AndroidHealthClinic

zwaar schema maar enorme resultaten. jullie opmerkingen?!

damdoedel

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Maandag: borst / triceps
Dinsdag: rug/biceps/onderarmen
Woensdag: quadriceps, hamstrings, schouders
Donderdag: rug/biceps/onderarmen
Vrijdag: Schouders/kuiten/buikspieren

Na iedere krachttraining, die ongeveer 75 min duurt (als ik me niet vergis) doe ik 20min cardio (lopen of fietsen).
Ik doe dit schema eerst een maand via 12-1-8-6 en daarna schakel ik over naar een 5 x 5.

Als ik een dag niet kan, dan verschuift alles gewoon 1 dag op.
--------

Jullie raad is welkom. vergeet niet de vwn: ik moet 5 dagen per week trainen en 2 spiergroepen per dag (en liefst elke spiergroep 2 keer per week);

Jullie raad kan dus bijv gan over het omgooien van de spiergroepen. bijv ipv borst/ triceps naar borst / biceps;
Daar zit namelijk mijn probleem. Ik zou liever een bors/triceps,... schema hebben maar slaag er niet in eentje op te stellen die niet vloekt (dus dat ik geen twee dagen na elkaar dezelfde spiergroep zou trainen. daarmee bedoel ik: als ik maandag borst biceps doe dan kan ik dinsdag al geen triceps trainen en ook niet echt schouders; Begrijpen jullie waar ik heen wil?

Als er iets niet duidelijk is dan laat je me maar iets weten.

een goed schema waarin alles 2 keer getraint word is voor de meeste niet optimaal gewoon maar dan zou je richting de upperbody/lowerbody trainingen moeten kijken waarin je bv dus maandag je upperbody doet en de dag erop je lowerbody als voorbeeld.

wel alles natuurlijk op gematigde volume per spier.

• Topic Starter Topic Starter
een goed schema waarin alles 2 keer getraint word is voor de meeste niet optimaal gewoon maar dan zou je richting de upperbody/lowerbody trainingen moeten kijken waarin je bv dus maandag je upperbody doet en de dag erop je lowerbody als voorbeeld.

wel alles natuurlijk op gematigde volume per spier.

ja dat lijkt me heel logisch. Zo dom dat ik daar niet zelf aan dacht. Of beter, ik had daar reeds over gelezen maar het dringt eigenlijk nu pas tot me door hoe dat in mekaar zit; vreemd.
Bedankt.

Dus
Maandag: borst / biceps
Dinsdag: quadriceps, hamstrings, kuiten
Woensdag: Schouders/ triceps
Donderdag: quadriceps, hamstrings, kuiten
Vrijdag: rug / borst

zoiets?? Maar dan heb ik niet iedere spier twee keer.

Beginner he, maakt geen reet uit wat je doet, groeien doe je toch wel. Dat houdt op een keer op. Ga anders eens op zoek naar rippletoe of bill star, dat zijn behoorlijk standaard schema's die bewezen effectief zijn.

Beginner he, maakt geen reet uit wat je doet, groeien doe je toch wel. Dat houdt op een keer op. Ga anders eens op zoek naar rippletoe of bill star, dat zijn behoorlijk standaard schema's die bewezen effectief zijn.

ripple toe of bill starr. had ik al over gelezen en heb dit eens een week geprobeerd; Ik voelde niks. Was veel te licht. Ik heb een heel koppig lichaam. Ik moet keihard gaan, echt zo als een gek, kan het moeilijk uitleggen. gedurende mijn training ben ik echt effe "weg". Ik ga altijd tot het uiterste en in mijn hardcore gym vonden de dino's die kennis van zaken hebben dat ik dat heel goed deed. Na 1 maand had ik al bizar goede resultaten. Ik snap het niet.

en heb dit eens een week geprobeerd;

:rolleyes:

Hier ben ik gestopt met lezen. Als je niet begrijpt dat je een schema langer moet proberen als een week dan moet je nog maar eens wat meer lezen over die schema's en hoe ze in elkaar zitten.

:rolleyes:

Hier ben ik gestopt met lezen. Als je niet begrijpt dat je een schema langer moet proberen als een week dan moet je nog maar eens wat meer lezen over die schema's en hoe ze in elkaar zitten.

kijk, als ik mijn schema volg, dan voel ik dat ik keihard heb gewerkt en merk ik dat er evolutie is. Na het volgen van het rippletoe schema ben ik al na 50 min of zlf nog minder klaar en ben ik zelf nog niet nat van het zweer. dan weet ik gewoon dat dat programma te licht is. Daar hoef ik geen maand over te doen om tot die conclsie te komen.

en ben ik zelf nog niet nat van het zweer. dan weet ik gewoon dat dat programma te licht is.

nat van het zweet
spierpijn

het is allemaal weinig indicatie voor resultaat heb ik gemerkt.

En een bill star programma, is een programma waarbij je opbouwd en na verloop van tijd verzwaar je rustig en ga je pr's zetten, het is dus zinloos om na 3 trainingen te zeggen dat het niet werkt..

nat van het zweet
spierpijn

het is allemaal weinig indicatie voor resultaat heb ik gemerkt.

