MuscleMeat

zwaar mishandelde hond

Ik snap ten dele wel wat je wil zeggen Guardian, maar iedereen heeft zijn eigen manier van 'verzet'.
De ene gaat echt de barricades op en gaat er in de praktijk echt wat aan doen, de ander post z'n afschuw op een forum. Beide zijn legitieme manieren om je mening over iets te uiten.
Ik ben het met je eens dat het er allemaal wat beter uit zou zien als meer mensen tegen verschillende vormen van onrecht op zouden komen. Maar dat is helaas een Uthopie die nooit verwezenlijkt zal worden. Je houdt altijd actieve strijders en passieve strijders. Zelfs in de ergste oorlogen.

Waar iedereen hier over valt is dat men in deze thread zijn afschuw toont over wat er gebeurd is en dat Outer begint over het feit dat het maar een k*thond is en dat iedereen hier een slappe dierenactivist is.
Als het je niet boeit wat er gebeurd is, zeg dan niks, maar ga geen olie op het vuur gooien door mensen voor gek te verklaren omdat ze emoties voelen bij een afschuwelijk bericht dicht bij huis.
Soms is het beter om te zwijgen.

Je hebt helemaal gelijk!!!!!!!

Ik begrijp Outer zn reply's wel en vind zelfs dat hij op bepaalde punten gelijk heeft.

Een vlieg mag je bv wel afmaken maar een hond niet. Nu begrijp ik wel dat het gaat om de 'aard' van het leed dat je aanbrengt, maar als je een vlieg bv eerst al zn poten uittrekt denk ik nog steeds dat er bijna geen haan naar zal kraaien. Net zoals je een hond die je lastig valt ook niet gewoon mag neerknallen zoals je met een vlieg wel mag doen.

De reden dat mensen het leed aangebracht aan een hond erger vinden is omdat ze zich kunnen identificeren met dit beest; Een hond is bv trouw, heeft duidelijke emotie's en geeft zn leven voor zn baasje. Vandaar dat het een achterbakse daad is om hem zoveel pijn te doen en ook vandaar dat het hard aankomt. Het is vooral door de gelijkenis met de mens dat we het dus zo erg vinden waaruit we ook weer kunnen concluderen dat de mens nog altijd boven het dier staat in onze perceptie, alweer een punt voor Outer dus.

Nu is het natuurlijk ontzettend sadistisch om een hond achteraan een trekhaak te hangen en als ik het zou zien zou ik ook zwaar bokken uitdelen. Deze mensen moeten opgesloten worden, geen punt, maar;

1. Vind ik het even erg als een mens die mishandeld wordt? Nee!
2. Is een hond echt meer waard dan een vlieg? Weet ik veel...
3. Kan het me echt wat schelen zo hier achter mn computer? Nee!
4. Wat ga ik er nu aan doen? Niks!
5. Is het verstandig dat ik me niet alles ga aantrekken, zeker niet wanneer het buiten mn macht ligt om er wat aan te veranderen? Ja!

En samen met mij denkt het gehele board zo. Ik wil wel eens weten wie al daawerkelijk stappen heeft ondernomen om er iets aan te doen. En dan heb ik het niet over die 5 euro's die je elke maand stort op rekening van het WWF, of andere shit waar je nauwlijks wat van voelt :rolleyes:

Dan heb je ook een zieke geest naar mijn weten. Als ik een onbekend persoon dat zie doen zou ik er zeker wat van zeggen. Als die dan gewoon doorgaat geef ik hem een dreun:mad:

Dan heb je ook een zieke geest naar mijn weten. Als ik een onbekend persoon dat zie doen zou ik er zeker wat van zeggen. Als die dan gewoon doorgaat geef ik hem een dreun:mad:

Ik kan er ook niet meer mee lachen, nee. Maar ik zou niet stellen dat je dan per definitie een zieke geest hebt. Je bzal veel sterkere reacties uitlokken als je hetzelfde bij een hond of een aap doet. Je hoeft btw maar een beetje dwaas te zijn. Als kind heb ik bv talloze mieren verbrand met een vergrootglas, insecten omzeep geholpen voor de lol, ed...

