AndroidHealthClinic

Zucht, je kan merken dat het weer zomer wordt

DBC01 zei:
Ik heb 7 keer ernstige problemen met de aanhechtingen van m'n ellebogen gehad, waarvan 2 keer behandeld moesten worden. Daarvan 1 keer stond het hele ellebooggewricht compleet scheef, uit z'n driehoeksstand.
Oorzaak: langdurig het zo geliefde 'hardcore trainen'.

Sinds dat ik ben gaan kuren heb ik 'tennis/golf-arm'-probs gekend. Ik ging dus te snel/te zwaar, zwaar genoeg voor m'n spieren, die konden het aan maar te zwaar voor m'n pezen e.d. Daar heb ik uit geleerd dat het beter voor je spierontwikkeling is om exact, langzamer en meer intensief te trainen dan zoals zoveel doen persé die grootste schijffies de lucht inzwaaien.

Ik denk dat een beetje nadenken en met verstand liften helemaal zo gek nog niet is.
Moeilijk als je jonger bent en net bezig bent maar ik laat me geen arm-complicaties meer injagen omdat ik zonodig meer wil dan mij op dat moment toestaat.
Periodiseren vriend ;)
Als je nou eens wat meer zou lezen over training ipv posten in het gare hanenhok :D

Om deze topic maar weer een andere wending te geven:

mansi_ zei:
Ik train sinds deze week op de universiteit in Nijmegen, nou nou nou, al die geile studentes daar, goed voor je test.levels, heb nog nooit zo hard gewerkt :D En elke keer zie je weer anderen, er zijn duizenden vrouwelijke leden heb ik me laten vertellen. OE LA LA :rocker:

Gisteren kwamen er ook veel nieuwe lekkere meiden bij ons trainen.
Wat wil je nog meer: trainen & lekkere meiden ;)

partysander zei:
Om deze topic maar weer een andere wending te geven:

Gisteren kwamen er ook veel nieuwe lekkere meiden bij ons trainen.
Wat wil je nog meer: trainen & lekkere meiden ;)

metal op de achtergrond en een 130kg @ 10% gymeigenaar die je de rest van de week voor miet uitmaakt wanneer je gefaald hebt op een nieuwe 1rm poging :D

• Topic Starter Topic Starter
Het was niet zo druk met de BreeZah's ! Het sneeuwt dus hun automatische zomerchickiesregelen-piloot systeem is in de war.

En toch ... ik denk als je die oefeningen echt goed en strikt uit voert, dat je niet eens zo veel gewicht nodig bent ..

Laatst ook zo'n gast bij ons. Die flikkert daar 130 kg aan die stang met het banken, ik denk Interessant! en jah, die gast pakt dat ding, laat em zakken tot 20 cm boven zijn borst en drukt em weer terug, ik denk, volgende herhaling zal ie wel helemaal zakken, even kijken, nee weer niet?

Wat is dan de nut van het banken van zoveel gewicht? Voor zover ik weet gaat het bij bodybuilden nog stees om je spieren zo maximaal mogelijk uit te dagen, leeg te pompen met herhalingen over de volledige bewegingsbaan ... dus aantikken die borst met het banken, Ellebogen strak naast je lijf met het bicepswerk, Met squatten je bovenbenen minstens parallel aan de vloer of lager? en met deadliften tik je de grond net niet aan met de schijven?

Mijns inziens zijn er dan een behoorlijk aantal die dan ineens een aardig stuk terug moeten met het te gebruiken gewicht en dan ook eens wat minder blazen.

Respect voor degenen natuurlijk die hun oefeningen goed uitvoeren met de dikke gewichten, maar dat ik 100 kilo 4 x bank op een perfecte manier is mijns inziens niet eens zo slecht voor iemand die bijna 6 jaar bodybuild?

Hiekie zei:
En toch ... ik denk als je die oefeningen echt goed en strikt uit voert, dat je niet eens zo veel gewicht nodig bent ..

Laatst ook zo'n gast bij ons. Die flikkert daar 130 kg aan die stang met het banken, ik denk Interessant! en jah, die gast pakt dat ding, laat em zakken tot 20 cm boven zijn borst en drukt em weer terug, ik denk, volgende herhaling zal ie wel helemaal zakken, even kijken, nee weer niet?

Wat is dan de nut van het banken van zoveel gewicht? Voor zover ik weet gaat het bij bodybuilden nog stees om je spieren zo maximaal mogelijk uit te dagen, leeg te pompen met herhalingen over de volledige bewegingsbaan ... dus aantikken die borst met het banken, Ellebogen strak naast je lijf met het bicepswerk, Met squatten je bovenbenen minstens parallel aan de vloer of lager? en met deadliften tik je de grond net niet aan met de schijven?

Mijns inziens zijn er dan een behoorlijk aantal die dan ineens een aardig stuk terug moeten met het te gebruiken gewicht en dan ook eens wat minder blazen.

Respect voor degenen natuurlijk die hun oefeningen goed uitvoeren met de dikke gewichten, maar dat ik 100 kilo 4 x bank op een perfecte manier is mijns inziens niet eens zo slecht voor iemand die bijna 6 jaar bodybuild?

:bow: :bow: :thumbs:

Maar niet politiek correct voor dit forum vrind. Want hier gaat het, velig avhter je PC weliswaar, om de grootste lifter uit te hangen die álles hardcore en álles zwwááár doet. Maar correct uitvoeren is een tweede.