En een bill star programma, is een programma waarbij je opbouwd en na verloop van tijd verzwaar je rustig en ga je pr's zetten, het is dus zinloos om na 3 trainingen te zeggen dat het niet werkt..

Met mijn schema had ik enorm succes maar slag er niet meer in het samen te stellen zoals ik het toen had (ben het verloren)

ik zeg niet dat het niet werkt, ik zzeg dat het iet werkt bij mij mss vooral omdat ik niet gemotiveerd kan blijven als ik de indrukl heb dat ik geen reet heb gedaan in de gym; rippletoe doet me niks.

wat ik nu doe, en heel sterk lijkt op wat ik toen deed:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

zva9hd.jpg

maandag:
Bankdrukken FLAT
Bankdrukken INCLINE
Toestel dat cable crossover nabootst
Dips tussen bankjes
Skull crushers with EZ-bar
Triceps V-bar pushdowns

Dinsdag:
Deadlifts of toestel om onderrug te trainen
Dumbbell rows (voor breedte v/d rug)
Lat pull down wide
Chins (met focus op biceps) of chin grip lat pulldown
Preacher of standing barbell curls with EZ-bar (biceps)
Standing dumbbell biceps curls of rechtstaand tussen toren

Dumbbell shrugs (voor traps)
Dumbbells Hammer curi
Reverse bicep curls with straight bar
Forearm rolls w. barbell over bench

woensdag:

[Squats met smith-machine (riem aandoen bij laatste 2 sets)

|Leg presses (plate-loaded machine)

Leg extension machine

Face-down hamstring curls

Military press met barbell (smith)

[Standing lateral raises

dumbbell Front raises met toren en kabel

Donderdag:

Deadlifts of toestel om onderrug te trainen
Dumbbell rows (voor breedte v/d rug)
Lat pull down wide grip
Roeibank lange golvende bar
standing barbell curls with EZ-bar (biceps)
Biceps rechtstaand tussen toren
Dumbbell shrugs (voor traps) of toestel 22 : 2*6 reps * 70 kg
Dumbbells Hammer curl
Reverse bicep curls with straight bar
(kan eventueel ietsje zwaarder)
Forearm rolls w. barbell over bench

Vrijdag:

Lateral dumbbell deltoid raises

[Standing lateral raises -

|Front raises with cable and small straight bar

JDumbbells military press

Standing calf presses met leg press machine 39

Seated calf presses

|Ab-machine of choice (machine 35)

Crunches

---------

dat was mijn schema toen maar ik wil de oefeningen omgooien dus bijv ee dag borst/biceps ipv borst/triceps;en dit principe toepassen doorheen heel mijn schema.

ps: ik doe de squats zonder de smith machine/

Laatst bewerkt:
in elk geval geen borst en rug samen doen. (zijn 2 grote spiergroepen).

Ik denk dat ik er uit ben.
week 1

ma: borst bicep
di: triceps / rug
woe: schouders benen
vrijdag: borst bicep
zaterdag: rug tricep

week 2
zoals week 1 behalve maandag is anders
ma: borst benen

dus na week 2 terug naar schema week 1 enz...

ik denk dat mijn schema er vroeger zo uitzag/

nu twijfel ik tussen 12-10-8-6-principe of het 5 x 5 -principe.

shit, ik zie net dat ma borst botst met dinsdag triceps. Ik slaag er niet in dat in orde te brengen. WAar zit m'n fout.

Ik denk dat ik er uit ben.
week 1

ma: borst bicep
di: triceps / rug
woe: schouders benen
vrijdag: borst bicep
zaterdag: rug tricep

week 2
zoals week 1 behalve maandag is anders
ma: borst benen

dus na week 2 terug naar schema week 1 enz...

ik denk dat mijn schema er vroeger zo uitzag/

nu twijfel ik tussen 12-10-8-6-principe of het 5 x 5 -principe.

Rust=groei

epic UB LB verhouding

Laatst bewerkt:
in elk geval geen borst en rug samen doen. (zijn 2 grote spiergroepen).

borst en rug kan heel goed samen in 1 training, borst is niet zo heel groot eigenlijk. en rug en borst zijn antagonisten, tegengestelde spieren en dit kan tot goede resultaten leidden ddoor ze samen te trainen in een hoop gevallen.

@tommyboy: sinds wanneer is borst een grote spiergroep?

wat een geknoei om een simpel split schema'tje uitgewerkt te krijgen zeg... als je je spiergroepen meerdere keren per week wilt aanpakken is het een stuk simpeler en praktischer om split te laten varen en voor FB of UB/LB te gaan.

rippetoe en/of bill star een week proberen en dan afzeiken slaat nergens op en bewijst dat je de materie gewoon helemaal niet begrepen hebt. volgens mij kan je de tijd die je hier verspilt met het samenstellen van een split schema beter stoppen in het inlezen over trainingsmethodes/methodieken.

Terug
Naar boven