Bijna iedereen heeft dit wel eens gedaan. Ik schaam me er dus ook niet voor, zou het wel niet opnieuw doen. Voortaan zet ik alles wat ik vang terug buiten, behalve overlaatst toen er nog eens een hoop vliegen binnen zat door een vliegenraam waar een gat in zat. Toen heb ik er nog eens een slagveld van gemaakt, tsjakaaaa :D (met de vliegenmepper welteverstaan, voor de gevoelige zieltjes onder ons)

Laatst bewerkt:
nekschot!!!:mad: boxers zijn zooooooooo lief :o

vraag voor outer;
die hond boeit je niet veel, evenveel als een vlieg.oke goed dat kan.
maar vind je dan wel dat deze mensen een straf moeten krijgen om wat ze gedaan hebben? of maakt het niet uit omdat het maar dieren zijn en je om dieren niks geeft?

vraag voor outer;
die hond boeit je niet veel, evenveel als een vlieg.oke goed dat kan.
maar vind je dan wel dat deze mensen een straf moeten krijgen om wat ze gedaan hebben? of maakt het niet uit omdat het maar dieren zijn en je om dieren niks geeft?

Ze moeten zeker een bepaalde straf krijgen, maar dingen als 10 jaar of die mensen afmaken gaat me serieus te ver.
Als iemand in de fout gaat moet ie daarvoor een bijpassende straf krijgen.

hier in de buurt is het ook een keer gebeurd in zo'n dorp, nou dan weet je hoe dat gaat, binnen 1 dag weet eidereen hoe en wat.

dag later had de betreffende persoon een kapot raam en lagen er enkele bakstenen + eieren bij hem op de vloer, goed voor die klotemongool.

Hahaha monsters, ik lach me kapot hier:D
Er gaan dagelijks honderden mensen(kinderen) dood en jullie maken je druk om 1 k*thond.
Komop, wat is dit zeg?Er gebeuren wel ergere dingen;)

JE KAN BETER METEEN ZEGGEN DAT JE GEBANNED WILT WORDEN!

Dat wat die hond aangedaan is komt door een zieke geest. En een zieke geest moet therapie krijgen, dus die zieke geest past niet in de maatschappij. Een fatsoenlijk functionerend mens doet zoiets niet, als je zoiets een hond kan aan doen, dan kan je zoiets ook een mens aan doen dus outer, 10 jaar mag hij zeker wel krijgen. Het probleem zit hem in dat een hond een weerloos beest is. Er is geen reden toe om een dier leed aan te doen.

Dat wat die hond aangedaan is komt door een zieke geest. En een zieke geest moet therapie krijgen, dus die zieke geest past niet in de maatschappij. Een fatsoenlijk functionerend mens doet zoiets niet, als je zoiets een hond kan aan doen, dan kan je zoiets ook een mens aan doen dus outer, 10 jaar mag hij zeker wel krijgen. Het probleem zit hem in dat een hond een weerloos beest is. Er is geen reden toe om een dier leed aan te doen.

Taakstraf plus/of boete is meer dan genoeg, dat is ook wat de rechter hem zal geven.
Het is geen verkrachting ofzo, dus je moet niet overdrijven bro.

Tijd om strafrecht te veranderen voor dierenmishandeling en dit is inderdaad een zieke geest. Kerel heeft 0,0 respect voor leven, aangetoond is dat zulke zieke geesten van kwaad tot erger gaan.

Het is volgens mij nog alteid zo dat dierenmishandeling voor de wet nog steeds als vernieling van een voorwerp bestraft word. :headbang:

Vind je levenslang voor een verkrachter en minstens 10 jaar voor deze psychopaat niet een veel betere oplossing?

Tuurlijk, maar jammergenoeg werkt het rechtsysteem niet zo.
Voor verkrachters/pedo's is geen enkele straf imo hoog genoeg.

Trouwens die psychopaat moeten ze in een tbs-kliniek stoppen. Want het gaat niet om iemand die heel geweldadig of agressief is, maar eerder iemand die compleet gestoord is.

Weer een hond zwaar mishandeld. Was net op het nieuws. Wat bezielt die mensen?

Tweede Kamerlid Geert Wilders heeft de zaak aan de orde gesteld in vragen aan minister Donner (Justitie). Hij eist zwaardere straffen voor dierenmishandeling. Ook wil hij dat mensen die zijn veroordeeld voor dierenmishandeling, een verbod krijgen op het houden van dieren.

Jullie weten wat je te doen staat 22 november.

Ik heb dat arme beest net op TV gezien. Te walgelijk voor woorden.

Voor dit soort 'mensen' hebben we echt een kampbeul nodig die dat soort ziekelingen als straf, zo lang mogelijk met onuitstaanbare pijnen in leven weet te houden.

Terug
Naar boven