenen" niet omkeerbaar is.

Op dit ogenblik verkies ik nog altijd het eeuwig leven, mits behoud van jeugd en goede gezondheid.

Ik geloof ook niet dat dood een zekerheid is, mits nog meerdere jaren technologische vooruitgang. Aftakelen door ouderdom is niet meer dan verloedering van je DNA, dat moet toch omkeerbaar zijn... Ik geloof ook niet dat het "uitschakelen van de hersenen" niet omkeerbaar is.

Op dit ogenblik verkies ik nog altijd het eeuwig leven, mits behoud van jeugd en goede gezondheid.

mss cryonics iets voor jouw;)

Think about it:

Door de voortschrijdende wetenschap is de mens steeds adequater in staat om het lichaam gezond te houden en langer te laten leven. Er is dus een stijgende lijn in de toename in levensverwachting naarmate de tijd vordert. Zeg dat men 50 jaar geleden 10 jaar nodig had om de mens 1 jaar langer te laten leven, en momenteel wordt deze zelfde winst, 1 jaar extra levensverwachting, binnen 7 jaar bereikt. Dit is een toenemend stijgende functie (convex) die op een zeker moment de 45 gradenlijn moet kruisen, vanaf dit moment is de mens in staat om in 1 jaar de levensverwachting met meer dan 1 jaar te doen toenemen. Vanaf dit momen is de mens onsterfelijk.

Als je nagaat dat de kennisontwikkeling zich versnelt doordat al hetgeen in het verleden is verworven aan kennis door overdracht in korte tijd door nieuwe generaties eigen kan worden gemaakt, plus een toenemende bevolking, lijkt deze exponentiële kennis/levensverwachting-hypothese nog niet eens zo heel gek.

Ja, ik heb nog genoeg dingen te voltooien.

Wat zijn dit voor vragen, Arnoldfan?

A down man covered with an isolated and hard shell, hidden within his surroundings.

dood willen is een daad van egoisme, tenzij je niemand hebt die een moer om je geeft.
Verder heb ik nog teveel op de agenda staan, laat ik de dood dus nog maar wat uitstellen

Think about it:

Door de voortschrijdende wetenschap is de mens steeds adequater in staat om het lichaam gezond te houden en langer te laten leven. Er is dus een stijgende lijn in de toename in levensverwachting naarmate de tijd vordert. Zeg dat men 50 jaar geleden 10 jaar nodig had om de mens 1 jaar langer te laten leven, en momenteel wordt deze zelfde winst, 1 jaar extra levensverwachting, binnen 7 jaar bereikt. Dit is een toenemend stijgende functie (convex) die op een zeker moment de 45 gradenlijn moet kruisen, vanaf dit moment is de mens in staat om in 1 jaar de levensverwachting met meer dan 1 jaar te doen toenemen. Vanaf dit momen is de mens onsterfelijk.

Als je nagaat dat de kennisontwikkeling zich versnelt doordat al hetgeen in het verleden is verworven aan kennis door overdracht in korte tijd door nieuwe generaties eigen kan worden gemaakt, plus een toenemende bevolking, lijkt deze exponentiële kennis/levensverwachting-hypothese nog niet eens zo heel gek.

Het idee is goed, maar je idee houdt geen rekening met een bovengrens. Niemand die enig idee heeft momenteel of het ooit mogelijk is het proces te stopen of zelfs om te keren. Allemaal nog speculatie.

dood willen is een daad van egoisme, tenzij je niemand hebt die een moer om je geeft.
Verder heb ik nog teveel op de agenda staan, laat ik de dood dus nog maar wat uitstellen

Nee, dood willen is geen egoïsme. Leven is wat je er zelf van maakt. Mensen levend willen houden terwijl ze dood willen is net zo goed egoïsme. Misschien hou jij zelfs wel op met bestaan als ik dood ben? Niemand die daar een antwoord op heeft en vanuit deze wereld moet ik het al helemaal niet zoeken, want mocht het zo zijn dat jullie mijn hersenspinsels zijn, dan ben ik los van een behoorlijk zieke geest (hehe:D) ook nog eens helemaal niet belangrijk als ik dood ben. Denk verder!

Think about it:

volgens bepaalde wetenschappers zouden de cellen stoppen met vermenigvuldigen na 120 jaar en zou dat dus de bovengrens zijn

Ik zou wel een brute setlist willen samenstellen voor mijn begrafenis, en dan zou ik willen kijken wie er allemaal kwam en hoe ze reageerden. Lijkt me wel kicken. Maar nee, ik zou nu nog niet dood willen. Ik zou het dus erg vinden.

volgens bepaalde wetenschappers zouden de cellen stoppen met vermenigvuldigen na 120 jaar en zou dat dus de bovengrens zijn

Over 40 jaar kan je bewustzijn en herinneringen overgeplaatst worden in een robot/ androïde lichaam, dus dan is er helemaal geen probleem meer.

Terug
Naar boven