Hulde!

'It's the quality of the movement, not the quantity of the weight'
goeie quote

Hiekie zei:

Misschien dat ie partial reps deed om juist de laatste deel van de rep wat sterker te krijgen?
Je weet het niet he. Ik deed dat eerst ook wel eens, alleen pakte ik het onderste deel van de oefening. Gewoon omdat met banken dat mijn slechtse punt was.

Ik heb die gozer nog nooit volledige herhalingen zien trainen.

Met bijna geen enkele oefening heb ik die gozer goed zien trainen .. en breed lopen, hij is de enige die een kwartslag gedraait door de deur gaat in onze sportschool... en dat is niet om zijn schouderbreedte

Laatst bewerkt:
Tuurlijk niet, en zo zijn er nog veel meer mensen die zo trainen.
Ze hebben het gewicht (het getal) voor ogen en dáár moet het mee; met minder doen ze het niet want dat staat niet cool genoeg.

En dan die jochies op de legpressmachine met 260kg en dan een beweging van 10cm maken of de neckpress op de Smith met 100kg en dan 5cm naar beneden :roflol:

Hahaha vandaag ook zo iemand gezien. Ging stoer doen: 90kg squatten. 5 reps, en was quarter squat ipv parallel. Heb maar m'n kop gehouden, ze zouden je nog raar aankijken als je hen er op wijst. :rolleyes:

Mja. De sportschool heeft ook een stoerheidsfactor 10.

En als je dan denkt dat het op internet er wat genaunceerder aan toe gaat en men meer nádenkt over wat men zegt over een goed uitgevoerde oefening, dan hoor je nog steeds hetzelfde: 'hey joh mietje, zwooaaar tilleh is hardcoore! Minder is voor homo's!'
Goh wat verdrietig voor die Coleman-wannabees.

Dan weet je in ieder geval de serieuze mensen van de Breezahs te scheiden.

En zo zijn we weer terug bij het onderwerp waar het mee begon:
de breezahs in de sportschool! :)

Als je alleen squat is wel mijn ervaring dat je dan niet goed kunt zien hoe ver je omlaag moet.. we hebben in onze nieuwe sportschool geen spiegelwanden meer (helemaal niet meer) met de motivatie dat 90 procent van de vrouwen zich er niet lekker bij voelt tijdens het trainen nog te worden geconfronteerd te worden met hun lichaamsvormen... DUH!! Het squatrack staat in een hoek wat achteraf ...en erachter staat het dumbbellrack en de banken en de bench ...

En aan te sluiten bij maatje DBC: Breezah baalt er best van dat ze hun geweldige 21 cm armen niet kunnen zien werken in de spiegel!

Laatst bewerkt:
DBC01 zei:

En als je dan denkt dat het op internet er wat genaunceerder aan toe gaat en men meer nádenkt over wat men zegt over een goed uitgevoerde oefening, dan hoor je nog steeds hetzelfde: 'hey joh mietje, zwooaaar tilleh is hardcoore! Minder is voor homo's!'

Dan weet je in ieder geval de serieuze mensen van de Breezahs te scheiden.

En zo zijn we weer terug bij het onderwerp waar het mee begon:
de breezahs in de sportschool! :)

mwa ben deels met je eens ouwe vriend.

Hoe kijk je dan tegen een smokkelsetje aan. Ik ben wel van mening dat als je zwaarder wil met bv bicep curls dat je op het begin wel licht zal smokkelen, maar na een tijdje de oefening vloeiend zal uitvoeren met dat gewicht dan.

Of zit ik nu helemaal verkeerd en bedoel jij heel iets anders ? :cool:

DBC01 zei:

Hieruit maak ik op dat je niet zo sterk bent???

Wat een onzin Eduard.

Daaruit moet je opmaken dat ik het belangrijker vindt als je een set goed uitvoert dan dat je maar wat loopt aan te zwaaien en je per sé zwaar wilt trainen al train je slecht.

Veel mensen maken de -mijns inziens- idiote denkfout dat ze meteen aan zwakke personen denken als die personen meer waarde hechten aan een goede uitvoering (waar het bij BB om gaat!) dan om koste wat kost boven de 100kg te blijven zwaaien.

Ik had het er pas nog over met de 'coach' die ik aanhaal in mijn logs; die man zei ook al hoe belangrijk het is voor de ontwikkeling van je spieren om de juiste spanning erop te zetten. Dat kan alleen maar met juist uitgevoerde herhalingen. Er zijn nog heel veel jongens die dat niet doorhebben omdat ze alleen maar zwaarder gaan zonder op hun uitvoering te letten. Ik kan ook wel 30kg zwaarder dan ik nu train maar let dan niet op m'n uiterst belabberde uitvoering.

Zet een professioneel trainer in een zaal met 1000 trainende jongens en 990 pik je eruit die te zwaar trainen en verkeerde bewegingen maken.
Die laat je resoluut stoppen en geef je dezelfde oefening met 10kg minder.

Maar ik ben het ook met DBC eens, de meeste pipo's die staan maar wat te zwaaien.
Ze denken als ik zoveel mogelijk til dan wordt ik ook zo groot mogelijk :rolleyes: .
Maar een goeie vorm en volledige ROM en intensiteit is nog altijd het belangrijkste voor groei en een blessurevrije training.

Terug
Naar boven