Fitness Seller

zuivelproducten

adriaannn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
67kg
Ik was me een beetje aan het vervelen, en dit forum eens aan het lezen, en tot m´n schrik kwam ik dit tegen:

24. Klopt het dat je beter geen melk/zuivel drinkt/eet bij het cutten/diëten?

Dat wordt inderdaad aanbevolen. Zuivelproducten zijn een prima eiwitbron en bovendien erg gezond, maar ze kunnen een effect hebben op de huid. Zuivelproducten bevatten volgens onderzoekers hormonen en bioactieve moleculen [1], die o.a. acne en een vettigere/dikkere huid kunnen veroorzaken. Dit is op zich niet schadelijk, maar voor de bodybuilder ongunstig omdat het het gewenste uiterlijk in de weg staat. Tijdens het diëten/cutten wordt er namelijk gestreefd naar een papierdunne huid en goed zichtbare spieren. Een papperige huid is dan natuurlijk uit den boze. Daarom kiezen de meeste bodybuilders in de cut voor ei-eiwit, (magere) vis, of mager vlees als vervanger voor zuivelproducten.

Ik train ook droog, maar eet wel 2 bakken kwark op een dag 250 ml yoghurt en melk door m´n whey protein..

Heeft dit effect dat je er minder droog uitziet, en hierdoor minder goed je spieren ziet? (met name je abs)?

Zoja, wat kan ik als vervanging eten, die 250 ml yoghurt kan ik skippen, melk kan ik vervangen voor water, maar die 2 bakken kwark.. Vind het gewoon weg heel lekker, kwark. :D en als ik dat niet eet loop ik 90 tot 100 gram eiwit mis op een dag, word moeilijk om daar vervangende producten voor te vinden..

I hope dat jullie kunnen helpen!!

Ik was me een beetje aan het vervelen, en dit forum eens aan het lezen, en tot m´n schrik kwam ik dit tegen:

24. Klopt het dat je beter geen melk/zuivel drinkt/eet bij het cutten/diëten?

Dat wordt inderdaad aanbevolen. Zuivelproducten zijn een prima eiwitbron en bovendien erg gezond, maar ze kunnen een effect hebben op de huid. Zuivelproducten bevatten volgens onderzoekers hormonen en bioactieve moleculen [1], die o.a. acne en een vettigere/dikkere huid kunnen veroorzaken. Dit is op zich niet schadelijk, maar voor de bodybuilder ongunstig omdat het het gewenste uiterlijk in de weg staat. Tijdens het diëten/cutten wordt er namelijk gestreefd naar een papierdunne huid en goed zichtbare spieren. Een papperige huid is dan natuurlijk uit den boze. Daarom kiezen de meeste bodybuilders in de cut voor ei-eiwit, (magere) vis, of mager vlees als vervanger voor zuivelproducten.

Ik train ook droog, maar eet wel 2 bakken kwark op een dag 250 ml yoghurt en melk door m´n whey protein..

Heeft dit effect dat je er minder droog uitziet, en hierdoor minder goed je spieren ziet? (met name je abs)?

Zoja, wat kan ik als vervanging eten, die 250 ml yoghurt kan ik skippen, melk kan ik vervangen voor water, maar die 2 bakken kwark.. Vind het gewoon weg heel lekker, kwark. :D en als ik dat niet eet loop ik 90 tot 100 gram eiwit mis op een dag, word moeilijk om daar vervangende producten voor te vinden..

I hope dat jullie kunnen helpen!!
Wat minder zuivel gaan gebruiken maar niet helemaal uit je menu bannen. De voedseldriehoek klopt nog steeds. Probleem is dat mensen overdrijven in hun hoeveelheden van bepaalde middelen en te weinig gevarieerd eten. Je moet al je eiwitten, koolhydraten en vetten halen uit verschillende bronnen.

Deze geven je alvast een goed idee.

[Link niet meer beschikbaar]
http://eoswetenschap.eu/voeding
http://eoswetenschap.eu/sites/default/files/in_artikel/mofe.jpg
http://www.nubel.be/images/voedingsdriehoek_groot.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet nu ´s morgens 500 ml kwark, na het avondeten 250 ml yoghurt voor dat ik ga slapen 500 ml kwark, en 2x 250 ml melk voor eiwitshake.

M´n eiwitshake kan ik met water gaan drinken, maar hoe moet ik ´s morgens mn havermout opeten zonder kwark, yoghurt of melk?

M´n yoghurt na het avondeten kan ik ook skippen.

Alleen voor het slapengaan dan nog kwark eten?

Laatst bewerkt:
Ik eet nu ´s morgens 500 ml kwark, na het avondeten 250 ml yoghurt voor dat ik ga slapen 500 ml kwark, en 2x 250 ml melk voor eiwitshake.

M´n eiwitshake kan ik met water gaan drinken, maar hoe moet ik ´s morgens mn havermout opeten zonder kwark, yoghurt of melk?

M´n yoghurt na het avondeten kan ik ook skippen.

Alleen voor het slapengaan dan nog kwark eten?

S'ochtends shake en wat melk bij de havermout (ik doe 400 ml half volle hier)

na de training shake met je melk. (300 ml hv hier)

S'avond je kwark. Dat zou je voldoende zuivel geven voor een dag. (250 gr kwark hier)
Je kan wat meer kwark eten in de avond maar vind het nogal onnodig want ik eet 50 gr noten 1 uur ervoor. Tijdens de bulk durf ik wel 300 gr te eten. :)

(soms voor een sausje 50 ml melk bij avondeten).

Succes ermee

Áls je al vocht vasthoudt van zuivel, dan is het een constante hoeveelheid omdat je waarschijnlijk dagelijks evenveel ziet. Iets als kruiden met zout op je rijst is niet constant omdat je nooit evenveel neemt. Hoe constanter het is, hoe minder het je beeld vertekend: je ziet alsnog wel of je vooruit of achteruit gaat. Dus waarom het jezelf moeilijk maken, zeker nu het nog winter is?

sorry hoor maar god wat een onzin, je bent 16 geen mr olympia contestant

Je bent 16 en weegt 64kg... Maak je geen zorgen.
Als ik het zo lees krijg je waarschijnlijk ook veel teveel eiwitten per dag:
"500 ml kwark, na het avondeten 250 ml yoghurt voor dat ik ga slapen 500 ml kwark, en 2x 250 ml melk voor eiwitshake."
45 (kwark) + 12 (yoghurt) + 45 (kwark) + 15 (melk) + 50 (whey) is al bijna 170 gram

Fock jullie G ik drink 2 liter melk en ben droog as ****... maar who cares ga toch niet op stage.. compete

Terug
Naar boven