- Waardering
- 14.814
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Eerder dit jaar, na de zomer, vroeg mijn zoon (19 jaar) me of ik het leuk vond om samen met hem met gewichten te gaan trainen. Hij doet aan schaatsen, maar vindt blijkbaar zijn bovenlichaam te miezerig. En in ons fietsenschuurtje had ik naast de racefietsen en mountainbikes nog een drukbankje en een flinke set gewichten (in de weg) staan. Rond mijn 20ste heb ik namelijk erg serieus en met enig succes een jaar of acht aan bodybuilding en powerlifting gedaan en die spullen had ik aangeschaft om thuis te trainen als ik geen tijd had om naar de sportschool te gaan. Die gewichten had ik zelf al tientallen jaren niet meer gebruikt omdat ik ook aan duursport (fietsen) doe, waarbij het juist handig is als je niet zoveel weegt. Mijn bovenlichaam was al behoorlijk wat aerodynamischer geworden en als bijverschijnsel bleek ik weer haast net zo slap te zijn als toen ik op mijn 17de met gewichtentraining begon...
Ondertussen gebruikt mijn zoon 70kg bij het bankdrukken en 30 bij curls en extensions met het halter. Zelf hang ik bij setjes al wat meer gewicht op het halter, maar dat moet ook wel met mijn lichaamsgewicht en trainingsverleden.
Mijn zoon wil sterker en gespierder worden (het eerste lukt al aardig) en ik doe zelf een beetje mee om hem aan te moedigen.
Ondertussen gebruikt mijn zoon 70kg bij het bankdrukken en 30 bij curls en extensions met het halter. Zelf hang ik bij setjes al wat meer gewicht op het halter, maar dat moet ook wel met mijn lichaamsgewicht en trainingsverleden.
Mijn zoon wil sterker en gespierder worden (het eerste lukt al aardig) en ik doe zelf een beetje mee om hem aan te moedigen.